Zbog spornog sistema osuđena su 983 menadžera: "Gubi se" novac, ali ga britanska Pošta još ne napušta

B. L.
B. L.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Britanska uslužna kompanija "The Post Office" platila je divu "Fujitsu" više od 95 miliona funti za produženje ugovora problematičnog sistema Horizon IT, na dve godine, nakon što je plan za prelazak na Amazon morao da bude odbačen, izveštava BBC.

Direktor "The Post Office"-a je rekao da je softver i dalje nepouzdan i da uzrokuje gubitke novca. Troškovi i kašnjenja nastavljaju da opterećuju projekat Horizont - više od dve decenije nakon što su ugovori prvi put potpisani. "The Post Office" je saopštio kako planira da počne sa isprobavanjem novog sistema u filijalama ove godine.

Kada je "Fujitsu" dobio ugovor za instaliranje kompjuterskih terminala, u više od 17.000 filijala britanske Pošte širom zemlje, nazvao ga je "najvećim nevojnim IT projektom u Evropi", dizajniranim da automatizuje i pojednostavi sve procese - od prodaje markica do isplate penzija.

Skoro 28 godina kasnije, sistem je i dalje u upotrebi širom zemlje, ali i dalje ima poteškoća, zbog čega se "The Post Office" bori da ga zameni. To je dovelo do onoga što se naziva jednom od najrasprostranjenijih pogrešaka pravde u britanskoj istoriji, dodaje BBC, jer je hiljada menadžera koji upravljaju filijalama, a koji su koristili Horizon u poslovne svrhe, smatrano odgovornim za gubitke koji nisu bili njihova krivica: čak 983 njih je osuđeno.

Situacija u kojoj su se našli je dobila novih "5 minuta" medijske pažnje ove godine, kada je ITV emitovao dramsku seriju o njihovoj borbi za pravdu. Horizon je, naime, i dalje u upotrebi u britanskim poštama do danas, a jedan upravnik, koji vodi dve pošte na jugoistoku Engleske, rekao je za BBC da je sistem i dalje nepouzdan.

Međutim, treba istaći da su upravnici pošte dobili svoje sudske sporove 2019. godine.

Horizon je trenutno smešten u dva data centra u vlasništvu kompanije "Fujitsu", u Belfastu. U decembru 2022. godine, Pošta Britanije je odustala od plana da ga premesti na ogromnu mrežu data centara koje vodi Amazon – što je ažurniji, fleksibilniji i robusniji sistem koji koriste hiljade drugih onlajn servisa, poznat kao klaud.

Troškovi odustajanja od ovog plana iznosili su 31 milion funti, prema najnovijim izveštajima Pošte, objavljenim u decembru. Ugovor za Horizon trebalo je da istekne 2023. godine, ali su izazovi oko njegove zamene bili toliko veliki da je dva puta produžen - za 42,5 miliona funti 2021. i ponovo prošle godine, kroz dva ugovora vredna 16,5 miliona funti i 36,6 miliona funti. Ovi ugovori traju do 1. aprila 2025. godine, uz ukupnu cenu od 95,6 miliona funti.

Pošta Britanije je "opravdala" produženje ovih ugovora, rekavši da je "program za prenos usluga na novog provajdera u oblaku stvorio fundamentalne tehničke izazove koje Post Office Limited nije mogao ekonomski i tehnički da prevaziđe". Pošta Britanije, ipak, još uvek radi na zameni Horizona, pod nazivom New Branch IT, a prve instalacije je trebalo da se održe prošle godine, ali kasne...

(Telegraf Biznis)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>