Šta sada oblače i kupuju poslovni ljudi? Odela ispadaju iz igre, čak je i Ana Vintur šokirala svet
Pandemija i dalje traje, a mi neprekidno osećamo njene posledice. One se odnose na sve segmente naših života, a osim u zdravlju - najviše ih primećujemo u poslu. Kako nastaviti dalje? Kako će izgledati rad posle korone? Da li ćemo imati iste poslovne navike?
BBC je nedavno pisao o advokatici iz Londona koja je rešila da obavi onlajn kupovinu i osveži svoj ormar, ali se ta kupovina završila neočekivano: htela je sakoe i pantalone, a na kraju je u e-korpu ubacila helanke. Shvatila je da će joj one sada biti potrebnije, budući da radi od kuće, pa ne mora više da izgleda elegantno.
Karantin je na nju uticao i tako da sada radije izlazi bez šminke i manje mari za to kako izgleda. I ona nije jedina. U Velikoj Britaniji ne onlajn prodaja dugih donjih delova (nešto između pidžame i trenerke) - skočila 322 odsto.
Modni onlajn trgovac Boohoo kaže da je ovog aprila, za razliku od prethodnih, primetna prodaja "odeće za kuću". Tu su duksevi, trenerke, helanke. S obzirom na to da neke zemlje već razmatraju mogućnost da rad od kuće uđe u zakonske okvire, kao ravnopravni način rada, sasvim je izvesno da potražnja za udobnom odećom poraste.
Mediji su ovih dana neprestano pisali o tome kako je čak i neprikosnovena urednica Voga, Ana Vintur, "izašla" iz svojih elegantnih odevnih kombinacija, a slika na kojoj sedi za radnim stolom, u trenerci, postala je viralna.
“But for all the damage we’ve seen, it is also clear that there is opportunity as well. Everyone we were speaking to seemed to agree: that fashion needs to change. That when we come back from this crisis—which we will—we should come back with purpose: stronger and more thoughtful and more sustainable in what we do. ... Fashion is too often criticized for being elitist. We know better: that this community is about all of us, that it, and the retail industry, employ millions, up and down the economic scale.” (Source-Vogue.com✔️) . . #annawintourA post shared by Anna Wintour (@wintourworld) onView this post on Instagram
Stručnjaci kažu da je ovo sasvim prirodno, s obzirom na to da ljudi sada rade kod kuće, koju svakako ne doživljavaju kao kancelariju. U stanu ili kući provode ceo dan, pa im je važno da im bude udobno. Oni koji imaju onlajn sastanak, eventualno se našminkaju, srede kosu i obuku košulju, s obzirom na to da se donji deo tela - ne vidi.
Onlajn prodavnice kao što su Asos i Missguided sada ponajviše reklamiraju udobnu odeću, kao što su dukserice, trenerke i helanke, dok je ranijih godina u ovo vreme - fokus bio na prolećnim haljinama. Čak i muškarci koji su navikli da tokom cele godine nose odela, sada nemaju potrebe za njima.
Iako karantin neće trajati večno, ljudi kao da su otpisali "odeću za napolje". Prošle godine u ovo vreme, Britanci su potrošili više od milijardu funti na garderobu za izlaske i oko 855 miliona funti za stvari potrebne za odmor, međutim, ove godine - one će verovatno biti uklonjene iz prodaje.
Iako nam "kućna odeća" više prija, postavlja se pitanje da li utiče na naš učinak u radu?
Studija je pokazala da ljudi sebe radije opisuju kao uredne i organizovane, kada su fino obučeni, dok se za ležerno oblačenje vezuju flegmatičnost i nespretnost.
Video: Ovo je najbolji način da izbegnete onlajn sastanak i vratite se u krevet
(Telegraf Biznis)
Video: Mali: Obezbeđeno još 12 milijardi dinara za visoko obrazovanje, smanjuju se školarine za 50%
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.