• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Revolucija prodaje: Da li je hiperpersonalizacija budućnost?

M. P.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Inteligentni algoritmi dizajnirani su da predvide i predlažu stavke ili sadržaj koji će korisnik verovatno preferirati na osnovu prošlih interakcija

  • 0
Darko Marjanović Foto: Petar Jovanović

"Hiperpersonalizacija podržana veštačkom inteligencijom predstavlja budućnost prodaje", poručio je direktor kompanije Things Solver Darko Marjanović na konferenciji Digital Day u Beogradu.

Kako je pojasnio, u digitalnom okruženju omogućava kreiranje ponuda u skladu sa realnim interesovanjima kupaca. On je takođe naveo i da, iz iskustva ove kompanije u saradnji sa maloprodajnim lancima u Srbiji, prodajni rezultati mogu biti uspešniji za čak 30 odsto.

- Veštačka inteligencija nam omogućava da preoblikujemo tehnologiju i da je prilagodimo svakom pojedincu na jedinstven način.Savremenim softverima za preporuku čiji je rad zasnovan na AI, obradi podataka i prediktivnoj analitici moguće je u velikoj meri unaprediti relevantnost ponude, što odgovora i prodavcima i kupcimai u velikoj meri utiče na korisničko iskustvo, a samim tim i na povećanje prodaje na digitalnim kanalima, koja beleži nezaustavljiv rast - rekao je Marjanović.

On je dodao da personalizacija danas ne podrazumeva samo obraćanje ličnim imenom prilikom komunikacije sa kupcima kao pre nekoliko godina, već i kreiranje ponuda koje su u potpunosti u skladu sa njihovim interesovanjima.

U rešenjima koje proizvodi kompanija, sistemi za preporuku integrisani su u prodajni levak u svim fazama, od početka do kraja procesa kupovine, a veoma su uspešni i kod zadržavanja postojećih kupaca. Mogu se primeniti na svim komunikacionim kanalima kao što su viber, sms, e-mail ili mobilne aplikacije, naveo je.

Marjanović je objasnio i da su inteligentni algoritmi dizajnirani da predvide i predlažu stavke ili sadržaj koji će korisnik verovatno preferirati na osnovu prošlih interakcija, preferencija i ponašanja, uz obavezno poštovanje privatnosti podataka.

Kako dalje pojašnjava, ovi sistemi koriste različite tehnike, kao što su kolaborativno filtriranje, filtriranje zasnovano na sadržaju i hibridne pristupe kako bi analizirali ogromne količine podataka i identifikovali obrasce ponašanja korisnika.

Razumevanjem individualnih preferencija i sličnosti između korisnika ili stavki, sistemi preporuka pomažu korisnicima da otkriju nove proizvode ili sadržaj koji sami možda nisu pronašli, što na kraju podstiče prodaju, angažovanje korisnika i lojalnost platformi.Na ovaj način se kupcima štedi vreme i unapređuje zadovoljstvo, a prodavcima poboljšava efikasnost i uspešnost poslovanja, poručio je Marjanović.

On je takođe upozorio da ova rešenja ne mogu biti od koristi ukoliko se primenjuju neadekvatni algoritmi, u slučaju neprilagođene komunikacije sa potencijalnim kupcima u smislu kanala, stila ili vremena dostavljanja informacija, kao i neadekvatno definisanih strategija za profile kupaca za koje nema dovoljno podataka.

Istakao je da su sistemi za preporuku za sada pokazali izuzetne rezultate u sektoru maloprodaje, ali da mogu biti vrlo korisni i u domenu finansijskih i telekomunikacionih usluga, imajući u vidu da su digitalizacija procesa i unapređenje korisničkog iskustvaprioriteti u poslovanju ovih industrija.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>