• 0

Ovih 5 poslovnih mejlova koje šaljete su prilično nepristojni, a da toga niste ni svesni

Pre nego što kliknete "pošalji", pročitajte svoj mejl i zapitajte se da li biste voleli da vi dobijete poruku te sadržine i sa takvim "tonom"? Ukoliko je odgovor negativan, znači da je vreme da promenite neke stvari u svojoj pisanoj komunikaciji

  • 0
mejl, kompjuter Foto: Unsplash

Poslovna etika i kultura na radnom mestu nisu pojmovi na koje zaposleni često obraćaju pažnju. Primarno im je da se osećaju prijatno na poslu, da imaju dobre uslove i odnose s drugima.

Ali, nisu svesni koliko to neretko zavisi od nekih, naizgled "nebitnih stvari". Recimo, pisanje mejlova uopšte nije bezazleno i jednostavno, kako vam se možda čini.

Pre svega, kada sa nekim komunicirate uživo, možete da prilagodite svoj ton razgovoru, da izrazite mišljenje kroz facijalne ekspresije, da se osmehnete ili stavite drugome do znanja da niste saglasni s onim što govori.

Ali, preko e-pošte ili SMS poruka sve je drugačije. Preostaje vam jedino da svojim rečima i veštinama pisanja prenesete jasnu poruku sagovorniku. Na tom "terenu" mnogi se sapletu.

Ovo je 5 načina na koje možete da pogrešite kada pišete mejl, tako da on deluje nepristojno, a da toga možda niste svesni u prvi mah.

1. Kompulsivno korišćenje opcija "CC" i "Replay All"

Nemojte "ubacivati" neke adrese za slanje, ako vam te osobe nisu neophodne za temu koju pokrećete putem mejla. To može da optereti kolege i sagovornike, CC opcija se koristi s dozom, povremeno. Isto tako, ne moraju svi primaoci poruke da dobijaju vaše zahvalnice nakon nekog mejla, poslatog na više adresa. Zahvalite se samo osobi koja je poslala e-poruku.

2. Prekratki odgovori

Ako se neko potrudi da vam detaljno objasni šta treba uraditi ili neki problem, s isticanjem određenih delova u paragrafu, nije dovoljno samo napisati "važi" ili "primljeno k znanju". Potrudite se da onaj ko je poslao poruku zaista razume da se shvatili šta treba da uradite.

Frilenser, rad od kuće, laptop, rad u prirodi Foto: Shutterstock

3. Reč HITNO u subject-u

To niko ne voli, ma koliko da je stvar ozbiljna. S druge strane, postoje kolege koje često dramatizuju neku situaciju, pa ne možete biti sigurni koliko je ona hitna. Sve u svemu, ova reč stvara pritisak, tenziju i nelagodnost. Izbegavajte je. Uostalom, zaposleni redovno proveravaju svoje mejlove, uradiće posao kada budu mogli.

4. "E-kritikovanje"

Ako uporno putem mejla "obaveštavate" druge šta su pogrešno uradili, šta nisu uradili, kako je nešto trebalo biti... To nije dobar način da izgradite uspešan odnos s kolegama, pre svega, zato što je pisana komunikacija uvek škakljivija od one uživo. Trudite se da manje kritikujete zaposlene preko e-poruka.

5. Niste robot, izrazite svoju ljudskost

O čemu je ovde reč? Kao što nećete ući u kancelariju i samo "baciti" izveštaj nekome na sto, sa zahtevom da ga odmah uradi, isto tako nemojte slati mejlove u kojima kratko zahtevate da se posao uradi, bez prethodnog pozdrava. Logično je da ćete, kada sretnete nekoga uživo, prvo reći "zdravo, kako si?", a onda ga obavestiti o poslu.

Video: Čovek koji je pravio prvi domaći računar za Telegraf: CER 10 bio je početak jedne epohe

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>