Ne morate biti programer da biste imali svoj veb-sajt: Otkrivamo trikove kako da budete "profi"
Postoje statistike koje kažu da 38,5% korisnika procenjuje biznise na osnovu izgleda njihovog sajta. Iz ovoga je jasno da oni koji vode neki biznis treba da imaju veb-sajt zarad građenja poslovnog kredibiliteta i prepoznatljivosti brenda, ali zašto je važno mladima da znaju kako se pravi sajt?
Odgovor na ovo pitanje daće sagovornik Telegraf Biznisa Aleksandar Vratonjić Gligorijević, direktor marketinga kompanije TeleGroup, u četvrtak 14. aprila od 20 časova na onlajn događaju Znaš kako.
Znaš kako organizuju Inicijativa „Digitalna Srbija“ i UNICEF u Srbiji s ciljem da pomognu širokom krugu populacije da postane digitalno veštiji i pripremljeniji za tržište rada, a na njemu će osim Aleksandra još sedam prezentera iz nekih od zvučnijih domaćih kompanija i organizacija predstaviti po jednu digitalnu veštinu. Događaj je pre svega namenjen mladima, ali i svima onima koji žele da usavrše digitalne veštine, tako da zainteresovani mogu da prate događaj prijavom na dsi.rs/znaskako.
Na ovom događaju osim teme pravljenja sajta pokrenuće se i one o tome kako se prave podkasti, uređuju tekstovi, prave dobre prezentacije, kupuje onlajn, ali i kako da se istakneš u traženju posla, bolje organizuješ i čuvaš bezbednost na internetu.
Pa, šta o svemu ovome kaže Aleksandar?
ITPrema njegovim rečima „jedan od osnovnih ciljeva u poslovanju svake organizacije jeste potreba da se stvari rade na pametniji, odnosno efikasniji način dok je jedan od najvećih izazova upravo kontinuirani rad na način koji je već ustanovljen, čak i onda kada su se uslovi oko nas značajno promenili“.
"Lično se trudim da uvek ostanem, barem delimično, sa početničkim pogledom na stvari ma koliko sam već godina dugo u industriji, koji mi omogućava da se interesujem i usvajam kako nove metode tako i alate za rad. Ovo je stav koji svojim primerom prenosim kolegama i kada sam saznao za akciju u Srbiji odmah sam odlučio da je podržim jer upravo doprinosi cilju razvijanja svesti o tome da je poznavanje osnovnih digitalnih veština korisno za razvoj karijere i prilagođavanje promenama koje donosi digitalna transformacija", kaže nam Aleksandar.
- U četvrtak govorite o tome kako da napraviš veb-sajt i treba li ti uopšte. Kome je namenjena ova tema? Kome to sve može da treba sajt?
- Često čujem argument Šta će ti veb-sajt, imaš društvene mreže. Mnogi zaboravljaju da su društvene platforme jednostavno put do dobre internet prezentacije. Na sopstvenom veb-sajtu smo u stanju da kontrolišemo svaki deo priče koju želimo da ispričamo.
Zanimljiv je podatak da čak 30% ljudi ne veruje biznisima koji nemaju svoje prisustvo na internetu. Dakle, bez sajta gubimo trećinu potencijalnih klijenata. Dok sa veb-sajtom olakšavamo svetu da nas pronađe i stupi u kontakt sa nama, jer nemaju svi društvene mreže, ali imaju svi internet pretraživač.
Naposletku dobra internet prezentacija je u stanju da inspiriše i nas i druge i da nam pomogne da ih privučemo sebi, bilo kao kupce ili fanove. Bilo da hoćemo nekoga da pozovemo na svoju žurku, da prezentujemo svoj biznis, da napravimo nekome rođendanski poklon ili da jednostavno imamo mesto na kojem ćemo izlagati svoje misli i dela tako da mogu biti svima dostupni - internet prezentacija je rešenje, priča on.
- Vi ste diplomirali IT i menadžment na fakultetu u Škotskoj, a sada ste direktor marketinga u kompaniji Telegroup. Koliko je pravljenje sajta jednostavno za nekoga ko nije profil poput vašeg? Koje trikove možete da nam otkrijete?
- Poenta priče u četvrtak jeste da nije neophodno biti programer kako biste imali svoj veb-sajt, makar u osnovnom obliku. Naravno, sve zavisi šta je cilj koji pokušavate da ostvarite. Za dobre internet prezentacije i njihovo pozicioniranje na svetskom vebu je važno investirati i u alate i u optimizaciju i dizajn i mnogo toga, ali ako je potreba da se brzo dođe do prisustva na internetu onda uz pomoć „recepta” sastavljenog od osnovnih besplatnih alata, mrvice vremena sa dodatkom želje i radoznalosti stvarno možete postići čuda - navodi naš sagovornik.
Video: Postoji li posao iz snova u Srbiji? Budite radnik, ali pre svega Ja d.o.o.
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.