Sve o "krticama" koje buše beogradski metro: Moćni kopači tunela od 60 miliona evra, evo kojom brzinom prodiru

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

U okviru prve faze izgradnje beogradskog metroa, potpisan je ugovor o nabavci dve napredne mašine za iskop tunela, poznate kao tunnel boring machines (TBM), ili kolokvijalno – „krtice“.

Ove mašine će biti ključne za izgradnju tunelske deonice Linije 1. Ugovor su potpisali predstavnici kineskih kompanija PowerChina i CRCHI, u prisustvu direktora JKP „Beogradski metro i voz“, Andreje Mladenovića.

Metro Foto:ЈКП „Београдски метро и воз“

Tehničke karakteristike „krtica“

TBM mašine su visoko specijalizovane opreme dizajnirane za efikasan i precizan iskop tunela ispod urbanih sredina, minimizirajući poremećaje na površini. Njihove tehničke specifikacije variraju u zavisnosti od projekta, ali neke od ključnih karakteristika uključuju:

Prečnik glave za bušenje: Varira od 6 do 17 metara, u zavisnosti od potreba projekta.

Dužina mašine: Može dostići i do 130 metara.

Težina: Neke mašine teže i do 4.500 tona.

Snaga: Ukupna instalirana snaga može biti oko 18 MW, sa potrošnjom energije od 62 miliona kWh godišnje.

Brzina napredovanja: U idealnim uslovima, TBM može napredovati između 10 i 50 metara dnevno.

Cena TBM mašina

Cena TBM mašina značajno varira u zavisnosti od veličine, kompleksnosti i specifičnih zahteva projekta. Prema dostupnim podacima:

Srednje do velike TBM mašine: Cena se kreće između 10 miliona i 50 miliona dolara.

Specijalizovane ili veoma velike TBM mašine: Cena može premašiti 50 miliona dolara, pa čak i dostići 100 miliona dolara ili više .

Na primer, TBM mašina „Martina“, korišćena za iskop Sparvo tunela u Italiji, imala je prečnik od 15,55 metara i koštala je oko 60 miliona dolara .

Uštede kroz ubrzanje procesa

Upotreba TBM mašina može značajno smanjiti vreme izgradnje tunela. Na primer, u projektu Gotthard Base Tunnel u Švajcarskoj, TBM mašine su omogućile dnevni napredak od 25 do 38 metara u idealnim uslovima . Ovo ubrzanje direktno utiče na smanjenje ukupnih troškova projekta, jer kraće trajanje radova znači manje troškove radne snage, opreme i logistike.

Beogradski Metro Foto: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Značaj za Beograd

Uvođenje „krtica“ u izgradnju beogradskog metroa predstavlja značajan korak ka modernizaciji infrastrukture grada. Ove mašine ne samo da ubrzavaju proces izgradnje, već i smanjuju negativne uticaje na svakodnevni život građana tokom radova. Očekuje se da će njihova primena doprineti efikasnijem i ekonomičnijem razvoju metro sistema u Beogradu.

(Telegraf Biznis)

Video: Kraj pakla na granici: Ovako izgleda prelazak iz Bugarske u Grčku po novim pravilima

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>