Kako da se suprotstavite šefu, a da vas to ne "košta" posla?
Ako dobro pristupite situaciji, odličan šef će vam zahvaliti na posvećenosti i iskrenosti. Ako ste zbog tuđe greške kažnjeni, vreme je da se zapitate da li je taj šef vredan vašeg vremena
Umeće komunikacije se ponajviše vidi u ovakvim situacijama: kada treba da iznesete svoj stav i zauzmete se za sebe, dok sa druge strane, to treba da uradite pred nadređenim, pred osobom od koje vam, možda, zavisi egzistencija u datom trenutku.
Dešavaju se i one situacije kada vaš šef jednostavno nije u pravu, ali, kako mu to reći? Većina zaposlenih to neće uzeti u obzir, plašeći se otkaza. Ipak, to nije rešenje.
Nemogućnost suočavanja sa problemima, govorenja istine i učenja u svemu tome - može imati dalekosežne posledice.
Piter Guagenti je proveo decenije pomažući kompanijama kako da budu uspešne i inovativne u digitalnom svetu. On je strateg i kreativni mislilac koji otkriva 5 metoda kako da se suprotstavite šefu, a da vas to ne "košta" posla i plate.
Naglasite pozitivno (1), koristeći tzv. sendvič metodu, za koju Guagenti kaže da je čak i kukavička, ali može uroditi plodom. Radi se o tome da prvo istaknete stvari koje su kako treba, a da zatim saopštite ono loše. Veća je verovatnoća da će rukovodioci želeti jasne povratne informacije kako bi se poboljšali. Međutim, fokusiranje samo na loše čini da delujete previše negativno ili kao da vam nedostaje jasan pogled na situaciju. Pozitivne, kao i negativne konotacije, daju potpunu sliku.
Koristite "ja" kada govorite (2), jer previše "ti" može staviti vašeg šega u poziciju odbrane. Npr, "nije trebalo da angažuješ tog i tog radnika". S druge strane, "smatram da nije trebalo da angažuješ tog i tog radnika" - šalje drugačiju poruku.
Fokusirajte se na "zajednički jezik" (3), jer vi i vaš šef radite zajedno da biste uspeli. Kada se bavite problemom, podsetite ga na ciljeve određenom akcijom ili odlukom. Utemeljite svoju diskusiju na zajedničkim ciljevima i uvek obrazložite argumente dobrim informacijama.
Postavljajte pitanja (4), jer šefovi obično znaju više od vas, barem bi tako trebalo. Pre nego što ukažete na probleme, uverite se da ste (verovatno) u pravu. Pokušajte da razumete celokupnu situaciju: kako šef vidi stvari?; da li je zadovoljan rezultatom?; koliko ste sigurni u odluku ili radnju koju dovodite u pitanje? Otvaranje dijaloga i postavljanje korisnih pitanja može pomoći šefovima da uvide da greše pre nego što to uopšte kažete.
Ponudite rešenja (5), jer ako imate mišljenje - onda imate i odgovornost. Čak i ako je isključivo šef odgovoran za neku lošu odluku, svi moraju pomoći kompaniji da reši problem i krene napred. Ako dobro pristupite situaciji, odličan šef će vam zahvaliti na posvećenosti i iskrenosti, a kompanija će imati veće šanse za uspeh. Ako ste umesto toga kažnjeni, vreme je da se zapitate da li je taj šef vredan vašeg vremena.
Video: Nemanja je za samo dve godine postao preduzetnik, a nekada je bio konobar
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sibin
Ovo funkcionise mozda u normalnim zemljama, kod nas u Srbiji nema sefa vec robovlanika!!!!!!
Podelite komentar