Veliki razvod u kompaniji Warner Bros Discovery: U podeli jedan već gubi, desili se i otkazi i pad akcija

B. P.
B. P.    ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Medijski gigant Warner Bros Discovery, vlasnik CNN-a i HBO Max-a, najavio je da će do sredine iduće godine podeliti svoje poslovanje na dve zasebne kompanije. Američka kompanija planira da razdvoji svoj striming i produkcijski segment od tradicionalnih kablovskih televizijskih mreža, čime odgovara na promene u medijskoj industriji u kojoj striming usluge privlače stotine miliona korisnika širom sveta, dok kablovska televizija beleži pad gledanosti.

Uspešni naslovi poput serija Nasleđe (Succession), Beli Lotus (The White Lotus) i The Last of Us, koji su doprineli rastu HBO Maxa, uskoro će postati deo nove kompanije pod nazivom Streaming & Studios. Pored striminga, u tu celinu ući će i filmska produkcija, a vodiće je aktuelni predsednik i glavni izvršni direktor Warner Bros Discovery, David Zaslav.

Druga kompanija, Global Networks, uključivaće brendove poput CNN-a, Discoveryja i TNT Sportsa. Na čelu tog segmenta biće finansijski direktor kompanije, Gunnar Wiedenfels.

"Ovime legendarnim brendovima dajemo fokus i stratešku fleksibilnost koja im je potrebna kako bi bili konkurentni u savremenom medijskom okruženju", poručio je Zaslav u zvaničnoj izjavi.

Ova reorganizacija dolazi nakon spajanja WarnerMedia i Discoveryja 2022. godine, kojim je nastao Warner Bros Discovery. Ipak, vest o razdvajanju nije pozitivno odjeknula na berzi – akcije kompanije pale su za gotovo 3 odsto u ponedeljak, a od početka godine ukupno su u minusu za više od 10 odsto.

Peter Jankovskis, analitičar iz Arbor Financial Servicesa, smatra da će ova promena pomoći investitorima da jasnije sagledaju vrednost pojedinih delova poslovanja:

"Kad se poslovanje pojednostavi, analitičari lakše procenjuju stvarnu vrednost kompanija", izjavio je za BBC.

Kablovski kanali, posebno CNN, poslednjih godina beleže pad gledanosti. Tokom prvog tromesečja ove godine CNN je u večernjem terminu imao u proseku 558.000 gledalaca, što je pad od 6 odsto u odnosu na isti period prošle godine. U januaru je mreža objavila otpuštanje više od 200 zaposlenih, uz fokus na jačanje digitalnih sadržaja.

S druge strane, striming platforme Warner Bros Discoveryj beleže rast – kraj prvog tromesečja 2025. dočekale su sa više od 122 miliona pretplatnika.

Odluka Warner Bros Discoveryja dolazi nakon što je njihov konkurent Comcast prošle godine najavio izdvajanje svog kablovskog poslovanja iz NBCUniversal grupe. Taj proces je trenutno u toku, a uključuje razdvajanje kanala poput MSNBC-a i CNBC-a od striming servisa Peacock.

"Tržište je izuzetno konkurentno i mnoge kompanije odlučuju da izdvoje striming ili produkcijski deo poslovanja kako bi se preostali segmenti mogli zasebno vrednovati", zaključio je Jankovskis.

(Telegraf Biznis/Poslovni.hr)

Video: Pošta Srbije predstavila robote

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>