Avatari preminulih za 46.000 evra: Digitalna reinkarnacija i razvoj kulture "dobre smrti"
Povratak preminulih u život pomoću tehnologije do skoro je bio vezan samo za filmove, međutim sa napretkom veštačke inteligencije - ovako nešto više nije stvar samo fikcije. Sektor tehnologije žalosti, poznat i kao "smrtna tehnologija", sada se globalno procenjuje na više od 100 milijardi funti, prema tech news veb sajtu TechRound.
- Kloniramo izgled osobe do 96,5% sličnosti sa originalnom osobom - kaže Majkl Jung, finansijski direktor DeepBrain-a, jedne od kompanija koje fiktivno vraćaju ljude u život.
Kompanija smatra da ovakva tehnologija može biti važna za razvoj kulture "dobre smrti", gde se pripremamo za smrt bližnjih unapred, ostavljajući istoriju porodice, priče i sećanja kao deo zaveštanja.
Ipak, proces nije jeftin i korisnici ne mogu sami kreirati avatara. Umesto toga, treba da plate firmi do 50.000 dolara. Uprkos ovom visokom trošku, neki investitori su uvereni da će biti popularan, i DeepBrain je u poslednjoj rundi finansiranja prikupio 44 miliona dolara.
Psiholog Laverne Antrobus upozorava da treba veoma paziti prilikom korišćenja takvih "tehnologija žalosti" u periodima snažnih emocija.
- Gubitak je nešto što nas iznenadi. Možete pomisliti da ste prilično blizu da budete okej, a onda vas nešto može vratiti unazad - poručuje ona, a prenosi Bi-Bi-Si.
Gospođica Antrobus dodaje da ljudi ne bi trebalo žuriti da koriste četbota izgubljene voljene osobe.
- Morali biste se osećati prilično čvrsto pre korišćenja nečega poput ovoga. Uzmite stvari vrlo, vrlo polako.
Takođe upozorava da ne postoji zamena za ljudsku podršku kada je reč o prevazilaženju tuge.
- Ne mogu baš da zamislim da tehnologija preuzme tradicionalne aspekte tugovanja, koji se tiču osećaja bliskosti sa ljudima, osećaja brige za njih, osećaja zahvalnosti.
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.