Koja branša će najviše zaraditi od veštačke inteligencije? Ona koja se najviše "buni"
Nema sumnje da je veštačka inteligencija (AI) uspela da prožme u razne sfere društva i poslovanja, a konkretno na platformi Spotify - broj muzičara koji zarađuju više od 1.000 dolara godišnje od autorskih prava - u poslednjih šest godina je više nego dupliran.
Onih koji zarađuju više od 10 miliona, danas ima pet puta više nego 2017. godine.
U skladu sa tim kako sadržaj koji generiše AI preplavljuje šoubiznis, poznati se brinu da će njihova slava propasti, ali ishod će opet biti suprotan, smatra The Economist, jer će zvezde kao i u prošlosti od nove tehnologije imati najveću korist.
U tekstu se podseća i da je Holivud praktično bio "paralizovan" (zbog štrajkova), sve do 8. novembra, kada su se studiji složili da ponude glumcima i scenaristima zaštitu od robota-rivala.
Naime, poznata glumica Skarlet Johanson je tužila tehnološke firme zbog korišćenja njenih reči i fotografija.
Međutim, The Economist dalje piše da, iako zvezde strahuju da im veštačka inteligencija može oteti poslove, upravo one mogu ponajviše profitirati od nje.
Nije novina da tehnologija menja pravila igre slavnih. O njima je krenulo da se priča još u 18. veku, čemu je pomoglo širenje pismenosti i čitanja, a film i radio su se u početku smatrali pretnjom.
Ali, kao što znamo, te tehnologije su kasnije otvorile eru superzvezda, izraz koji se odomaćio već 1920-ih godina. Sličnu reakciju je izazvala i televizija, koja je dovela do velikog štrajka u Holivudu 1960, mada se i tada ispostavilo da je nova tehnologija učinila poznate još poznatijima.
AI će, navodi se, tim zvezdama pojačati mogućnost da zaista budu sveprisutni. Sinhronizacija pomoću veštačke inteligencije već je omogućila da glumci i podkasteri razgovaraju na stranom jeziku, u realnom vremenu, i to svojim glasom.
Uskoro će postati standard i da se video montira tako da i micanje usana u njemu odgovara onome što se izgovara, uz 100% podudaranje.
Dodatno, AI će omogućiti da zvezde nastupaju u formatima koji se tek pojavljuju.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.