
Kazne i do 50.000 dinara! Novi sistem u Nemačkoj reže mnoge koji prolaze njihovim putevima
Svake godine hiljade kamiona na nemačkim autoputevima voze sa prekomernom težinom, ugrožavajući ne samo sebe već i već dotrajalu infrastrukturu. Samo tokom 2024. godine, Savezni ured za logistiku i mobilnost (BALM) kontrolisao je više od 146.000 kamiona, od kojih je više od 16.000 bilo znatno preopterećeno – ponekad čak i za nekoliko tona.
Takva vozila teže se kontrolišu, slabije koče, dodatno opterećuju gume i osovine, a ubrzavaju i propadanje starih nemačkih mostova.
Zato u Nemačkoj uvode nove, tzv. "nevidljive zamke" – potpuno automatske sisteme za kontrolu težine kamiona u prolazu, koji bi u budućnosti trebalo da uhvate znatno veći broj prekršilaca i nateraju ih na plaćanje kazni koje mogu da dostignu i do 450 evra.
Prva "zamka" stiže u Severnu Rajnu-Vestfaliju
Srž novog sistema predstavljaju dve piezoelektrične mjerne trake ugrađene u kolovoz. Kada kamion prođe preko njih, pritisak stvara električni impuls – što je teret veći, signal je jači. Ako računarski sistem prepozna prekoračenje dozvoljene težine, na LED displeju nekoliko stotina metara dalje prikazuje se registarski broj vozila, uz poziv da se vozač uputi na najbliže odmorište radi daljih provera.
Tamo zaposleni u BALM-u ponovo će meriti težinu na preciznoj kontrolnoj vagi. Ukoliko se utvrdi da je težina prekoračena, sledi novčana kazna od 30 do 452 evra. Ako prekoračenje prelazi pet odsto, dalja vožnja je dozvoljena tek nakon iskrcavanja viška tereta. Kako bi se osigurao dovoljan prostor za takve kontrole, trenutno se na odmorištima grade dodatna parking mesta.
Prvi sistem u funkciji
Prvi ovakav sistem gradi se trenutno u Severnoj Rajni-Vestfaliji, na autoputu A4 između Ahen i Kelna, neposredno pre odmorišta Rur-Šole-Zud, prenosi Bild. Planirano je da prve kontrole počnu 2026. godine, sa dnevnim nadzorom oko 500 vozila. Do 2028. godine očekuje se da će se mreža automatskih kontrola proširiti na ukupno 16 lokacija širom Nemačke.
Ovaj inovativni pristup trebalo bi značajno da poboljša bezbednost saobraćaja i smanji štetu na saobraćajnoj infrastrukturi, ali i da donese strožu kontrolu prevoznika i veću odgovornost na putevima.
(Telegraf Biznis/Fenix)
Video: Evo koje su cene na jagnjadi i kako da izaberete najkvalitetnije prače mesa
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Danijel
Otkad Nemci naplaćuju kazne u dinarima? 🤔
Podelite komentar