Ne žele više da gube milione: Gugl i Fejsbuk će morati da plaćaju medijima za vesti
Australijski ministar finansija Džoš Fridenberg najavio je početkom ove nedelje da će vladino regulatorno telo - Australijska komisija za tržišno takmičenje i potrošače, predstaviti obavezan kodeks ponašanja do jula, usmeren prema internet platformama.
Namera tog kodeksa ponašanja je da se smanji nepodudaranje između informativnih medija i internet divova, kada je reč o prihodima od onlajn oglašavanja, prenosi Dnevnik.hr.
Fejsbuku i Guglu ide gotovo sav novac potrošen na onlajn oglašavanje, u Australiji.
Nova pravila se uvode nakon pregovora (koji su trajali godinu i po dana) s tehnološkim kompanijama iz SAD-a, oko dobrovoljnog kodeksa ponašanja, koji nisu urodili plodom.
Australija će uvođenjem kodeksa postati treća zemlja Zapada koja će nametnuti takav plan, posle Španije i Francuske. Tamošnje medijske kompanije izgubile su, samo proteklog meseca, milione dolara u oglašavačkim prihodima.
Fejsbuk je na najavu australijske vlade reagovao saopštenjem, u kojem su izrazili svoju razočaranost ovom odlukom. Napomenuli su i da su započeli s multimilionskim investicijama u australijsku medijsku industriju.
Iz Gugla je rečeno da će nastaviti da rade s lokalnim medijima, Komisijom i vladom na razvoju kodeksa ponašanja.
Video: Kako da zaštitite podatke na Facebooku
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.