• 0

Rešenja koja pomažu i kad je kriza: Tokom epidemije 35% kompanija ubrzalo digitalizaciju

I tradicionalne kompanije u sve većoj meri angažuju IT kadar

  • 0

 

digitalna srbija

Foto: Digitalna Srbija

Svaka treća kompanija u Srbiji ubrzala je rad na digitalizaciji tokom epidemije korona virusa iako se poslovanje preduzeća u mnogim oblastima usporilo, pokazuje analiza Inicijative "Digitalna Srbija".

Ovo udruženje je predstavilo novi presek izveštaja koji ukazuje na uticaje pandemije COVID-19 na digitalnu privredu u Srbiji, ovog puta sa fokusom na digitalne projekte u tradicionalnim industrijama. U pitanju je nadogradnja prethodne analize u kojoj su posmatrane posledice pandemije na startape, digitalne kompanije i frilensere.

- Iako se poslovanje u mnogim sferama usporilo, više od 55 odsto ispitanih kompanija van IT sektora u ovom periodu nije odustalo od započetih procesa digitalne transformacije, dok je svaka treća kompanija svoje digitalne projekte čak i ubrzala - kažu u Inicijativi uz poruku da su protekli meseci ukazali na to da su digitalna rešenja potrebna današnjem društvu.

To je, prema njihovoj oceni, bilo najočiglednije u sferi onlajn trgovine i rada na daljinu koji su prepoznati kao alati za lakše svakodnevno funkcionisanje u periodu krize, kako u svetu tako i kod nas. To je potvrdio i "Skener digitalne privrede" u kom se jasno pokazuje da domaće kompanije koje primarno nisu digitalne, uviđaju da digitalna rešenja ulaze u sve više pora savremenog društva.

Istraživanje je pokazalo da se jedan deo tradicionalnih kompanija okreće inovativnim projektima u vreme krize.

Međutim, u isto vreme je važno da se o digitalnoj privredi razmišlja kao o odgovoru na vanredne okolnosti, kaže član Upravnog odbora Inicijative "Digitalna Srbija" Petar Jovanović.

- Mnogi su digitalna rešenja videli kao spas u prethodnim mesecima. Ona to jesu bila, ali je ova situacija u isto vreme trebalo da nam pokaže da digitalna transformacija može da ima mnogo dugoročnije efekte i da su rešenja koja su uvedena praktično preko noći kako bi osigurala kontinuitet poslovanja tu da ostanu na duže staze -

Iako je ubrzanje uglavnom došlo kao odgovor na krizu, ističe i da 80 odsto ispitanika smatra da digitalne tehnologije menjaju njihovu industriju umereno ili veoma intenzivno. Takođe, 70 odsto tradicionalnih kompanija trenutno planira da uvede nove projekte u domenu digitalne transformacije, pre svega u oblasti razvoja novih digitalnih proizvoda, a zatim i saradnje sa startapima i drugim inovativnim kompanijama, unapređenja korisničkog iskustva ili postojećih digitalnih proizvoda.

Da digitalna transformacija sve više kompanija "uvlači" u digitalnu privredu, vidi se i iz toga što tradicionalne kompanije u sve većoj meri angažuju IT kadar.

Prema podacima iz "skenera" koje je obezbedila Infostud grupa, očigledan je pad u broju oglašenih pozicija od strane poslodavaca čija je primarna delatnost povezana sa informacionim tehnologijama, dok je broj oglasa za IT poslove u drugim sektorima bio u porastu, kaže se u saopštenju Inicijative.

Slično kao i kod drugih grupa ispitanika koje je obuhvatilo ovo istraživanje, više od polovine tradicionalnih kompanija se požalilo da je pandemija COVID-19 uticala negativno na prodaju proizvoda i usluga.

Podsećaju da je inicijalno istraživanje pokazalo da čak dve trećine startapa beleži pad prodaje veći od 60 odsto, a polovina digitalnih kompanija i frilensera pad prihoda iznad 30 posto.

S druge strane, tek 10 odsto aktera beleži rast prihoda, što digitalnu privredu, uprkos očekivanjima, čini izuzetno pogođenom, poručuju iz Inicijative. Do sada je u istraživanju učestvovalo više od 400 predstavnika domaće digitalne privrede.

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke