4 fenomenalne poslovne lekcije iz filma "Dan mrmota": Svaki BIZNISMEN mora da zna ove strategije!

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Kultni film Groundhog Day (Dan mrmota) iz 1993. godine, u kojem Bil Marej igra ciničnog TV reportera Fila Konorsa zarobljenog u beskonačnom ponavljanju istog dana, na prvi pogled deluje kao romantična komedija sa elementima fantastike. Međutim, iza humora i filozofije, kriju se i ozbiljne ekonomske lekcije koje svaki poslovni čovek može da primeni u realnom životu.

1. Ponavljanje je najbolja škola biznisa

U filmu, Fil Konors ne može da pobegne od činjenice da se svaki dan iznova budi u isto vreme, sa istim okolnostima. Tek kada je shvatio da ponavljanje može da iskoristi za vežbu, počinje da uči – od sviranja klavira do poznavanja ljudi u svom okruženju.

Dan mrmota Foto:Screenshot/You Tube

Slično tome, u ekonomiji i poslovanju, neuspeh i rutina nisu kraj puta. Ponavljanje grešaka može biti kapital ako se na njima uči. Investitori to zovu “failing forward” – svaka greška je lekcija koja smanjuje cenu sledeće.

“Jedina stvar gora od neuspeha je neuspeh bez naučene lekcije,” rekao je biznismen Henri Ford. Fil je to živeo – svaki neuspeh mu je bio ulaznica ka boljoj verziji sebe.

2. Vreme je valuta

Film jasno pokazuje da je vreme najdragoceniji resurs. Fil ima beskonačno mnogo istih dana, ali tek kada prestaje da ga rasipa na besmislice, otkriva da vreme može da se investira u razvoj, znanje i odnose.

U biznisu, isto važi – vreme koje ulažemo u prave ljude, znanja i odluke, daje najveći povrat na investiciju.

Warren Buffett jednom je izjavio: “Razliku između uspešnih i zaista uspešnih ljudi pravi to što zaista uspešni kažu ‘ne’ gotovo svemu.” Drugim rečima – znaju gde da usmere svoje vreme.

Dan mrmota Foto:Screenshot/You Tube

3. Investicija u ljude je najisplativija

Fil u početku gleda samo sebe. Tek kada počne da koristi svoje “beskonačne dane” da pomogne drugima – spašava dete od pada, pomaže starici, uveseljava sugrađane – njegovo iskustvo počinje da ima smisao.

Biznis lideri tu nalaze jasnu poruku: investicija u ljude donosi najveću vrednost. Zadovoljni zaposleni, partneri i klijenti postaju ključ dugoročne održivosti.

Kako je jednom rekao Richard Branson: “Ako se brinete o svojim zaposlenima, oni će se brinuti o vašim klijentima.” Fil je tek kroz davanje drugima izašao iz svog začaranog kruga.

Film Foto: IFA Film / United Archives / Profimedia

4. Dugoročno razmišljanje je jedini izlaz

Na početku filma, Konors pokušava da “iskoristi” beskonačni dan za kratkoročne užitke – pohlepu, površne veze, manipulacije. Ali sve to se urušava jer je neodrživo. Tek kada počinje da razmišlja dugoročno – šta može da izgradi, nauči i ostavi iza sebe – pronalazi smisao i izlaz iz začaranog dana.

U ekonomiji važi isto: kratkoročna dobit može da zavara, ali samo dugoročne strategije vode ka istinskom uspehu.

Kao što kaže poznata poslovna izreka: “Ljudi precenjuju šta mogu da urade za godinu dana, a potcenjuju šta mogu da postignu za deset.”

Dan mrmota Foto:Screenshot/You Tube

Dan mrmota kao MBA u dva sata

Ako se film Groundhog Day posmatra poslovnim očima, on je zapravo priručnik za preduzetnike i menadžere. Ponovi, nauči, investiraj u ljude i gledaj dugoročno – to su četiri stuba održivog poslovanja.

U svetu gde se sve menja, biznismeni mogu da nauče iz Filovog beskonačnog dana ono što im nijedan poslovni fakultet ne garantuje: da je prava vrednost u vremenu, učenju i ljudima.

(Telegraf Biznis)

Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>