
Milioni i TAJNA bodeža: Ovako je Ćezare Paćoti od male radionice napravio modno carstvo koje čeka naslednika
Ćezare Paćoti, slavni italijanski dizajner obuće i čovek koji je pretvorio cipele u simbol moći i strasti, preminuo je u 69. godini. Njegov odlazak označava kraj jedne epohe italijanske mode - one u kojoj su se elegancija, provokacija i zanatska preciznost pretapale u obuću koja je osvajala svet.

Priča o Paćotiju počinje mnogo pre nego što se njegovo ime pojavilo na luksuznim kutijama sa oznakom „Made in Italy“. Njegovi roditelji, Đuzepe i Čečilija, osnovali su 1948. malu radionicu obuće u gradiću Čivitanova Marke. Mladi Ćezare, koji je studirao umetnost u Bolonji i kasnije proputovao svet, preuzeo je porodični posao 1980. godine zajedno sa sestrom Paolom. Tada je brend dobio novo ime - Paćoti S.p.A. - i novi identitet: oštar, moderan, provokativan.

Simbol moći – bodež kao potpis
Njegov zaštitni znak postao je bodež - mali metalni simbol koji se nalazi na svakoj cipeli, kao pečat identiteta. „Bodež je moj potpis. Simbol hrabrosti, strasti i izazova.“ – govorio je Ćezare. Taj bodež ga je i proslavio: bio je znak prepoznatljiv u svetu luksuza, gde su njegove modele nosili rokeri, glumci, sportisti i žene koje su želele da izgledaju opasno i moćno.
Devedesetih godina Paćoti je postao sinonim za italijanski glamur. Njegove kolekcije su se prodavale u Njujorku, Parizu i Tokiju, sarađivao je sa modnim kućama kao što su Đani Versaće i Dolče i Gabana, a 2001. godine njegova kompanija je ostvarila promet od 49 miliona evra. Bilo je to zlatno doba za brend čiji je moto bio - „lepota je u stavu, ne u formi“.
Uspon, kriza i ponovni uspon
Ali kao i mnoge modne imperije, i Paćotijeva je imala svoje krize. Luksuz je skup sport, a troškovi su se gomilali. Godine 2014. firma je morala da uđe u proces finansijske reorganizacije zbog nagomilanih dugova i pada prodaje. Ipak, Ćezare nije odustao. „Moda nije samo biznis, to je krv koja teče kroz tvoje ideje. Ako staneš, prestaješ da postojiš.“
Do poslednjih dana, Paćoti je ostao vezan za fabriku i svoje dizajne. Njegova sestra Paola i dalje je vodila operativni deo kompanije, dok je nova generacija - unuk Marko Kalćinaro - već počela da se priprema za nastavak porodične tradicije.

Nasleđe i budućnost brenda
Nije poznato koliku je tačno imovinu Ćezare ostavio, ali je sigurno da vrednost brenda, licenciranih proizvoda i imovine kompanije prelazi desetine miliona evra. U italijanskim medijima već se govori o mogućoj podeli nasleđa između njegove dece, sestre i unuka, ali ono što je izvesno jeste da će njegov brend nastaviti da živi.
Fabrika u Čivitanovi, srce carstva Paćoti, i dalje kuca u ritmu italijanskog zanata, onog istog koji je porodica započela pre više od 70 godina.
Ćezare je jednom rekao: „Cipele su kao karakter – ako znaš da ih napraviš, one te odvedu gde želiš da budeš.“ On je, bez sumnje, stigao daleko. Od malog italijanskog gradića do crvenih tepiha širom sveta - ostavljajući za sobom ne samo trag na koži i metalu, već i simbol neuništive mode.
(Telegraf Biznis)
Video: Promocija knjige privredna komora
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.