
Oglasila se Železnica Srbije - važno upozorenje za sve GRAĐANE!
Preduzeće ''Infrastruktura železnice Srbije'' danas je ponovo apelovalo i upozorilo javnost, posebno vozače drumskih vozila da na putnim prelazima poštuju propise i saobraćajnu signalizaciju i voze pažljivo i odgovorno, kako bi se sprečile nesreće i sačuvali ljudski životi.
Povod za novi apel i upozorenje ''Infrastrukture železnice Srbije'' je nesreća na putnom prelazu koja se dogodila u regionu, kod Slavonskog Broda, u Hrvatskoj, kada je putnički voz naleteo na teretno drumsko vozilo, a od dobijenih povreda preminuo je vozač kamiona, navedeno je u saopštenju.
Međunarodna železnička unija procenjuje da u svetu postoji oko pola miliona putnih prelaza, a da ih je više od 100 hiljada u zemljama Evropske Unije i u Velikoj Britaniji.
Na prugama Evropske Unije branicima i polubranicima obezbeđena je tek polovina putnih prelaza, dok su ostali obezbeđeni znakovima drumske signalizacije.
Zabrinjava podatak da su na međunarodnom globalnom nivou u čak 96 odsto slučajeva za nesreće na putnim prelazima odgovorni vozači drumskih vozila, a slična je statistika i na srpskim prugama, dodaje se u saopštenju.
Prema podacima iz tridesetak evropskih železnica, više od četvrtine (27 odsto) svih većih železničkih nesreća dogodilo se na putnim prelazima, a skoro trećina (32 odsto) svih poginulih u železničkim nesrećama nastradalo je upravo na pružnim prelazima.

Prema podacima Agencije Evropske unije za železnice (ERA) poslednjih godina, u nesrećama na putnim prelazima na prugama EU u proseku je svake nedelje poginulo i teško povređeno po šest osoba.
Vozači drumskih vozila često ne gledaju i ne osmatraju prugu prilikom prelaska preko nje, preduzimaju rizična i opasna kretanja mimoilazeći putoprelazne polubranike, ne poštuju u dovoljnoj meri meri svetlosnu signalizaciju, te prelaze preko pruge iako je uređaj za obezbeđenje saobraćaja već spušten.
''Neretko se događa da se putnički automobili zaglavljuju u koloseku ili slete s kolovoza u zonu pruge, a česti su i slučajevi bahatosti i samouverenosti vozača drumskih vozila'', navedeno je u saopštenju.
Infrastruktura železnice Srbije zato podseća da je korišćenje putnih prelaza bezbedno sve dok učesnici u saobraćaju poštuju zakone, propise i saobraćajnu signalizaciju.
Poštovanje zakonskih propisa garantuje očuvanje bezbednosti, ali se, nažalost, učesnici u drumskom saobraćaju, često upuštaju u opasne i rizične radnje, voze neodgovorno i nepažljivo i ne vode računa o saobraćajnoj signalizaciji.

Ukazuje se da nepoštovanjem saobraćajnih propisa, nepažnjom i neodgovornom vožnjom na putnim prelazima građani direktno ugrožavaju sopstveni život, ali i bezbednost železničkog saobraćaja i putnike u vozu.
''Nikakva žurba, nikakva neopreznost ili neodgovornost ne mogu biti preči od sopstvenog života. A mnogi vozači drumskih vozila zaboravljaju činjenicu da je zaustavni put voza između 700 i hiljadu metara, kao i da voz ne može da se u mestu zaustavi ili skrene sa pruge. Samo ukoliko građani vode računa o ličnoj bezbednosati, ponašaju se savesno i odgovorno i poštuju propise, možemo zajedno sačuvati ljudske živote i bezbednost saobraćaja'', ističe se u saopštenju ''Infrastruktura železnice Srbije''.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Još testiranje u tunelima pa sledi otvaranje: Završena deonica autoputa od Pakovraća do Požege
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bojan 86
Ooo, pa bas mi je drago da ste proradili...Sram vas bilo , sa vama više nigde
Podelite komentar
Duska
Vozovi proradili? Jel odobrio predsednik, ober caci?
Podelite komentar
Слађана Точиловац Шаљић
Србија не треба у свему да се држи европских решења, а посебно не може да рачуна на свест људи који су у стању да шетају по прузи под високим напоном. И преврћу контејнере по улицама Београда и шире заразу. Разумете шта хоћу да поручим који је ниво свести у питању. . У 21 веку треба искористити модерне технологије и путне прелазе обезбедити на другачији начин. Ово је век невероватних технолошких иновација и треба консултовати науку или људе који разумеју проблематику телекомуникационе мреже и другачијег обезбеђивања тачака укрштања друмског и железничког саобраћаја. Јер увек ће бити људи који су немарни или расејани или су навикли да крше прописе. Бахатих људи. Али циљ је сачувати животе. Чак и онима који су заиста на најнижој могућој еволуцијској лествици.
Podelite komentar