
Najveća banka Australije htela da zameni radnike veštačkom inteligencijom, sada se izvinjava
Finansijski sektor Australije doživeo je preokret kada je CBA, najveća banka u zemlji, odustala od otpuštanja zaposlenih koje je pravdala smanjenjem obima posla zbog novog AI sistema. Sindikat finansijskog sektora (FSU) odveo je slučaj pred radni tribunal, tvrdeći da banka nije transparentno prikazala podatke o broju poziva. Dok je CBA navodila da je broj poziva smanjen za 2.000 nedeljno zahvaljujući "voice botu", sindikat je dokazao da obim poziva raste i da je banka morala da nudi prekovremeni rad i uključuje tim lidere u podršku.
Posle pritiska i zvanične rasprave, banka je priznala grešku. "Naša procena nije uzela u obzir sve relevantne faktore i zbog toga pozicije nisu bile stvarno višak. Izvinjavamo se zaposlenima", navodi se u saopštenju CBA. Zaposleni koji su bili pogođeni ovom odlukom sada mogu da zadrže svoja radna mesta, pređu na druge pozicije u okviru banke ili da napuste kompaniju uz dogovoreni paket.
AI u bankarstvu i globalna pretnja radnim mestima
Izvršni direktor Met Komin godinama predvodi digitalnu transformaciju CBA i nedavno je najavio partnerstvo sa OpenAI radi uvođenja naprednih AI rešenja u bankarske usluge. Ipak, ovaj slučaj pokazuje koliko je primena veštačke inteligencije u finansijama osetljiva tema. Prema izveštaju Bloomberg Intelligence, globalne banke bi u narednih pet godina mogle da ukinu i do 200.000 radnih mesta zbog automatizacije poslova u administraciji i operacijama.
Sindikati upozoravaju da kompanije moraju biti transparentne i odgovorne pri uvođenju AI tehnologija. "Ovo je ogromna pobeda naših članova", poručili su iz FSU, naglašavajući da se neće povući iz borbe za zaštitu radnih mesta u eri automatizacije.
(Telegraf.rs)
Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.