Saveti iz Gugla: Kako da rad od kuće "radi" za vas?
Laura Mae Martin radi u Guglu, a njen posao je da savetuje ljude kako da svoje vreme iskoriste na najbolji način. Naglašava da je strategija za veću produktivnost još važnija kada se radi od kuće, jer ne možete fizički da budete prisutni na poslu, u kancelariji, da odlazite na sastanke i razgovarate s kolegama.
Kada nam dnevna soba postane radni prostor, treba osmisliti novu, ali jednako efikasnu poslovnu rutinu. Ovaj način rada nije nepoznanica za Gugl, i to već duže vreme, štaviše - 39 odsto sastanaka se održava sa zaposlenima koji dolaze iz raznih gradova. Ali, ova situacija nije svima poznata, pa Mae Martin deli savete kako da budete uspešni i u radu od kuće.
Locirajte svoje radno mesto
Laptop je lako prenosiv, i svaki deo kuće može tehnički biti vaše novo radno mesto, ali svakako da je sto iz trpezarije ili dnevne sobe bolja opcija od kuhinjskog pulta. Drugim rečima, pronađite jedno mesto za rad i nemojte odstupati od njega, jer ćete tako iz dana u dan sve više imati utisak da je baš to mesto "uzrok" vašeg dobro obavljenog posla.
Od novog mesta za rad napravite "kancelarijsku atmosferu", koliko je to moguće. Postaviti porodične fotografije, biljku, jutro započnite kafom kao i inače, pri ruci vam može biti i činija s keksom ili grickalicama, ako osetite premor. Bilo bi dobro da vam TV dok radite ne bude uključen, kako vam ne bi odvlačio pažnju.
Budite na vezi
Hangouts Meet je Guglova aplikacija za video čet, ali svakako da možete koristiti onu koja vam odgovara ili vam je dostupna, kako biste bili u redovnom kontaktu s kolegama. Postavite lošiji kvalitet videa, kako ne biste imali prekide zbog interneta, stavite slušalice kako biste jasnije čuli šta priča kolega, istaknite svoje onlajn sastanke kako biste bili sigurni da vas svi prate.
Takođe, ako komunicirate preko laptopa, privremeno pogasite sve otvorene prozore gde vam mogu stizati notifikacije, i fokusirajte se na razgovor, jer biste tako učinili i da je reč o klasičnom sastanku. Sigurno da ne biste poneli kompjuter ili telefon na sastanak, i gledali u njih sve vreme, dok se priča o važnim temama.
Uživite se u "novu ulogu"
Ustajanje "u minut do" vam svakako neće pomoći da se "navijete" na radno raspoloženje. Ne započinjite svoju dnevnu rutinu uključivanjem laptopa iz kreveta, i nemojte ostajati u pidžami ceo dan, jer u tom izdanju sigurno ne biste išli na posao. Ustanite malo ranije, umijte se, istuširajte se, uradite ono što biste inače, i dajte sebi malo "fore" da sve pripremite za nove radne obaveze.
Bez obzira što radite od kuće, ne doživljavajte to olako. U nekom smislu, to jeste privilegija, ali postoji mogućnost da će šef sada od vas očekivati više. Možda nećete pristati na prekovremeni rad, ali se potrudite da kada ste konektovani - date sve od sebe, kao što bi to bio slučaj u kancelariji. Osim toga, pranje veša, peglanje i ostale stvari ostavite za kasnije, jer se one svakako ne podrazumevaju u toku vaših radnih sati.
Prilagodite vreme sebi
Kada odlazite na posao, to uglavnom činite u jasno definisano radno vreme, najčešće od 9 do 17 časova. Međutim, oni koji vole duže da spavaju, verovatno imaju problem s ovom normom. Ako vam posao sada to dozvoljava, radnu smenu prilagodite svojim potrebama, pa tako možete raditi i do kasnog popodneva, ako vam više znači da se naspavate ujutru.
Produktivnost nije vezana samo za to šta radimo, već i kada radimo, a nije svako efikasan u isto vreme. Možda najveći izazov kod rada od kuće je postavljanje granica i ostavljanje kompjutera u fiksno vreme. Odaberite trenutak kada ste "gotovi s poslom" za taj dan. Na primer, Gugl kalendar ima opciju "postavljanje radnih sati", koja podseća radnike kada treba da završe s poslom.
Video: Za vreme vanrednog stanja rad od kuće plaćen u istom iznosu kao i kada se radi u firmi
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.