Vreme čitanja: oko 1 min.
Avatari preminulih za 46.000 evra: Digitalna reinkarnacija i razvoj kulture "dobre smrti"
Vreme čitanja: oko 1 min.
Psiholog Laverne Antrobus upozorava da treba veoma paziti prilikom korišćenja takvih "tehnologija žalosti" u periodima snažnih emocija
![Veštačka inteligencija, Ai Veštačka inteligencija, Ai](https://xdn.tf.rs/2024/03/12/ai-460x0.jpg)
Povratak preminulih u život pomoću tehnologije do skoro je bio vezan samo za filmove, međutim sa napretkom veštačke inteligencije - ovako nešto više nije stvar samo fikcije. Sektor tehnologije žalosti, poznat i kao "smrtna tehnologija", sada se globalno procenjuje na više od 100 milijardi funti, prema tech news veb sajtu TechRound.
- Kloniramo izgled osobe do 96,5% sličnosti sa originalnom osobom - kaže Majkl Jung, finansijski direktor DeepBrain-a, jedne od kompanija koje fiktivno vraćaju ljude u život.
Kompanija smatra da ovakva tehnologija može biti važna za razvoj kulture "dobre smrti", gde se pripremamo za smrt bližnjih unapred, ostavljajući istoriju porodice, priče i sećanja kao deo zaveštanja.
Ipak, proces nije jeftin i korisnici ne mogu sami kreirati avatara. Umesto toga, treba da plate firmi do 50.000 dolara. Uprkos ovom visokom trošku, neki investitori su uvereni da će biti popularan, i DeepBrain je u poslednjoj rundi finansiranja prikupio 44 miliona dolara.
Psiholog Laverne Antrobus upozorava da treba veoma paziti prilikom korišćenja takvih "tehnologija žalosti" u periodima snažnih emocija.
- Gubitak je nešto što nas iznenadi. Možete pomisliti da ste prilično blizu da budete okej, a onda vas nešto može vratiti unazad - poručuje ona, a prenosi Bi-Bi-Si.
Gospođica Antrobus dodaje da ljudi ne bi trebalo žuriti da koriste četbota izgubljene voljene osobe.
- Morali biste se osećati prilično čvrsto pre korišćenja nečega poput ovoga. Uzmite stvari vrlo, vrlo polako.
Takođe upozorava da ne postoji zamena za ljudsku podršku kada je reč o prevazilaženju tuge.
- Ne mogu baš da zamislim da tehnologija preuzme tradicionalne aspekte tugovanja, koji se tiču osećaja bliskosti sa ljudima, osećaja brige za njih, osećaja zahvalnosti.
(Telegraf Biznis)
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.