Onlajn sastanak i demotivisani zaposleni: Kako rešiti problem? Jednostavnije je nego što mislite
"Zoom umor" je sve češća pojava, koja pre svega utiče na žene i nove radnike u kolektivu
Mnogi zaposleni ljudi su upoznati sa pojavom poznatom kao "Zoom umor", a ona se opisuje kao osećaj iscrpljenosti i nedostatka energije nakon čitavog dana u znaku virtuelnih sastanaka.
Sada nova istraživanja sugerišu da su žene i novozaposleni, možda, najpodložniji ovom fenomenu i da bi omogućavanje ljudima da isključe svoje kamere tokom sastanaka moglo da napravi veliku razliku. Prema studiji, objavljenoj u "Journal of Applied Psychology", u avgustu, na stepen umora ne utiče količina vremena provedenog na virtuelnim sastancima ili broj posećenih sastanaka.
Međutim, kada je kamera uključena tokom sastanaka ceo dan - to čini da se ljudi osećaju umorno.
Istraživači su takođe otkrili da umor od kamere utiče na zaposlene u smislu izražavanja ideja i angažmana u radu. Postoji čak i pojam koji se naziva "prelivanje na sledeći dan", otkriveno je u studiji.
Za kompanije, rezultati bi mogli da ukažu na važnost ukidanja opštih zahteva za upotrebom kamere tokom virtuelnih sastanaka, koji su se umnožili tokom pandemije i danas ih kompanije naširoko koriste. "Isključivanje kamere ne znači nužno da zaposleni nije angažovan; njemu ili njoj možda treba pauza od osećaja da je posmatran/a da bi se obnovio/la", kaže Kristen M. Šokli, vanredni profesor psihologije na Univerzitetu Džordžija i vodeći istraživač studije.
- Postoji mnogo razloga zbog kojih možda ne želite da budete pred kamerama u određenom trenutku, iako ste aktivno uključeni u sastanak - kaže ona. Što se tiče nesrazmernog efekta na žene i novopridošlice u organizacijama, istraživači nude nekoliko razloga zbog kojih bi ove grupe, naglašeno, mogle biti više sklone osećaju zamora tokom Zoom-a.
Žene, koje se osuđuju oštrijeod strane muškaraca, i u pogledu ponašanja i izgleda, verovatno će provoditi više vremena razmišljajući o tome kako izgledaju i fokusirajući se na to da li na ekranu izgledaju dovoljno uključeno u razgovor, kaže dr Šokli.
To oduzima veće kognitivne resurse i mentalnu energiju, i na kraju je zamornije, dodaje. Takođe, verovatnoća da će deca prekinuti poslovni razgovor - veća je kod žena nego kod muškaraca, što može izazvati anksioznost. U međuvremenu, novozaposleni u kancelariji nemaju isto izgrađen odnos sa kolegama, kao oni što su duže tu, tako da su možda više zabrinuti kakve će biti reakcije.
istraživači. Kao rezultat toga, moraju da ulože dodatnu energiju kako bi na sastanku izgledali angažovano i pažljivo, što iscrpljuje i kulminira umorom, kaže dr Šokli. Što više fokusa imate na pokušaju da izgledate kao da ste angažovani, više energije trošite i verovatno ćete biti umorniji, kaže ona.
Video: Direktor Air Monenegro za Telegraf o rezultatima nove crnogorske avio-kompanije i budućim planovima
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.