Kuvari s Jutjuba preokrenuli stvar u svoju korist: Zarađuju usred krize i uče druge da kuvaju
Restorani su zatvoreni, dostava je prebukirana, supermarketi rade u strogim uslovima, a ljudi moraju jesti. Baš to je bilo presudno da se ovi glavni kuvari "bace na posao" i zavrte milione pregleda, ali i mnogo novca
Glavni kuvari su dobro plaćeni, čak i pomoćni, zavisi gde rade i kakav dogovor postignu. Međutim, sada se suočavaju s najmanje dva problema: restorani i hoteli ne rade zbog karantinskih mera, a i turistička sezona je pred "pucanjem", pa ni odlazak negde "preko" zarad dobre zarade tokom leta, više nije rešenje. A jedno je sigurno: nisu svi zvezde kao Džejmi Oliver ili Gordon Remzi.
Zanimljivo, ali od 15. marta, dnevni pregledi videa s naslovom "Kuvaj sa mnom" (Cook with me) su se više nego duplirali. Prošle godine, video snimci vezani za kuvanje pregledani su više od 20 milijardi puta na Jutjub mreži, izveštava agencija za analitiku Tubular Labs. Sada kada su ljudi primorani da sede kod kuće, osim što žele da jedu ukusnu hranu, žele i da se zabave, pa je ova cifra već počela značajno da raste.
A gde je rast pregleda, tu je i rast novca, za one čiji snimci su omiljeni. Ovo je dobra prilika i za brendove da se vidi njihova reklama, tako da je dil postignut. Međutim, nisu svi dovoljno vešti u kuhinji da bi pridobili pažnju mase. Ono što je za nekoga "mana", jeste što nema selekcije: svako može da se bavi Jutjubom, tako da oni osrednji nemaju šanse pored harizmatičnih i inovativnih jutjubera.
Ako volite kuvanje, želite nešto novo da naučite i malo "ubijete" dosadu, obratite pažnju na ove Jutjube kanale. Vode ih glavni kuvari koji osim što dobro zarađuju i tokom korona krize, menjaju način na koji se edukuju nove generacije. Onlajn svet postaje naša stvarnost, pa kad nema "žive obuke", može i ovako.
Sorted Food je kanal iz Londona, koji broji 2,4 miliona pretplatnika. Ima ih petorica u timu, poznaju se od školskih dana, a najveću gledanost su imali u februaru. Dele lake i jednostavne, a zanimljive recepte. Kažu da je najbolja stvar u vezi s Jutjubom to što je sve što su ikada šerovali i dalje relevantno i može se naći. Zanimljivo je da ovih dana snimaju i zasebne videe o tome kako spremiti jelo s malim brojem namirnica, jer polaze od toga da su police širom Britanije skoro pa prazne, te ljudima stalno "izmakne" neki sastojak.
Više o Sorted Food pogledajte ovde.
Binging with Babish je Jutjub kanal koji ima 6,7 miliona pretplatnika, a njegov osnivač Enru Rea iz Njujorka je napisao i dve knjige o kuvanju. Takođe se prilagođava situaciji, pa tako snima videe vezane za ono što su ljudi u poslednje vreme masovno kupovali, na primer, mahunarke. Činjenica je da će ova mreža, zajedno sa merama uvedenim zbog korona virusa, znatno promeniti budućnost i kulturu prehrane. Rea naglašava da ljudima sada ne treba fensi restoranska hrana, što ne znači da je ne treba začiniti s malo "holivudskog glamura". Gledaoci žele jednostavna jela, koja mogu da spreme s onim što su nakupovali.
Više o Binging with Babish pogledajte ovde.
Pick Up Limes kanal je iz Holandije i broji 2,6 miliona pretplatnika. Sam naziv kanala asocira na biljke, ishranu zasnovanu na voću i povrću, i na onome što možemo da uzgajamo u svom dvorištu, u zavisnosti od toga u kom delu sveta živimo. Dakle, namenjen je svima onima kojima samoizolacija pada teško pa su u iskušenju da posegnu za mesom, kao i onima koji ovih dana u marketima ne mogu da pronađu jaja ili mlečne proizvode. Jednom rečju - ovo je platforma za vegane. Takođe je interesantna činjenica da nas Sadia Badiei, koja je osnovala kanal, uči kako da spremimo obrok za manje od 2 evra.
Više od Pick Up Limes pogledajte ovde.
Laura in the Kitchen kanal je osnovala Laura Vitale pre desetak godina, kada je Jutjub tek bio u zamahu, i sada ima oko 3,6 miliona pretplatnika. Kaže da je ova platforma zanima više od klasične forme - televizije, jer ovako ima bliži odnos s gledaocima. Njena ideja je da nauči ljudi kako da spremaju vrsne italijanske specijalitete, u okviru određenog budžeta. Kaže da je ovo vreme ono koje nas uči koliko je važno da ne zapostavimo osnovne namirnice, kao i činjenicu šta sve možemo sa njima.
Više o Laura in the Kitchen pogledajte ovde.
Bon Appétit kanal ima 5,7 miliona pretplatnika, a nastao je kao onlajn forma istoimenog štampanog magazina, čiji je izdavač Conde Nast. Met Dakor kaže da im je cilj bio da brendu daju jednu novu dimenziju, i da nisu pogrešili u proceni. Ipak, osnove su ostale iste, samo sada svaki medij - štampani ili onlajn, ima svoju publiku. Naglasak je i dalje na edukaciji ljudi o tome kako da kuvaju za sebe, ali stalno ubacuju neke nove veštine i sastojke, i to je ono što gledaoce zadržava na ovom kanalu.
Više o Bon Appétit pogledajte ovde.
Video: Srbi uče svet kako se pravi pica u izolaciji
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.