Najčešće fraze u oglasima za posao, i šta nam poslodavci njima ustvari poručuju
Pre nego što se prijavimo za neki posao, pročitamo listu zahteva koju je za tu poziciju istakao poslodavac. Na ovim spiskovima najčešće se nalazi mnogo fraza koje vidimo u skoro svakom oglasu, ali često ne znamo šta se ustvari krije iza njih.
Fraze koje kompanija koristi mogu da otkriju mnogo o njenim prioritetima, o tome ko im je idealni kandidat, ali i o tome ko pripada ili ne pripada načinu rada u određenoj firmi.
Evo kako regruteri analiziraju desetak najčešćih fraza.
U kompaniji vlada dinamična atmosfera
Stručnjaci objašnjavaju da se iza ove sintagme obično krije činjenica da se u nekoj firmi mnogo radi, da je uvek užurbano i da nema mnogo odmora. Zaposleni u ovakvim firmama moraju brzo da uče, brzo da rade, brzo da rešavaju probleme ili za njih u njima neće biti mesta.
Potreban čovek sa inicijativom
Zahtev da zaposleni moraju da imaju inicijativu najčešće znači da ga ne čeka opsežna obuka po dolasku na posao, kao i to da će morati sam da dolazi do ideja. Ovo može da bude problematično za one koji su novi u poslu i kojima je trening i dalje neophodan.
Tražimo fleksibilnost
Fleksibilnost se ponekad odnosi na radno vreme, a ponekad je u pitanju druga vrsta fleksibilnosti koja uključuje kompromis i pristajanje na nešto što nam se ne sviđa u startu.
Ukoliko je u pitanju ovo drugo, razmislite da li ste osoba za taj posao, jer se novi zaposleni u ovom odnosu uvek nalaze na onom kraju koji kompromis prihvata na svoju štetu.
Neograničeno plaćeno odsustvo
Neograničene odmore popularizovale su kompanije poput Netfliksa. Ideja iza ove politike leži u poverenju koje firma ima u stručnjake koji za nju rade, pa veruju da kao odrasli ljudi mogu sami da procene kada im odgovara da rade, a kada da odmaraju kako bi postigli svoj maksimum.
Ipak, bilo bi neozbiljno da prve godine uzmete odmah mesec dana slobodno odjednom, jer šaljete lošu poruku poslodavcu. Zato je najbolje da se raspitate kod ljudi koji rade u toj kompaniji koliko dana odmora koriste.
Nudimo dobru zaradu
Kada vidite ovu rečenicu, to ne znači da ne možete dalje da pregovarate o visini zarade. Ako mislite da zaslužujete više nego što kompanija nudi u oglasu, izborite se za to, odbranite svoj stav.
Važno snalaženje pod pritiskom
Ovo znači da će vas na radnom mestu za koje konkurišete sačekati veliki pritisak, da rokovi neće biti realni i da uprava kompanije zna da je to tako. Iz takvih kompanija većina ljudi odlazi u roku od godinu, dve dana, jer ne žele duže da trpe takve uslove za rad.
Ukoliko odlučite da radite u ovakvoj kompaniji moraćete da se pomirite sa činjenicom da će rezultati vašeg posla biti osrednji, jer za nešto bolje nećete imati vremena.
Potreban strastven radnik
Kada se ovo traži u oglasu, ne misli se da kandidat mora da bude strastven kada govori o industriji u kojoj radi, već da na razgovor mora da dođe spreman i da pokaže svoju stručnost. Čak i da niste strastveni prema budućem poslu, istražite dovoljno o njemu da biste tako izgledali budućem poslodavc.
Tražimo nekoga ko rešava probleme
Ukoliko u oglasima za posao naiđete na ovakvu konstrukciju, očekujte da na razgovoru za posao dobijete pitanja o tome kako biste rešili neku kriznu situaciju, a ako već imate iskustva na nekom poslu, tražiće vam primer kako ste rešili neki problem, da bi videli kako razmišljate.
Zato razmislite o kompaniji za koju aplicirate, promislite koji bi mogli da budu problemi u njoj i kako biste neki od njih rešili.
Video: Radnici koji će raditi od kuće do 2021. godine ili - zauvek?!
(Telegraf Biznis)
Video: Usvojen budžet, republička kasa za sledeću godinu teška 2.346,2 milijarde dinara
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Kiza
I kada odes na razgovor oni nude 300€
Podelite komentar
Lejla
Potrebna strastvena radnica...ljubavnica...
Podelite komentar