• 2

Novinarka BBC izvojevala pobedu: Tražila milionsku odštetu, jer je plaćena manje od muških kolega

Ahmedova je dobijala 580 dolara po epizodi, a njen kolega Džeremi Vajn 4.000 dolara

  • 2

Novinarka i prezenterka Samira Ahmed dobila je čuvenog medijskog giganta na sudu. Ahmed je tužila BBC i tražila milion dolara odštete jer je bila plaćena manje od muških kolega.

Samira Ahmed nedavno je pokrenula lavinu, kada je pred Sud u Velikoj Britaniji dovela čelnike poznate medijske kuće nakon tvrdnji da za isti posao prima čak 85 odsto manju platu nego njene muške kolege. 

Sud je u presudi naveo da BBC nije uspeo da dokaže da je Ahmedova primala manju platu iz nekih drugih razloga koji nisu vezani za njen pol. Takođe, kako se navodi, nisu uspeli ni da dokažu razliku između dve emisije, one koju je vodila Ahmedova i one koju je vodio njen kolega Džeremi Vajn.

Podsetimo, Samira Ahmed je tvrdila da su čelnici dužni da joj plate milion doara jer je za svoju emisiju "Newswatch" bila plaćena 580 dolara po epizodi, dok je njen kolega Džeremi Vajn bio plaćen 4.000 dolara po epizodi, za svoju emisiju "Point of View". Obe emisije su kratkog formata i sličnog trajanja.

- Nijedna žena ne bi trebalo da se nađe u ovakvoj situaciji i da tuži svog poslodavca. Ja volim da radim u ovoj medijskoj kući i drago mi je što je sve rešeno - kratko je rekla Samira Ahmed nakon izricanja presude.

Presedan u Britaniji

Podsetimo, britanski mediji su ranije preneli da je ovo presedan kada je reč o pravnom uvažavanju rodne neravnopravnosti na delu, ali i da "BBC" strahuje jer ima šta da "sakrije". Zbog škakljive interne politike kuće navodno su pokušali i da se nagode sa novinarkama.

- Potrošili su ogromne količine novca kako bi uverili žene da nemaju nikakve osnove za tužbu, ali sada prilaze tim istim ženama i nude novac da se situacija zataška – ispričala je jedna od radnica "BBC"-a.

"BBC" je, naravno, probao da izvlači svoje "kečeve iz rukava", pa je tako rekao da emisija Samire Ahmed nije mnogo zanimljiva, te da privlači manje gledalaca. Navode i da je Vajn drugačiji tip voditelja, tačnije da je "opušten, zabavan, i da se često maskira". Tenziju su podigli i detalji vezani za Vajnove pregovore oko plate - on je, uz pomoć svog agenta, sebi obezbedio milion dolara godišnje. Sa druge strane medalje je novinarka Ahmed koja kaže da su joj izvršni direktori rekli da kod njih "ne postoji pravilo jednake plate". "BBC" je to demantovao.

BBC: Za nas ovo nije jedan slučaj

Nakon što je sud doneo odluku BBC je saopštio da je Samira odličan novinar i da im je žao što je čitava stvar uopšte došla do suda.

- Zalažemo se za jednakost i jednaku platu. Tamo gde smo u prošlosti pronašli nejednake slučajeve plata, ispravili smo ih. Međutim, za nas ovaj slučaj nikada nije bio o jednoj osobi, već o načinu na koji različiti programi u medijskoj industriji privlače različite nivoe plata. Oduvek smo verovali da plata Samire i Vajna nije određena na osnovu njihovog pola. Predstavnici - i ženski i muški - su uvek bili plaćeni više na "Points of view" ili u "Nightswatch" - istakli su u medijskoj kući.

Oni su rekli i da im je žao što sud nije mislio da je BBC pružio dovoljno dokaza o konkretnim odlukama.

- Nismo bili u stanju da pozovemo ljude koji su donosili odluke još 2008. godine i odavno su napustili BBC. U prošlosti, naš okvir plata nije bio dovoljno transparentan i korektan, i uveli smo značajne izmene da se to rešimo. Stalo nam je da je ovo zadovoljilo sud da je bilo dovoljno dokaza koji će objasniti njenu platu sada - naveli su iz BBC-a.

Zgrada BBC

Foto: Wikimedia/Panhard

(Telegraf Biznis)

Komentari

  • Milos Pepov

    Za "ISTI POSAO" ?????????????

  • Kakvi

    God Englezi bili ipak imaju pravne norme??!

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke