• 0

Biznis mu je propao u Silicijumskoj dolini, a onda skočio 4.500% u matičnoj zemlji: U čemu je trik?

Rakus je najnoviji japanski startap koji je doneo ogromno bogatstvo svom osnivaču

  • 0
Takanori Nakamura, CEO kompanije Rakus Co.

Foto: Rakus.co.jp

Takanori Nakamura povukao se iz Silicijumske doline 2015. godine, nakon što je njegov softver za marketing za mobilni telefon propao, i odlučio je da fokus prebaci na svoju matičnu zemlju, a to je Japan.

Trud se isplatio.

Njegova kompanija, Rakus Co., porasla je za više od 4.800% otkako je iste godine istupila javno u Tokiju i zabeležila jednu od najboljih performansi na državnom referentnom indeksu akcija.

Nakamura, koji je vlasnik 34 odsto udela u kompaniji, a takođe i njen predsednik i izvršni direktor, mogao je da se pohvali i time da je njegova neto vrednost skočila na oko 1,9 milijardi dolara, prema Blumbergovom indeksu milijardera.

Rakus, koji se u utorak u Tokiju popeo za 6,3%, najnoviji je japanski startap koji je doneo ogromno bogatstvo svom osnivaču, jer su njegove akcije porasle nakon izlaska na berzu. To je takođe još jedan primer kako neke od "najvrelijih akcija" u zemlji primenjuju tehnologije poput veštačke inteligencije ili računarstva u oblaku - ali u poslovnim oblastima koje bi mogle biti opisane kao "svakodnevne".

- Ovo mi ne deluje stvarno. Samo sam želeo da mogu da jedem napolju, a da ne brinem o troškovima. Veoma sam zahvalan što više ne moram da brinem - rekao je Nakamura (48). Kaže da je još u srednjoj školi odlučio da želi da bude preduzetnik.

Po završetku univerziteta Kobe, pridružio se telekomunikacionom gigantu Nippon Telegraph & Telephone Corp. 1996. godine, ali je dao otkaz nakon otprilike godinu dana.

Takođe je obučavao inženjere kako da koriste Linux, a Rakus je 2009. kreirao svoj glavni program Raku Raku Seisan - koji omogućava radnicima da prave izveštaje o troškovima onlajn. Kasnije je kompanija razvila i verziju za mobilni telefon.

muskarac krisom fotografiše mobilnim telefonom, mobilni telefon, voajer manijak

Foto: Shutterstock

Softver, međutim, u početku nije uspeo da se pokrene. Nakamura je u međuvremenu usmerio fokus na uspeh u Silicijumskoj dolini. Razvio je softver koji pomaže kompanijama da vide koliko je njihov marketing efikasan na društvenim mrežama, te da odluče da li će zadržati ili povući oglase.

- Mislio sam da nam treba početak na prekomorskim tržištima, zbog sve manjeg broja stanovnika u Japanu - istakao je Nakamura. Ali, posao je propao. Prema mišljenju uspešnog Japanca, on jednostavno nije mogao da se takmiči sa američkim startapima, koji su u svoje poslovanje ulivali ogromne količine novca.

- Bilo je to previše za nas - rekao je i dodao: "Shvatio sam da bi, s obzirom na resurse koje imamo, naše šanse za pobedu bile veće ako bismo ušli u "all-in" na svom domaćem tržištu".

Kako su pametni telefoni postajali popularniji u Japanu, tako je inovativni program počeo da se podiže. Prema podacima kompanije, usluga danas ima više od 8.000 korporativnih klijenata.

Video: Zavirite u hram vina: Služe vas roboti somelijeri dok vam preporučuju vino po vašem raspoloženju

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke