Korona je kompanijama "poziv za buđenje": Šta je pokazao ovaj prinudni rad od kuće?
Širenje korona virusa navelo je kompanije da pooštre mere u radu, pre svega kako bi zaštitili svoje velike kolektive. Pisali smo o tome da je Tviter svih svojih 5.000 radnika poslao u "kućni karantin", a i ostali giganti poput Gugla i Amazona, na sličan način se bore s ovom situacijom.
Trenutno, samo trećina ljudi u Americi radi od kuće, tvrdi istraživanje platforme Workhuman, koja je uključivala 2.613 zaposlenih s punim radnim vremenom.
Globalna anketa iz 2018, rađena od strane kompanije Kantar i primenjena na 33.000 ljudi - otkriva da samo 32 odsto zaposlenih ceni "posao od kuće".
Ipak, neki stručnjaci smatraju da bi korona virus mogao da utiče na učestalost prakse rada od kuće, koji ima svojih prednosti. Džoi Hirš, ekspert za komunikacije, kaže da bi pojačano praćenje poslovnih koraka Gugla i Tvitera, od strane drugih kompanija - moglo značajno da promeni dinamiku na radnom mestu.
I on nije usamljen u ovom mišljenju. Džon Edison, ispred EMEA-e, kaže da bi kompanijama poseban izazov bio da nastave da se bave istim poslom, ali u drugačijim okolnostima, koje podrazumevaju "rad s distance" i fleksibilne radne sate.
Smatra da bi nekima korona virus mogao da posluži kao "poziv za buđenje".
Prema Edisonovom mišljenju, rad od kuće je produktivniji od kancelarijskog, kada je reč o nekim zadacima i vrstama posla koji zahtevaju izražen fokus i intimu. Stavka koja se navodi kao važna je i smenjenje troškova - umesto putovanja i sastanaka uživo, saradnici mogu da se čuju i vide preko video-konferensa.
Osim toga, s obzirom na sve veći broj ljudi koji rade pod pritiskom, odnosno daju otkaze zbog loših uslova i zapostavljanja privatnog života, rad od kuće bi mogao da popravi situaciju.
Iako neke pre motivišu kolektiv i radna atmosfera u kancelariji, neki se prijatnije osećaju među svoja četiri zida i stoga su produktivniji. Ovo drugo je posebno značajno porodičnim ljudima, koji imaju obaveze prema deci i njihovim školama, ali i koji svakako žele da više vremena provode s njima.
Više od polovine anketiranih, od strane Workhuman-a, reklo je da su iskusili sindrom sagorevanja u svojim karijerama (burn out), pre svega zbog nagomilanog posla. Hirš smatra da bi ovaj osećaj mogao biti prisutan u duplo manjoj meri, kada bi rad od kuće bio učestalija praksa.
Kaže da bi ova promena uticala i na to da se o ljudima koji rade od kuće, sve manje misli kao o onima "koji ništa ne rade čim nisu na poslu". Navodi primer kompanije koja kreira specijalne emodžije za svoje timove koji rade na daljinu, dok neke druge čak šalju torte na kućnu adresu, kada je njihovim radnicima rođendan.
Video: Da li je teže raditi u državnom ili privatnom sektoru?
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.