• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Da li radite sa "hiperbudnim" kolegom: Kako da ga prepoznate i u čemu je stvarno problem?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Iako nisu vaši nadređeni, ponašaju se kao da je su

  • 0
ljubomora, kolege, posao Foto: Shutterstock

Koliko god se vi trudili da održite zdravu sredinu u vašem poslovnom okruženju, ponekad postoje "naporne" kolege. Kako piše Cnbc, oni se obično dele na one koji: ne poznaju granicu, kompetitivni su ili se pak stalno žale.

Međutim, "najgori" su oni koji vrše stalni nadzor, iako baš niko od njih to ne traži.

- To su obično ljudi koji veruju da su moralniji od prosečne osobe - priča profesorka organizacionog ponašanja Keti DeSels sa Univerziteta u Torontu.

Iako nisu vaši nadređeni, ponašaju se kao da je su.

- U pitanju su ljudi koji žele da imaju neku vrstu kontrole ili autoriteta - dodaje ona.

Iako takav odnos može da vas dovede do iscrpljenosti na radnom mestu, psotoje neki načini na koje možete da smanjite pritisak koji osećate priča profesorka.

Razgovor, posao, kolege, studenti, kancelarija Foto: Pixabay

Pokrijte svoje baze

Na primer, ako znate da ne možete redovno da prisustvujete sastancima, razjasnite sa svojim menadžerom zašto je to slučaj i uverite se da je to u redu.

Na ovaj način, ako vaš "hiperbudni" kolega to iznese protiv vas, vaš nadređeni će biti upoznat.

Razgovarajte sa njima direktno

Možda vaše budne kolege nisu ni svesne koliko komentarišu vaš posao. Ukoliko vi obavljate zadatak na svoj način, a neka osoba ga smatra pogrešnim bez razloga, možete jednostavno reći sledeće:

"Hvala na pomoći, ali moj menadžer je rekao da je to u redu", savetuje profesorka.

Kolege, posao, timski rad, projekat Foto: Pixabay

Razgovarajte sa kolegama

Ukoliko vaš "hiperbudni" kolega ne odustaje, razgovarajte sa drugima da vidite da li su i oni primetili slično ponašanje.

Na taj način znaćete da nije problem u vama, a i imaćete jače izgrađen "slučaj" pred HR-om.

- Mislim da tokom vremena ljudi shvate da se problem u stvari krije u privatnom životu te osobe, pre nego da je reč o onome koga optužuju - pojašnjava Keti.

Svakako, iako primetite da je takav slučaj, pokušajte da im pomognete.

Zapamtite, sve je u zdravoj okolini.

(Telegraf Biznis)

Video: Kruna Gavović: Zaposleni treba da ima tretman kao klijent, a to je - najbolji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>