Toliko su traženi da dobijaju posao na neviđeno, bez dana čekanja i za ogromne plate

  • 5

Piloti su u poslednje vreme veoma traženi.

U tolikoj meri da avijatičari nedavno ugašenog ExpressJet Airlines-a dobijaju nove ponude za posao na neviđeno, tj. bez ikakvog intervjua.

Pritom, sve se dešava samo nekoliko dana nakon što je njihov poslodavac proglasio bankrot.

Piedmont Airlines, regionalna avio-kompanija sa sedištem u Merilendu i podružnica American Airlines-a, objavila je u četvrtak da će ponuditi pilotima posrnule kompanije ponude koje podrazumevaju ispunjavanje određenih uslova/kvalifikacija, a na osnovu stepena iskustva i staža.

Ponuda je zasnovana u kontekstu pilotskog ugovora Piedmont Airlines-a, regionalnog partnera American Airlines-a, a o kojem je 2021. pregovarano sa najvećim sindikatom pilota na svetu - Airline Pilots Association.

Prema tom ugovoru, četvorogodišnja plata kapetana Piedmont-a odmah ide na 157 dolara po satu, uključujući 50% premije na platu koja ostaje na snazi do 2024. To se povećava na 161 dolara po satu 2023. Jednogodišnja plata prvog oficira ide na 90 dolara po satu, uključujući 30 dolara po satu "premium".

Takva ponuda, međutim, ne dolazi samo od Piedmont Airlines-a. Podružnica American Airlines-a, Envoy Air, ima iste odredbe, prema rečima Rika Vilsona, potpredsednika letačkih operacija u kompaniji, piše CNN.

ExpressJet sa sedištem u Atlanti upravljao je sa više od 450 aviona na svom vrhuncu, ali su se nevolje izazvane pandemijom pokazale fatalnim za regionalnog prevoznika. Kompanija je podnela zahtev za stečaj u skladu sa Poglavljem 11 u ponedeljak u Delaveru i prestala sa radom, navodi se na veb stranici.

Ukazuje se na "prigušeni rast, rastuće troškove i manji prihod zbog pandemije".

Iz kompanije navode kako znaju da su "njihovi piloti dobro obučeni, i da im je zadovoljstvo što će im taj prelazak učiniti lakšim".

avion suton Foto: Shutterstock

- Ovo je prilika da piloti dobiju značajna povećanja plata i bonusa, ubrzane ponude za posao i da, u tom procesu, pomognemo Piedmont-u da poveća svoju flotu - rekao je Met Kernan.

Uprkos naporima avio-kompanija da angažuju više pilota, predviđa se da će se nedostatak ovih stručnjaka u SAD i dalje pogoršavati. To će, dodaje CNN, posebno važiti za regionalne prevoznike poput Piedmont-a, koji opslužuju manje gradove u ime velikih prevoznika, kao što je American Airlines.

Očekuje se da će do 2032. Severnoj Americi nedostajati skoro 30.000 pilota, ako industrija ne uspe da reši svoje probleme. To je skoro četiri puta više od ovogodišnjeg predviđenog jaza od 8.000 pilota, što se već pokazalo problematičnim.

Uglavnom je reč o pilotima obučenim za upravljanje većim mlaznjacima.

Video: Milana Pavlović: Uspeh gledamo kroz novac i moć, a zaboravljamo šta je to život

(Telegraf Biznis)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kopilot

    28. avgust 2022 | 13:37

    Svaki avion može samo jednom da se sruši.

  • sasa

    28. avgust 2022 | 15:51

    pa nek skoluju vise pilota. kukaju u vezi mnogih profila a sa druge strane pricaju kako su ti profili nepotrebni.

  • Pile

    28. avgust 2022 | 18:30

    Ko vam je kriv kad su ljudi odbili vakcinu i dobili otkaze. A za većinu vakcinisanih se pojavili zdravstveni problemi pa nesmeju da lete. Promenite politiku pa će ih biti

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>