Otkaz ili dete: Stjuardesa krila trudnoću zbog politike avio-kompanije, ovo je epilog
"Letenje je bio moj prvi karijerni poziv, tako da nisam znala kako je u drugim industrijama. Nisam razmišljala da li sam brzo zamenjena, jer se to odnosilo na sve", ovako započinje svoju priču za britanski Bi-Bi-Si Klara Fu stjuardesa za singapuršku avio-kompaniju (SIA).
Kada je zatrudnela, znala je da će morati da da prestane da radi, kako avio-kompanija zahteva od zaposlenih da daju otkaz na kraju prvog trimestra.
Naposletku se vratila na posao, ali je saznala da je opet trudna i ovaj put je, kako priča za Bi-Bi-Si, kao jedini hranitelj u porodici, odlučila je da krije trudnoću. Jer jednostavno nije mogla da priušti da napusti svoj posao.
Uspela je da krije trudnoću pet meseci, sve do trenutka kada je putnik primetio njen trudnički stomak.
- Bilo je teško. Uspela sam da održavam trudnoću u tajnosti neobično dugo - priča Fu.
Vek stara politika singapurške avio-kompanije je prolazila jer zemlja nema nikakve zakone protiv diskriminacije. Međutim, kompanija je u julu morala da odustane od ovakvog poslovanja usled nedostatka osoblja, sa kojom su se susrele avio-kompanije širom sveta tokom pandemije.
Na osnovu novih pravila, stjuardese koje zatrudne mogu da zatraže od kompanije da budu premeštene na neku drugu poziciju i da se vrate letenju nakon porođaja.
- Kvalifikovanom kabinskom osoblju, koje se prijavilo za pozicije na zemlji, do sada su ponuđene pozicije koje su odgovarajuće njihovoj stručnosti. Ovi poslovi uključuju administrativnu podršku u našem odeljenju za kabinsko osoblje - navode iz kompanije.
"Znale su za šta se prijavljuju"
Mnoge stjuardese objasnile su za javni servis da su "znale za šta se prijavljuju" prilikom zaposlenja u singapurškoj avio-kompaniji, štaviše osamdesetih godina se smatralo privilegijom da budete stjuardesa za SIA.
- Trudnoća nije bila opcija. Niko nije dizao galamu, jer su svi znali. Ili ćete žrtvovati porodicu ili karijeru - ispričala je Elizabet Lov.
U izveštaju singapurške akademije za korporativni menadžment navodi se da su joj "ugled aviokompanije i prestiž posla omogućili da bude veoma selektivna tokom procesa zapošljavanja".
Ešli Hong napustila je kompaniju nakon manje od dve godine usled trudnoće. Iako smatra da trudnice zbog bezbednosti ne treba da lete, volela bi da je imala priliku da ostane.
- Saznanje da je to bio konačan ishod nije ostavilo mesta za osećanja tuge bilo koje vrste - dodaje.
Diskriminatorno i seksistički
Singapursko udruženje žena za akciju i istraživanje govorilo je protiv ove prakse više od jedne decenije. Grupa je saopštila da je primila žalbe od letačke posade koja je bila primorana da da otkaz.
- Apsolutno je nedopustivo ono što je SIA zahtevala od svojih zaposlenih. Bilo je to diskriminatorno i sesksitički - navodi direktorka udruženja.
- I da je na neki način zakonski, praksa se kosi sa duhom zakona o zaštiti materinstva kako bi se majkama omogućilo da nastave karijeru i zarađuju za život - dodaje ona.
Za vreme trudnoće, kabinskom osoblju u kompanijama "British Airways", "Qatar Airways" i "Qantas" nudi se rad sa zemlje.
Video: Novi avion Er Srbije Mihajlo Pupin
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
SALE 987
Naslov bi trebao da glasi "Posao ili dete", jer je ocigledno da otkaz sleduje sa trudnocom, tj.detetom.
Podelite komentar
Limun
Ili ćeš da letiš ili će da letiš
Podelite komentar
riki
neznam staje to novo kada ikod nas nije ništa bolje trazis posao prvo pitanje dali imaš u planu da Radžas ako si u trudnoći onda nigde i ne pokusavaj ali na žalost ovo je i u zdravstvu, prosveti, vrticima a to su sve drzavne firme a sta tek da kazemo za privatne poslodavce a pričamo non stop o nekom natalitetu žalost je'
Podelite komentar