Da li će džins koji nosite praviti roboti? Ovo je nova "strategija" velikih svetskih kompanija
Da li će vam robot ikada napraviti plavi džins? To pitanje ovih dana postavlja Rojters, a neke kompanije trenutno ulažu napore da to i otkriju.
Naime, kompanije za odeću i tehnologiju, uključujući nemački Simens i američki Levi's, isprobavaju dokle sve ide robotika u 21. veku. Eugen Solovjov, koji vodi taj projekat u Simensu u San Francisku, kaže da je "odeća poslednja industrija vredna bilione dolara koja nije automatizovana".
Inače, američki ogranak Simensa radi na automatizaciji proizvodnje odeće od 2018. godine. Inače, sama ideja u upotrebi robota za vraćanje proizvodnje u "punu snagu" dobila je zamah tokom pandemije, jer su zamršeni lanci snabdevanja istakli rizike od oslanjanja samo na udaljene fabrike, poput onih u Kini.
Kako je u Aziji radna snaga najjeftinija, te gotovo sve svetske kompanije "preko" sele proizvodnju, jasno je da je sve stalo usred kovida-19. Onda su inovativne firme došle na ideju da ne zavise od Kine, ali i da nemaju dodatne troškove.
Dodatno, prema pisanju Rojtersa, pronalaženje načina da se smanji potreba za ljudskom radnom snagom u Kini i Bangladešu, omogućilo bi da se više proizvodnje odeće vrati na zapadna potrošačka tržišta, uključujući Sjedinjene Države.
Ali, to je osetljiva tema. Mnogi proizvođači odeće oklevaju da govore o potrazi za automatizacijom - jer to izaziva zabrinutost da će radnici u zemljama u razvoju "trpeti", odnosno gubiti poslove i prihode.
S druge strane, možda se može naći kompromis, tako da mašine urade jedan deo posla, kako bi se barem zatvorio deo razlike u troškovima između Sjedinjenih Država i jeftinih stranih fabrika.
Video: Tesla debituje na IFA 2022 sa Qled televizorima: Predstavljena kolekcija proizvoda
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.