4 koraka do sigurnog otkaza

  • 4

Nedavno je sprovedeno istraživanje na više od 300 IT kompanija i uspostavilo se da je čak trećina otkaza uzrokovana zloupotrebom kompanijine tehnologije. Kompanije su toliko zabrinute privatnoću korisnika, da je čak 45% ustanovilo da vrše neku vrstu nadziranja svojih radnika.

Ispostavilo se da veliki broj kompanija daje otkaz ljudima i zbog stvari koje pišu o kompaniji na društvenim mrežama, propuštanja poverljivih podataka ili zabrinjavajućih objava na društvenim mrežama.

Ali, uprkos svim tim opravdanim razlozima, postoje i oni zbog kojih dobri zaposleni dobijaju otkaze iako nisu imali nikakve loše namere. Donosimo neke od najčešćih.

Obećavate previše, dajete premalo

Kada ste čitali opis posla, dali ste obećanje da ćete izvršiti sve što se traži od vas pa i više, ali kad ste krenuli s poslom, zadaci su se nagomilali i jednostavno niste uspeli da dostavite rezultat koji se očekivao od vas? Sami ste si krivi za situaciju u kojoj ste se našli. Kada kažete nekome da ćete ispuniti nekakav zadatak u roku za koji znate da ne možete, izgledaćete neprofesionalno. Nemojte biti iznenađeni ako zbog neispunjavanje ciljeva koje ste si sami postavili dobijete otkaz.

Širite negativnu energiju

Verovatno ste dobili posao jer imate potrebne veštine i poslodavac misli da bi se dobro uklopili u tim. Ako konstatno širite negativno energiju u svom timu ili drugim timovima, žalite se na neke kolege i kukate da je posao pretežak, samo otežavate svima oko vas. Oni koji vođi posla otežavaju posao i unose nemir u radni prostor i atmosferu, najčešće prvi lete s posla.

Nedostatak emocionalne inteligencije

Iako se čini logično da nedostatak empatije i entuzijazma u kancelariji može biti problem, još veći problem može biti ako ne znate sakriti svoje reakcije kada ste iziritirani ili vam je dosadno. Snažne emotivne reakcije na negativne nadržaje, spuštanje kolegama, jednostavno bezobrazno ponašanje u kancelariji i slični znaci nedostatka socijalne inteligencije mogu vas lako poslati nazad na tržište rada.

Neovlašćeno korišćenje i uzimanje materijala

Mnogi baš i ne razmišljaju previše kad uzimaju papire s posla ili koriste neke od firminih usluga bez odobrenja nadređenih. Iako se vama to možda ne čini baš velikim problemom, poslodavci na to često gledaju kao na krađu. Bez obzira da li je vaš čin jako mali trošak za kompaniju ili gotovo nikakav, činjenica je da za njega nemate odobrenje. Ako nemate baš dobar odnos sa svojim nadređenim, takav postupak mogao bi lako biti okidač za vaš odlazak.

VIDEO: Kako da (ne) dobijete otkaz

(Telegraf Biznis/Investitor)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nika

    25. avgust 2019 | 16:53

    Svaki otkaz je sansa za novi pocetak. Ne treba se plasiti otkaza. To je prikriven blagoslov

  • Zvezda

    25. avgust 2019 | 16:08

    Dajte 4 koraka do sigurnog posla.

  • Qwer

    25. avgust 2019 | 17:32

    Slažem se, neke norme i pravila se moraju poštovati. Rad, red i disciplina, nikad neće postati otrcana fraza, dakle, uvek će važiti, ali kako se pojedini nadređeni ponašaju, imam utisak da je robovlasništvo tek počelo. To nije dobro ni za poslodavca ni za zaposlenog.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>