Da li će "open space" kancelarije da prežive koronu? Harvard ih je davno otpisao

 ≫ 
  • 2
Wellness, posao "Open space" radni prostor - da ili ne? / Foto: Pixabay

Otvorene kancelarije su, kada su nastale, imale za cilj da poboljšaju interakciju među kolegama, takozvani kontakt "licem u lice", i najpre su dominirale Amerikom, a onda su se prenele na ceo svet.

Međutim, ljudi su joj vremenom nalazili mane, a menadžment je smatrao da osim što pospešuje odnos među zaposlenima - štedi prostor, jer nema pregradnih zidova i mnogo ljudi može da sedi na jednom prostoru.

Vremenom, kako su kolektivi postajali veći, posebno u "call" centrima i sličnim kompanijama, tako su čak i "open space" kancelarije delovale sve manje, pa su ljudi radili u smenama, odnosno delili radno mesto i opremu za rad.

Harvard se pre nekoliko godina detaljnije pozabavio ovim konceptom, pa je nastala studija "Uticaj otvorenog radnog prostora na ljudsku saradnju". Rezultat je sledeći: Ovaj koncept, uveden u dve uspešne kompanije sa Fortune 500 liste, smanjio je međusobnu komunikaciju za čak 70 odsto.

Ironično, ali ispostavilo se da zaposleni više komuniciraju putem mejlova i sms poruka, nego uživo. S druge strane, kada rade u zasebnim prostorijama, povremeno naprave pauzu, odu do kolege i popričaju uživo. I ne samo to, "open space" je pokazao da ljudi jedni drugima stvaraju pritisak, jer se svi trude da izgledaju zauzeto, pa jedva sklanjaju pogled sa ekrana.

Ako su kompanije ikada do sada i razmišljale o tome da "ukinu" otvorene kancelarije, možda je korona dodatno pogurala njihovu ideju. Dok stručnjaci za pametnu arhitekturu pominju bolje planiranje prostora, filtere za vazduh, vizire i ostalu opremu, postavlja se pitanje da li je to sve previše komplikovano i da li, zapravo, više košta firmu?

Verovatno se nećemo vratiti u period zasebnih kancelarija, u kojima borave dva ili tri čoveka, ali se kao idealno rešenje u novonastaloj situaciji pominju pregrade različitih vrsta, koje se postave i sklone po potrebi. Sva je šansa da će se socijalno distanciranje odraziti i na radni prostor, kada prođe pandemija.

Brojne studije već godinama unazad dokazuju da "open space" kancelarije nisu dobro rešenje, jer su idealne za stvaranje i širenje mikroba, pa tako povećavaju šanse da se zaposleni razbole. Rad od kuće bi mogao da opstane, ali više kao stvar dogovora, jer nije realno očekivati da fizički kontakt bude potpuno zanemaren.

Video: Ovo je najbolji način da izbegnete onlajn sastanak i vratite se u krevet

(Telegraf Biznis)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • nikolas

    6. maj 2020 | 08:44

    PREZIVECE JER POSLODAVCE SAMO INTERESUJE PROFIT A RADNICI MOGU I DA CRKNU!!!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>