Petar i Pavle na dedinom imanju pokrenuli VEOMA UNOSAN posao: Danas žive kao KRALJEVI

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Roditelji blizanaca Petra i Pavla Stevanovića iz mesta Dobrača kod Kragujevca nakon što su ostali bez posla vratili su se na nasleđenu zemlju i tu pokrenuli proizvodnju sapuna od kozjeg mleka. Da majka nije 2010. godine izgubila posao, danas verovatno ne bi vodili svoju firmu Petros Pavlos Sztr, specijalizovanu za ručno pravljene prirodne proizvode.

Kao što je često slučaj kada se kreće od nule, cela porodica se fokusirala na osnovnu egzistenciju. Stevanovići su uspeli da stvore svoj brend “Kozica”, koji danas broji 11 proizvoda. Mesečno proizvedu oko 40.000 sapuna i 10.000 krema od kozjeg mleka.

– Majka je ostala bez posla i zajedno sa ocem vratila se na dedovinu u Dobrači, gde smo kupili jednu kozu kojoj smo dali ime Roza. Broj koza je zatim narastao na pet, a danas imamo stado od 40 koza – kaže Petar Stevanović.

Sve je počelo s jednom kozom

Isprva su proizvodili samo mleko, sir i surutku, ali kako je stado raslo, počeli su da razmišljaju o gotovim proizvodima. Ideja se pretvorila u posao, a sapuni su postali zaštitni znak brenda “Kozica”.

– Najvažniji proizvodi su nam sapuni, koji čine oko 70 odsto ukupne prodaje. Brend “Kozica” je u potpunosti dermatološki testiran i hemijski ispitan u Centru za javno zdravlje u Kragujevcu – objašnjava Petar.

Godine 2015. Petar i njegov brat Pavle, oba ekonomista, osnovali su firmu Petros Pavlos Sztr kako bi kozje mleko pretvorili u prirodne proizvode bez ikakvih dodataka. U početku su pravili 200 sapuna mesečno i prodavali ih u Kragujevcu. Kako su kupci prepoznali kvalitet, proizvodnja se širila, a danas prave oko 40.000 sapuna i 10.000 krema.

– Takođe proizvodimo balzame za usne i dečje sapune – dodaje Petar.

Prirodno i bez štetnih sastojaka

Sapuni ne sadrže deterdžente, alkohol, boje ni parabene. Povremeno dodaju eterična ulja zbog mirisa, kao i kokosovo ili bademovo ulje. Masnoće iz kozjeg mleka povećavaju hidratantna svojstva sapuna.

– Imamo više vrsta: kokos, nana, med, premium argan, konoplja, piling sapune, dečje sapune od kadulje i kamilice. U ponudi su i balzami za usne, mleka i kreme za lice i telo od nevena i badema – objašnjava Petar.

Porodični posao – svi uključeni

U proizvodnji učestvuje cela porodica: braća Petar i Pavle, njihove supruge, deca i roditelji.

– Majka brine o kozama i muze ih, pomažu joj i dečaci, sinovi nas dvojice. Otac pomaže oko hranjenja koza, a mi sa partnerkama radimo u proizvodnji – kaže Petar.

Porodični posao danas donosi šest solidnih plata, a sve što proizvedu plasiraju na domaće tržište.

– Naši proizvodi se prodaju u domaćim i stranim drogerijama, trgovinama i preko veleprodaje, i tako stižu do kupaca širom Srbije – zaključuje Stevanović.

(Telegraf Biznis/Dnevno)

Video: Ministarka energetike Dubravka Đedović Handanović se oglasila nakon vanredne sednice Vlade Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>