Pomama među radnicima na zalasku karijere: Evo gde se penzionišu i koliko to košta
Iako nema preciznih brojeva, penzionisanje na kruzerima dobija sve veći značaj - uprkos nemirima u industriji, izazvanim korona krizom
Džef Faršman (72) je skoro dve decenije - svoje zlatne godine - proveo kao i mnogi drugi avanturistički penzioneri, uživajući u krstarenjima do egzotičnih luka.
Ali, za razliku od mnogih njegovih saputnika na krstarenju, on u osnovi živi na moru. Provodi mesece putujući svetskim okeanima i vodenim putevima - sigurno pola godine, ako ne i više.
Faršman je sada i deo rastuće grupe starijih ljudi koji se bukvalno "penzionišu" na brodovima za krstarenje, odnosno kruzerima.
- Mimo pandemije, krstario sam sedam do osam meseci godišnje - kaže ovaj Amerikanac, dodajući da je on "svetski putnik i istraživač, a da mu je krstarenje omogućilo da vidi celu planetu".
Život na brodu nije bio baš ono što je Faršman imao na umu kada je prvi put počeo da krstari. Ali, bivši potpredsednik kompanije "Lockheed Martin", zaglavio je na konvencionalnom krstarenju Karibima kada je 2004. udario uragan Ajvan.
- Samo sam nastavio da produžavam i produžavam vreme na brodu, jer je uragan uništio moje prvobitne zimske planove. Na kraju sam vezao šest putovanja zaredom - objašnjava.
Skoro 20 godina kasnije od tog događaja, Faršman sada organizuje svoj život tako da praktično boravi na moru - a na obali se zadržava što je moguće kraće.
Ipak, kada je nastupila pandemija, nije imao izbor. Za Faršmana, to je značilo 19 meseci - uključujući zimu - bez krstarenja, što je njegov najduži period na obali u skoro dve decenije. Ipak, kada su glavne linije uspostavile zdravstvene kovid protokole, ovi avanturisti su se brže-bolje vratili na brod. Konkretno Faršman kaže da se oseća bezbedno dok krstari.
Koji su benefiti "penzionisanja na moru"?
Iako nema preciznih brojeva, penzionisanje na kruzerima dobija sve veći značaj - uprkos nemirima u industriji, izazvanim korona krizom. Krstarenje je, inače, oduvek privlačilo starije putnike.
Zapravo, prema podacima međunarodnog udruženja Cruise Lines, jedna trećina od 28,5 miliona ljudi koji su krenuli na krstarenje 2018. godine bila je starija od 60 godina - a više od 50% je bilo starije od 50 godina.
Štaviše, brodovi za krstarenje nude mnoge od osnovnih benefita koji su starijima potrebni da napreduju: organizovane aktivnosti, pristojan nivo medicinske nege i, što je najvažnije, zajednicu "putnika istomišljenika". Penzionisanje na brodu za krstarenje može se pokazati i ekonomski opravdanim, piše CNBC.
Naime, iako cene luksuznih brodova mogu da se kreću do 250 dolara po danu, ima primera gde ljudi smanjuju troškove na 89 dolara dnevno, što je daleko jeftinije. Oni koji često putuju takođe imaju pravo na kredite na brodu za vrhunske obroke, pića, banje i druge aktivnosti.
Uspon pokreta "penzionisanje na moru" potpomognut je nedavnim zaokretom ka dužim, kompleksnijim "svetskim krstarenjima" ili tzv. "velikim krstarenjima", koja mogu da traju 50 ili više dana.
Video: Ušli smo u superbrzi voz u Kini koji ide 306km na sat: Prelazi 1000km za 4 sata
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.