• 0

Vreme čitanja: oko 4 min.

Labović: Ove godine smo prvi put na Sajmu primenili AI u promotivne svrhe

D. J.

Vreme čitanja: oko 4 min.

"Posećenost ovogodišnjeg Sajma je bila izuzetno dobra", rekla je Labović

  • 0
Veštačka inteligencija, DNK Foto: Kittipong Jirasukhanont / Alamy / Alamy / Profimedia

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je danas da je na ovogodišnjem 45. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu prvi put primenjena veštačka inteligencija u promotivne svrhe Srbije i ocenila da je posećenost sajmu bila izuzetno dobra.

"Imali smo jedan foto pult na kome su posetioci mogli da se fotografišu, tako što je veštačka inteligencija skenirala njihovo lice i montirala u sklopu fotografija destinacija u Srbiji, tako da su fotografiju mogli da ponesu kao uspomenu i da im to bude podsetnik gde mogu da se odmaraju u Srbiji", rekla je Labović za Tanjug poslednjeg dana na Sajmu turizma u Beogradu.

Labović je podsetila da ono što je svakako takođe novost, a sa čime se počelo prošle godine na Sajmu turizma u Londonu, jeste promocija Međunarodne izložbe EXPO koja će se održati u Beogradu 2027. godine.

"To je zaista događaj od ogromnoga značaja za našu zemlju i turizam naše zemlje, jer od početka kada smo dobili organizaciju, treba da ga promovišemo na pravi način. Sa jedne strane za promociju potencijalnih zemlja učesnica, sa druge strane, onima koji će doći da posete taj događaj. Za nas je to važno, jer kada kažete da ste domaćin EXPO to poprilično potvrđuje reputaciju destinacije i u promotivne svrhe za turiste koji treba da dođu", rekla je Labović.

Posećenost ovogodišnjeg Sajma je bila izuzetno dobra, rekla je Labović i dodala da je puno posetilaca bilo zainteresovano za Halu 4 u kojoj je Srbija.

"S našim kolegama smo imali priliku da na jednom mestu posetiocima predstavimo destinacije u Srbiji i da im damo dobru ideju gde bi mogli da putuju u Srbiju. Za nas je ovaj Sajam izuzetno značajan, jer se na prvom mestu ovde obraćamo domaćoj publici. Isto tako je za nas značajan i međunarodni karakter s obzirom na to da je ovde 27 zemalja učesnica, tako da smo imali prilike da se vidimo sa partnerima iz inostranstva", rekla je direktorka TOS za Tanjug.

Ona je rekla da se kontinuitet rasta dolazaka stranih turista očekuje i ove godine.

"U 2023. godini u Srbiji bilo je više od 4,2 miliona dolazaka turista, od toga više od 50 odsto je bilo inostranih- više od 2,1 milion i to je prvi put da smo imali veći broj inostranih turista nego domaćih. Kada su noćenja u pitanju imali smo 12,4 miliona noćenja, od kojih su 46 odsto realizovali strani turisti", rekla je Labović.

Ona je podsetila da je ranije taj procenat bio više u korist domaćih turista- 65 odsto.

"Najviše nam stranaca prema noćenjima dolazi iz Turske i Rusije, kada se govori o Zapadnoj Evropi iz Nemačke, a tradicionalno kada su daleka tržišta u pitanju u top pet iz Kine. Iz godine u godinu najmnogobrojniji su iz orkuženja- BiH, Crne Gore, Bugarske, Rumunije, Severne Makedonije", rekla je Labović za Tanjug.

Pored Kine, za Srbiju je značajno tržište SAD, kada se govori o dalekim tržištima.

"Oni su nam vrlo blizu da uđu u top 10 po broju noćenja, a u top 10 su potrošnji kao turisti u Srbiji. Uzmajući u obzir direktne letove, to je naša prednost, pored leta za Njujork imamo i za Čikago i očekujemo da imamo porast turista iz SAD i ove godine", rekla je Labović.

Najviše pažnje na ovogodišnjem sajamu privukle su banjski i planinski centri.

"Naši turisti generalno borave u banjama i planinskim centrima. Tako da svakako je uvek interesantan Zlatibor, Kopaonik i Stara planina, Sokobanja i Vrnjačka banja. Sve banje oko Kuršumlije, zatim Lukovska banja, Prolom banja, vrlo je tražena Vrdnik, Koviljača i Ribarska banja. Banje su prilično atraktivne tokom čitave godine i tokom januara i februara popunjenost je bila izuzetno dobra, kao i na planinama", rekla je Labović.

Direktorka Turističke organizacije Srbije dodala je da iako temperature nisu bile izuzetno niske, Skijališta Srbije uspevaju da osneže staze u planinskim centrima.

"Prošle godine je bilo više izazova da budu osnežene zbog vremenskih uslova, ove godine je situacija bolja i očekujemo da će biti dobra zimska sezona", rekla je ona.

Ovogodišnja zemlja partner je Grčka, a kako je Labović rekla, saradnja sa ovom zemljom je izuzetno dobra i ova zemlja je uvek interesantna našim turistima.

"Ono što je za nas važno je da i mi beležimo broj dolazaka i noćenja turista iz Grčke. Prošle godine 70.000 turista je bilo iz Grčke, što ih stavlja na 13. mestu po broju dolazaka inostranih turista. Iskoristili smo da sa partnerima iz Grčke održimo niz sastanaka, a i ministri dve zemlje su se sastali. Tursti iz Grčke vole da dolaze u Beograd, ali u naše planinske centre i sve više su im interesantne i banje", rekla je ona.

Međunarodni Sajam turizma održava se do danas, a otvoren je za posetioce do 18 časova. Cena pojedinačne karte je 500 dinara, grupne za više od osam osoba je 400 dinara.

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>