• 3

"Svi su se vratili na posao, osim mene. Još uvek radim od kuće": Kako olakšati sebi u tom slučaju?

Potrebne su vam neke strategije kako da ostanete uključeni u dešavanja, kako da podstaknete svoju produktivnost i budete vidljiviji

  • 3
rad od kuće, rad na daljinu Foto: Pixabay

Posle godinu i po dana rada od kuće, mnogima povratak na posao, u tradicionalnom smislu, neće lako pasti. Treba se ponovo navići na poslovni dres kod, svakodnevno putovanje do kancelarije, interakcije s kolegama, sastanke uživo.

Ali, zapravo, i to je individualna stvar. Naime, možda se neće svi radnici vratiti na posao u isto vreme. Nečije pozicije to zahtevaju, a neke druge ne. I sada je primetno da se u većini kompanija samo jedan deo radnika vratio na svoja radna mesta - ostali još uvek rade na daljinu.

Međutim, šta ako ste "usamljen slučaj" u svom kolektivu, odnosno jedini, ili među retkima, koji će nastaviti tako da rade? Potrebne su vam neke strategije kako da ostanete uključeni u dešavanja, kako da podstaknete svoju produktivnost i budete vidljiviji.

Pre nego proučite taktike za "snalaženje" u novom režimu rada, koji će, po svemu sudeći, biti hibridan u narednim godinama, budite svesni i da je za sve potrebno vreme. Neki ljudi su i daleko pre krize kovid-19 radili na daljinu i već imaju to iskustvo. Prema podacima, oni kažu da su produktivniji tako u 44% slučajeva.

Ovi drugi, kojima je rad na daljinu novina, navode da su tako produktivniji samo u 18,7 odsto. Dakle, razlika je očigledna. Radnici na daljinu, koji tako rade već dugo, kažu da im je svejedno gde su, u smislu produktivnosti, u 36,1 odsto primera. Oni koji tako rade kraće - navode da im je "svejedno gde su" u 51,3 procenata.

Rezervišite više vremena za šefa

Najveći problem nije samo to što su vaše kolege opet u kancelariji, već što je i vaš nadređeni. Pošto će vaše kolege imati mnogo "neformalnih mogućnosti" da dobiju povratne informacije (i ostanu vidljivi) od njega, vi to morate nadoknaditi tako što ćete obezbediti dodatnu interakciju sa šefom. Najbolji način za to je da nedeljno organizujete barem jedan sastanak "jedan na jedan" sa svojim menadžerom, a idealno je da traje bar 45 minuta.

Žena devojka posao meditacija koncentracija Foto-Ilustracija: Shutterstock

Razgovarajte o unapređenju

Još je rano za predviđanje kako će novo hibridno uređenje uticati na karijere, uglavnom onih koji rade na daljinu i onih koji posećuju kancelariju, ali nemojte čekati predugo da to saznate. Borite se za sebe, budite otvoreni i pitajte šefa kako će vaš status radnika na daljinu - uticati na vaše mesto u timu i koje objektivne, dobro definisane ciljeve ćete morati da postignete da biste napredovali.

Budite uvek u niskom startu

Trebalo bi da prilagodite "paket" komunikacionih alata, kako biste bili sigurni da u timu ostajete pouzdan član. Evo trika koji će učiniti da budete prva osoba koja će odgovoriti na mejl šefa: podesite pravilo e-pošte za prosleđivanje bilo kog mejla od šefa na vašu adresu na mobilnom telefonu (email-to-text address) - tako da ćete dobiti obaveštenje u vidu tekstualne poruke čim stigne mejl.

Ipak, pazite da velikom kompetitivnošću ne narušite odnos sa kolegama. Svakako, ako šef vidi kako ste ažurni, odbaciće pretpostavku kako "manje radite kad ste kod kuće".

kancelarija, posao Foto: Freepik

Da li ste timski igrač?

Čvrsti kolegijalni odnosi su barem isto toliko važni, koliko i vaša potreba da impresionirate šefa, posebno ako radite na timskim projektima i imate česte sastanke "licem u lice". Postavite se tako da vaš status radnika na daljinu timu ne bude teret, već prednost - i vaša i kolektivna. Recimo, ako se desi neka kriza na poslu, a vi se uključite kasno popodne i rešite problem s klijentom, obavestite o tome svoje kolege putem mejla. S druge strane, postavite granice. Rad od kuće ne znači da nemate radno vreme.

Promovišite sastanke prilagođene radnicima na daljinu

Neminovno će biti trenutaka kada ćete se osetiti "loše", što ste jedini član tima koji radi od kuće. I to je normalno, nemojte se obeshrabriti. Napravite plan za prevazilaženje tog jaza. Sastanci uživo imaju svoje brojne prednosti, mada i oni preko mreže mogu biti podsticajni na svoj način. Uostalom, prošla godina je dokaz kako se može funkcionisati tako i držati nivo. Ali, jasno je da ne možete sve sami. Idealno bi bilo da ohrabrite svoju firmu da usvoji neke prakse sastanaka prilagođenih udaljenim radnicima.

Video: Ugostitelji izdržali pandemiju zahvaljujući ovom rešenju: Partner koji nam je pomogao da opstanemo

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milan

    7. avgust 2021 | 11:22

    Radis od kuce, to je samo po sebi olaksanje...

  • Piton

    7. avgust 2021 | 13:07

    Pazis macke ceo dan. Eeeto resenja.

  • Славиша

    7. avgust 2021 | 11:54

    Треба се навићи на канцеларију,удобне столице,рад унутра итд... Шта да кажу рудари и грађевинци на овако нешто? А?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>