Mašine-krtice izrađene specijalno za Beograd: Evo kako izgledaju čuda koja će kopati tunel za METRO!

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović izjavio je danas da su TBM mašine odnosno "mašine krtice", koje će biti dostvaljene u Srbiju u drugoj polovini 2026. godine, izrađene specijalno za uslove tla u Beogradu i dodao je da će radovi na metrou biti na najvišem mogućem nivou.

Mladenović je rekao za Tanjug, nakon obilaska fabrike CRHCHI u gradu Čangša, da će sa TBM mašinama u prvoj fazi metroa kopati 11 kilometara podzemnih tunela od ukupno 15 kilometara trase sa 15 stanica.

"Veliko mi je zadovoljstvo što sam sa predstavnicima kompanije PowerChina i njihovim lokalnim partnerima mogao da obiđem fabriku u kojoj se proizvode dve mašine za kopanje tunela (TBM) namenjene prvoj fazi Beogradskog metroa", naveo je on.

Mladenović je istakao da je ugovor za proizvodnju dva TBM-a potpisan u maju, a da će mašine biti završene u narednoj godini i isporučene Beogradu u drugoj polovini 2026. godine.

"Danas možemo da vidimo delove mašina u proizvodnji, a naši stručni timovi će u januaru prisustvovati završnim testiranjima, što je ključna faza pre isporuke“, rekao je Mladenović.

TBM mašine Foto:Screenshot/You Tube

Mladenović je podsetio da je kineska kompanija CRCHI do sada proizvela više od 1.700 TBM-ova kojima je iskopano više od 6.000 kilometara tunela širom sveta, što, kako je rekao, uliva poverenje u kvalitet i pouzdanost opreme namenjene Beogradu.

"Veoma smo zadovoljni što imamo ovakvog partnera, a saradnja Srbije i Kine u ovom projektu predstavlja veliki podsticaj za razvoj Beograda i srpske privrede“, naglasio je Mladenović.

Generalni direktor kompanije CRCHI He Jongđung izjavio je da se TBM mašine njihove kompanije koriste u preko 35 zemalja u svetu i da su iskustva zadovoljavajuća i na nivou.

"Koristi se velikom broju zemalja širom sveta, poput Kine, Rumunije, Poljske i Egipta", naveo je on.

Delegacija JKP "Beogradski metro i voz" obišla je danas proizvodne pogone fabrike Kompanije za tešku industriju kineske železničke gradnje (CRCHI – China Railway Construction Heavy Industry), zadužene za izradu TBM (TBM - Tunnel Boring Machine) za potrebe beogradskog metroa.

Ove mašine, poznate i kao "krtice", ključne su za iskopavanje tunela i predstavljaju jedno od najznačajnijih ulaganja u savremenu tehnologiju u okviru projekta.

Oba TBM-a biće dopremljena u Beograd u drugoj polovini 2026. godine, čime će početi najzahtevnija i najvažnija faza izgradnje metroa.

Ovaj segment posete Kini je značajan jer će se JKP "Beogradski metro i voz" upoznati sa kompletnom metodologijom, detaljima i procedurama izrade mašina, na licu mesta.

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Miki

    25. avgust 2025 | 10:46

    Kuku, tek u drugoj polovini 2026 stizu masine. Znaci bice metro zavrsen na kukovo leto.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>