On je "kralj striminga": Napustio je "Netflix" da bi svojoj firmi doneo 4 puta veći profit
Era digitalnih video rekordera, a pre svega provajder "Netflix", razmazili su publiku kada je reč o gledanju sadržaja bez ometajućih reklama. Na "skip add" ideju došao je Entoni Vud koji je kratko radio u "Netflixu", a preko čijeg plejera je svojoj kompaniji za striming "Roku" - obezbedio najbolji plasman na tržištu.
Vudov originalni posao - prodaja jeftinih adaptera koji omogućavaju TV gledaocima pristup internetu i filmovima s "Netflixa", zapravo, nikada nije podstakao profit.
- S tradicionalnog aspekta posmatranja stvari, jedini način za merenje TV reklama bio je preko Nilsen rejtinga, koji je otprilike računao koliko ljudi ih prati u datom momentu - kaže Vud, i dodaje da je merenje "Roku" firme vrlo precizno i brendovima može tačno da kaže koliko ljudi je videlo njihovu reklamu.
Ova ideja se i te kako isplatila.
U 2015. godini - 84 odsto prihoda kompanije "Roku", što je 320 miliona dolara - dolazi preko hardvera, a 16 odsto, odnosno 50 miliona preko reklama i sadržaja. Advertajzing je sada najbrže rastući segment. Firma je u oktobru najavila i kupovinu tehnološke firme "dataxu" (za 150 miliona dolara), koja klijentima omogućava planiranje i kupovinu video sadržaja i kampanja.
Investitori obožavaju "Roku", čije su akcije od početka 2019. godine uvećane za 340 puta, što je dovelo do toga da neto vrednost Entonija Vuda iznosi 3,3 milijarde dolara.
Njegov plan za regrutovanje oglašivača, zapravo, dolazi iz prethodnog neuspelog poslovnog pokušaja. Početkom devedesetih, kada je razmišljao kako da nađe bolji način, od kaseta, za snimanje epizoda njegove omiljene TV serije "Star Trek: The Next Generation", Vud je osmislio digitalni video rekorder. Inicijalni proizvod, "ReplayTV", izašao je 1999. i koštao je oko 1.000 dolara - što je bila velika greška. Njegov rival TiVo svoje uređaje je prodavao za manje od 500 dolara i "pokosio" tržište.
"ReplayTV" je dve godine kasnije prodat kompaniji "SonicBlue" za 42 miliona evra, ali je Vud ostao u igri. Razmišljajući kako da pretekne "TiVo", osmislio je novu verziju svog prvobitnog izuma - ovoga puta uz mogućnost preskakanja reklama u toku gledanja. Ovaj potez se tada ispostavio kao još veća greška. Firma je bankrotirala, nakon što su je tužile kompanije "Paramount", "MGM", "Disney".
Neustrašivi Vud je samo godinu dana nakon propasti osnovao "Roku". Kasnije je kontaktirao Rida Hejstingsa, suosnivača "Netflixa", i pridružio se ovoj kompaniji kao potpredsednik internet televizije, 2007. godine. Rukovodio je "Netflixovim" striming plejerom "Project Griffin", ali je nakon 10 meseci napustio ovu priču i "Project Griffin" pripojio svojoj firmi "Roku".
Vudova kompanija je 2008. prvi put prodala STB uređaje, ovoga puta po ceni od 99,99 dolara. Danas se njihov najjeftniji proizvod prodaje za oko 3o dolara. Do 2018. "Roku" je već preuzeo tržište striminga za 41 odsto, preteknuvši "Amazon", "Google" i "Apple", i njegova vrednost još raste, ali se i konkurencija povećava. Softer ove vodeće firme je ugrađen u svaki treći prodati pametni televizor u Americi, u 2019. godini.
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.