
Zašto vaš biznis ne raste: Čovek koji je vodio Teslu objasnio u jednoj rečenici
Brzi rast kompanije nije slučajnost, već trenutak kad se sve poklopi – i to se, kako tvrdi bivši predsednik Tesle Džon Maknil, tačno može izmeriti. Govoreći na događaju TechCrunch All Stage 2025 u Bostonu, otkrio je kako je Tesla od 2 milijarde dolara prihoda stigla do 20 milijardi za samo 30 meseci, i šta je bila osnova za takvu ekspanziju.
Maknil, koji je kasnije bio direktor operacija u Lyftu i danas vodi investicioni fond DVx Ventures, kaže da uspeh u skaliranju zavisi od dva ključna faktora – da li korisnici ne mogu da zamisle život bez proizvoda i da li firma ima održiv sistem prodaje.
Prvi signal: 40% korisnika ne može bez proizvoda
Maknil ne veruje u „osećaj da je vreme za rast“ – za njega je to metrika. Njegovo pravilo glasi: ako bar 40% korisnika kaže da ne može da živi bez proizvoda, firma ima pravi „product-market fit“. Pre toga, kaže, nema smisla razmišljati o širenju.
„Dodajemo funkcije, testiramo, ponavljamo… sve dok ne stignemo do tih 40%. To nije intuicija – to je broj“, objasnio je.
Drugi signal: LTV/CAC odnos 4:1
Drugi ključni indikator je odnos između lifetime value (vrednosti korisnika tokom celog perioda korišćenja) i troška akvizicije korisnika. Kada taj odnos pređe četiri prema jedan, tada dolazi trenutak za ozbiljna ulaganja.
„Tada ubacujemo novac u firmu. Pre toga, dajemo 100.000 po fazi i ništa više“, rekao je Maknil.
U suprotnom, startup sagoreva budžet pre nego što dobije bilo kakvu potvrdu sa tržišta – što je, prema njegovim rečima, najčešći razlog zbog kojeg dobre ideje propadnu.
(Telegraf Biznis)
Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.