• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Devojka naišla na oglas svoje firme i shvatila da je premalo plaćena: Njen potez je postao viralan na Tviteru

Vreme čitanja: oko 2 min.

U Njujorku je nedavno uveden zakon o transparentnosti plata

  • 0
Žena devojka laptop krevet stan Foto: pexels.com/Andrea Piacquadio

Da li ste ikada saznali da je nova osoba na vašem poslu plaćenija od vas za u osnovi isti posao? Ako jeste, niste sami. Prema jednoj studiji, kompanije plaćaju novozaposlene u proseku 7% više od svojih postojećih zaposlenih, ali tabui u vezi sa deljenjem informacija o platama su istorijski skrivali ove razlike piše Yahoo news.

Međutim, to je stvar prošlosti u Njujorku, gde je nedavno uveden zakon o transparentnosti plata, što je mač sa dve oštrice za kompanije. Barem za onu u kojoj radi Kimberli Ngujen (25).

"Moja kompanija je upravo objavila oglas za posao na LinkedIn-u za ono što ja radim trenutno, a zahvaljujući zakonu o transparentnosti plata, vidim da nameravaju da plate ovoj osobi između 32 i 90 hiljada dolara, više nego što mene trenutno plaćaju, pa sam se prijavila", tvitovala je ova devojka.

Mnoge kompanije pokušavaju da zaobiđu zakone o transparentnosti plata tako što objavljuju raspon plata koji je toliko širok da je u suštini besmislen. U međuvremenu, oni koji traže posao samo pokušavaju da shvate da li je uopšte apliciranje vredno njihovog vremena.

Ngujen je istakla da je razgovarala sa menadžerima o oglasu i njenoj plati, na šta su oni odgovorili da je to trebalo da bude interna objava.

"Ali to ne rešava činjenicu da će neko interno i dalje zaraditi 32k+ dolara više?", napisala je devojka.

Kako dalje piše Yahoo News, razgovor o pravičnosti plata ubrzo se pretvorio u razgovore o mogućim otpuštanjima.

"Jer ima li boljeg načina da se ljudi navedu da uzmu ono što im je dato i zaćute, od pretnje o gubitku posla?", napisala je Ngujen.

Ona je objasnila novinaru Yahoo News-a da je osetila "nepoštovanje kada je videla pomenuti oglas jer ne zarađuje ni približno istu sumu".

- Ali sam takođe osećala da, pošto su oni to objavili, možda imam više uticaja, jer nisam ja izmislila broj nego oni.

Devojka kaže i da kompanija nije reagovala nakon njenog javnog objavljivanja nezadovoljstva, te da je prilično sigurna da će je otpustiti.

- Mogu da razumem zašto bi kompanija to mogla da uradi, ali se nadam da neće - zaključuje.

Video: Kruna Gavović: Zaposleni treba da ima tretman kao klijent, a to je - najbolji

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>