Karolina je prva žena na čelu firme stare vek i po: Otkriva nam šta će biti s cenom kafe, koju u Srbiji pijemo

 
  • 0

Karolina Vergnano je prva žena na čelu porodične kompanije Caffe Vergnano, čijih smo 140 godina zajedno proslavili u domu ove najstarije pržionice.

U intervjuu za Telegraf Biznis, Karolina nam otkriva kako su održali posao dug vek i po, kako odoleli krizama, ali i šta čeka tržište kafe u narednom periodu.

Raduje se dolasku u Srbiju, i ima poseban savet za prvu kafu.

Diplomirala je ekonomiju na Univerzitetu u Milanu i četvrta je generacija porodice koja upravlja kompanijom.

Čuveni italijanski brend kafe je inače od početka ove godine dostupan i na tržištu Srbije. Donose arome iz celog sveta u šoljicu kafe, kreirajući ritual autentičnog italijanskog espressa. Brend je davne 1882. godine kreirao deda sadašnjih vlasnika, Domenico Vergnano.

Zahvaljujući strateškom partnerstvu sa kompanijom Coca-Cola HBC uspostavljenom 2021. godine, u orginalnom ukusu kafe mogu uživati i potrošači na svim tržištima van Italije.

"Mi smo „stari“, ali se nikad nismo osećali ovako mladim. Imamo mnogo ideja, pozitivne energije, izvrsnih partnera, ali, što je najbitnije, mnogo prijatelja koji svakog dana potvrđuju svoju ljubav prema našoj porodici i našem brendu", kaže Karlona između ostalog.

  • Gde vidite biznis s kafom u narednih desetak godina?

- Mislim da će kafa ostati glavni junak svake priče u narednih nekoliko godina. To nije samo piće, nije samo proizvod, već je to ritual koji će opstati u celom svetu, počevši od Italije, gde je ispijanje kafe zaista životni stil.

Dakle, to je zaista više od samog gesta, nešto što može stvoriti jaču vezu između ljudi, ali i slobodu onima koji mogu da stvaraju priliku da razgovaraju, sastaju se, druže se.

Kafa je mnogo više od proizvoda.

  • Cena kafe je takođe tema u ovim izazovnim vremenima, kako vi to komentarišete? Koje su vaše prognoze?

- Mislim da je ukupna situacija veoma teška. Istorijski, veoma komplikovana. Kafa je veoma važan deo ukupne krize, ne može da se ne odrazi i na cene, ali mislim dugoročno da je stabilan proizvod, i da neće biti velikih pomeranja.

  • Kafa je i berzanska roba...

- Da. Svakako. U tom smislu verujem da će biti teško prilagoditi se, kada gledamo svaku zemlju pojedinačno, s druge strane, uloga proizvođača kafe je značajna, i verujem da ćemo naći način da preživimo teškoće.

  • Vaša kompanija je porodična firma evo već vek i po. Koliko je teško održati porodicu na okupu, i porodični biznis u današnja vremena?

- To je više od porodičnog biznisa. Ova kompanija je naš život, moja istorija. Pored moje dece, to je ono što me izvlači iz kreveta svakog jutra.

Dalje, kada govorimo o poslu konkretno, mislim da je naša prednost što veoma brzo donosimo odluke. Veoma se lako prilagođavamo različitim okolnostima i možemo da reagujemo, možemo da promenimo tačke gledišta u načinu na koji vodimo posao.

Verujem da je to plus u ovako teškom svetu poslovanja, a ne minus. Ali naravno, dodatno plus je što smo dobili rame koje nas štiti, toliku veliku grupaciju.

  • Govorite o Koka Koli, koliko vam znači partnerstvo?

- Sjajni su. Motivisani su, brižni su, podržavaju nas. I najvažnije -  poštuju to što smo mi, veruju u to kakvi jesmo i žele da ostanemo baš takvi. Ono su tu da nas podrže na tom putu, i zato je uspeh zagarantovan.

  • Od početka godine, dostupni ste i na tržištu Srbije, kod nas se dosta pije kafa, ali me zanima kako gledate na položaj žena, odnosno, da li planirate sličnu kampanju kao što sprovodite ovde u Italiji?

- Doći ću u decembru kod vas, da vam otkrijem.

Drugo, da, mislim da bi kao kompanija trebalo da odigramo važnu ulogu i globalno jer je kafa tako važan proizvod za žensku zajednicu. Mislim da moramo da stvorimo čvršću vezu i sa ženama koje rade na plantažama i onima koji piju kafu.

Imamo već planove, a podržava nas i udruženje Međunarodna komisija za žene u kafi.

  • Vidimo to ovde u Italiji, kroz projekat "Žene u kafi"...

- Ovo nam zapravo daje način da se povežemo sa određenim plantažama širom sveta kako bismo podržali žensku zajednicu koja je nažalost i na crnom tržištu. Potrebno je i o njima govoriti. Naćii rešenje.

"Žene u kafi" je zapravo etika i ta veza nam daje dodatni smisao onome što radimo.

  • Koja kafa je za vas najbolja?

- Teško pitanje. Neću biti politički ili subjektivno nastrojena, ali evo, kafa je ili dobra ili loša. I zaista, reč je o ukusu i onome što lično volite.

Dobra kafa treba da razume i profil ukusa zajednice i da pruži najbolju mešavinu.

  • U Srbiji pijemo dosta kapućino, ali i espreso sa mlekom, što biste vi ovde rekli da je jedno te isto?

- Pićemo kafu tamo zajedno, pa ćemo to razmotriti temeljnije.

  • A sa kojom da vas čekamo?

- Trebalo bi da bude malo jača, da se više oseća ukus, da ne bude obrok kafa (smeh)

Video: Bili smo u Italiji: Ovako se pravi čuvena kafe Vergnano koja postoji 140 godina

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>