Šta sada oblače i kupuju poslovni ljudi? Odela ispadaju iz igre, čak je i Ana Vintur šokirala svet
Jasno je da posle pandemije gotovo ništa više neće biti isto, pa tako ni biznis moda. Mnogo ljudi će nastaviti da radi od kuće, tako da su već počeli da odela, kostime i cipele - menjaju za trenerke, helanke i patike
Pandemija i dalje traje, a mi neprekidno osećamo njene posledice. One se odnose na sve segmente naših života, a osim u zdravlju - najviše ih primećujemo u poslu. Kako nastaviti dalje? Kako će izgledati rad posle korone? Da li ćemo imati iste poslovne navike?
BBC je nedavno pisao o advokatici iz Londona koja je rešila da obavi onlajn kupovinu i osveži svoj ormar, ali se ta kupovina završila neočekivano: htela je sakoe i pantalone, a na kraju je u e-korpu ubacila helanke. Shvatila je da će joj one sada biti potrebnije, budući da radi od kuće, pa ne mora više da izgleda elegantno.
Karantin je na nju uticao i tako da sada radije izlazi bez šminke i manje mari za to kako izgleda. I ona nije jedina. U Velikoj Britaniji ne onlajn prodaja dugih donjih delova (nešto između pidžame i trenerke) - skočila 322 odsto.
Modni onlajn trgovac Boohoo kaže da je ovog aprila, za razliku od prethodnih, primetna prodaja "odeće za kuću". Tu su duksevi, trenerke, helanke. S obzirom na to da neke zemlje već razmatraju mogućnost da rad od kuće uđe u zakonske okvire, kao ravnopravni način rada, sasvim je izvesno da potražnja za udobnom odećom poraste.
Mediji su ovih dana neprestano pisali o tome kako je čak i neprikosnovena urednica Voga, Ana Vintur, "izašla" iz svojih elegantnih odevnih kombinacija, a slika na kojoj sedi za radnim stolom, u trenerci, postala je viralna.
“But for all the damage we’ve seen, it is also clear that there is opportunity as well. Everyone we were speaking to seemed to agree: that fashion needs to change. That when we come back from this crisis—which we will—we should come back with purpose: stronger and more thoughtful and more sustainable in what we do. ... Fashion is too often criticized for being elitist. We know better: that this community is about all of us, that it, and the retail industry, employ millions, up and down the economic scale.” (Source-Vogue.com✔️) . . #annawintourA post shared by Anna Wintour (@wintourworld) onView this post on Instagram
Stručnjaci kažu da je ovo sasvim prirodno, s obzirom na to da ljudi sada rade kod kuće, koju svakako ne doživljavaju kao kancelariju. U stanu ili kući provode ceo dan, pa im je važno da im bude udobno. Oni koji imaju onlajn sastanak, eventualno se našminkaju, srede kosu i obuku košulju, s obzirom na to da se donji deo tela - ne vidi.
Onlajn prodavnice kao što su Asos i Missguided sada ponajviše reklamiraju udobnu odeću, kao što su dukserice, trenerke i helanke, dok je ranijih godina u ovo vreme - fokus bio na prolećnim haljinama. Čak i muškarci koji su navikli da tokom cele godine nose odela, sada nemaju potrebe za njima.
Iako karantin neće trajati večno, ljudi kao da su otpisali "odeću za napolje". Prošle godine u ovo vreme, Britanci su potrošili više od milijardu funti na garderobu za izlaske i oko 855 miliona funti za stvari potrebne za odmor, međutim, ove godine - one će verovatno biti uklonjene iz prodaje.
Iako nam "kućna odeća" više prija, postavlja se pitanje da li utiče na naš učinak u radu?
Studija je pokazala da ljudi sebe radije opisuju kao uredne i organizovane, kada su fino obučeni, dok se za ležerno oblačenje vezuju flegmatičnost i nespretnost.
Video: Ovo je najbolji način da izbegnete onlajn sastanak i vratite se u krevet
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.