Šta kada problem nije u radniku, već u menadžeru? Olakšajte posao uz 5 ključnih saveta
Želite vredne, motivisane, stručne zaposlene? To je sve u redu, ali im ponekad - ako ste šef - morate "pomoći" u tome, više nego što mislite
Pre nego potražite "krivca" u svojim radnicima, zapitajte se da li vi sami, kao rukovodilac firme ili nekog njenog sektora, dobro radite svoj posao.
Pritom, ne misli se samo na onaj stručni deo.
Naime, dobar menadžer treba da zna i kako da komunicira s radnicima, da ih smiri, nagradi, podstakne, "osvesti", ohrabri i još mnogo toga. Komunikacione veštine tu dolaze do izražaja, ako želite izvrstan tim.
Postoji nekoliko "pravila" kojih bi trebalo da se držite, ako želite da budete uspešan menadžer čiji su zaposleni zadovoljni, motivisani i donose rezultate.
Posebno je važno da sada budete na visini zadatka, jer su godinu i po dana rada od kuće, kao i sama pandemija, ostavili određene posledice po zaposlene. Njih 54% kaže da se oseća premoreno zbog povećanog obima posla i nagomilanih sastanaka.
Takođe, neće biti lako vratiti se na staro, odnosno u kancelariju, a na tome sada insistiraju brojne velike kompanije, kao što su Epl, Gugl, razne banke.
1. Podržavajte zaposlene da uzmu slobodan dan. Svi znamo koliko je teško nekada iskorisiti ceo godišnji odmor, posebno "u cugu". Zato je potpuno u redu da radnicima date po neki slobodan dan da predahnu, ali pokažite to i na svom primeru. Ako vas tog dana nema na poslu, isključite se skroz, i na mrežama.
2. Razmišljajte o svom poslu - van posla. Analizirajte kakvi ste bili tog dana, da li ste nekoga nepravedno osudili, ili možda bili previše zahtevni. Probajte i da razdvojite svoje privatne od realnih problema u biznisu. Takođe, probajte da razumete period posle korone i imajte više "sluha" za tuđe potrebe.
3. Posvetite vreme obukama. U periodu posle pandemije, nakon raznih onlajn treninga, Zoom sastanaka i tome slično, primat je definitivno dat edukaciji i prekvalifikaciji. Kao što očekujete od zaposlenih da rade punim tempom, tako i vi dajte sebi šansu da naučite nove stvari.
4. Vaše malo, ponekad je nekome mnogo, a da toga niste ni svesni. Naime, svakome treba motivacije, barem s vremena na vreme, pa i vašim zaposlenima. Alati kao što su Office 365 i Viva pomoći će im da budu u kontaktu s vama, ali im takođe mogu pomoći kada je reč o nekim ličnim afinitetima.
5. Budite otvoreniji u odnosu prema radnicima, posebno sada kada je vreme da se vratite u kancelarije. Kažite im svoja očekivanja, kako bi stvari mogle da se odvijaju ubuduće, šta će se promeniti.
Video: Ugostitelji izdržali pandemiju zahvaljujući ovom rešenju: Partner koji nam je pomogao da opstanemo
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.