Oglasila se Železnica Srbije - važno upozorenje za sve GRAĐANE!

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 5

Preduzeće ''Infrastruktura železnice Srbije'' danas je ponovo apelovalo i upozorilo javnost, posebno vozače drumskih vozila da na putnim prelazima poštuju propise i saobraćajnu signalizaciju i voze pažljivo i odgovorno, kako bi se sprečile nesreće i sačuvali ljudski životi.

Povod za novi apel i upozorenje ''Infrastrukture železnice Srbije'' je nesreća na putnom prelazu koja se dogodila u regionu, kod Slavonskog Broda, u Hrvatskoj, kada je putnički voz naleteo na teretno drumsko vozilo, a od dobijenih povreda preminuo je vozač kamiona, navedeno je u saopštenju.

Međunarodna železnička unija procenjuje da u svetu postoji oko pola miliona putnih prelaza, a da ih je više od 100 hiljada u zemljama Evropske Unije i u Velikoj Britaniji.

Na prugama Evropske Unije branicima i polubranicima obezbeđena je tek polovina putnih prelaza, dok su ostali obezbeđeni znakovima drumske signalizacije.

Zabrinjava podatak da su na međunarodnom globalnom nivou u čak 96 odsto slučajeva za nesreće na putnim prelazima odgovorni vozači drumskih vozila, a slična je statistika i na srpskim prugama, dodaje se u saopštenju.

Prema podacima iz tridesetak evropskih železnica, više od četvrtine (27 odsto) svih većih železničkih nesreća dogodilo se na putnim prelazima, a skoro trećina (32 odsto) svih poginulih u železničkim nesrećama nastradalo je upravo na pružnim prelazima.

Beogradska železnica 2014 Foto: Mateja Beljan

Prema podacima Agencije Evropske unije za železnice (ERA) poslednjih godina, u nesrećama na putnim prelazima na prugama EU u proseku je svake nedelje poginulo i teško povređeno po šest osoba.

Vozači drumskih vozila često ne gledaju i ne osmatraju prugu prilikom prelaska preko nje, preduzimaju rizična i opasna kretanja mimoilazeći putoprelazne polubranike, ne poštuju u dovoljnoj meri meri svetlosnu signalizaciju, te prelaze preko pruge iako je uređaj za obezbeđenje saobraćaja već spušten.

''Neretko se događa da se putnički automobili zaglavljuju u koloseku ili slete s kolovoza u zonu pruge, a česti su i slučajevi bahatosti i samouverenosti vozača drumskih vozila'', navedeno je u saopštenju.

Infrastruktura železnice Srbije zato podseća da je korišćenje putnih prelaza bezbedno sve dok učesnici u saobraćaju poštuju zakone, propise i saobraćajnu signalizaciju.

Poštovanje zakonskih propisa garantuje očuvanje bezbednosti, ali se, nažalost, učesnici u drumskom saobraćaju, često upuštaju u opasne i rizične radnje, voze neodgovorno i nepažljivo i ne vode računa o saobraćajnoj signalizaciji.

Marija Stevanović i Dejan Trifunović, Lapovo, Voz, pruga, železnica Foto: Telegraf.rs

Ukazuje se da nepoštovanjem saobraćajnih propisa, nepažnjom i neodgovornom vožnjom na putnim prelazima građani direktno ugrožavaju sopstveni život, ali i bezbednost železničkog saobraćaja i putnike u vozu.

''Nikakva žurba, nikakva neopreznost ili neodgovornost ne mogu biti preči od sopstvenog života. A mnogi vozači drumskih vozila zaboravljaju činjenicu da je zaustavni put voza između 700 i hiljadu metara, kao i da voz ne može da se u mestu zaustavi ili skrene sa pruge. Samo ukoliko građani vode računa o ličnoj bezbednosati, ponašaju se savesno i odgovorno i poštuju propise, možemo zajedno sačuvati ljudske živote i bezbednost saobraćaja'', ističe se u saopštenju ''Infrastruktura železnice Srbije''.

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Video: Još testiranje u tunelima pa sledi otvaranje: Završena deonica autoputa od Pakovraća do Požege

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bojan 86

    2. jul 2025 | 13:17

    Ooo, pa bas mi je drago da ste proradili...Sram vas bilo , sa vama više nigde

  • Duska

    2. jul 2025 | 16:59

    Vozovi proradili? Jel odobrio predsednik, ober caci?

  • Слађана Точиловац Шаљић

    2. jul 2025 | 12:52

    Србија не треба у свему да се држи европских решења, а посебно не може да рачуна на свест људи који су у стању да шетају по прузи под високим напоном. И преврћу контејнере по улицама Београда и шире заразу. Разумете шта хоћу да поручим који је ниво свести у питању. . У 21 веку треба искористити модерне технологије и путне прелазе обезбедити на другачији начин. Ово је век невероватних технолошких иновација и треба консултовати науку или људе који разумеју проблематику телекомуникационе мреже и другачијег обезбеђивања тачака укрштања друмског и железничког саобраћаја. Јер увек ће бити људи који су немарни или расејани или су навикли да крше прописе. Бахатих људи. Али циљ је сачувати животе. Чак и онима који су заиста на најнижој могућој еволуцијској лествици.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>