Izbegavajte ove 3 vrste toksičnih kolega "po svaku cenu": Neuronaučnik savetuje kako sa njima

 
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Većinu izvora stresa je lako identifikovati, ali neočekivani okidači su ti koji nam mogu najviše naškoditi. Na poslu, toksični šefovi, saradnici ili klijenti mogu nas dovesti u stanje stresa, narušavajući našu produktivnost i samopouzdanje, kaže Džulijet Han, neuronaučnik sa Harvarda.

- Toksično ponašanje nije ograničeno na ljude koji nas namerno povređuju ili koji se obrušavaju na nas. Ljudi koji su skloni drami ili imaju loš stav o poslu mogu biti jednako loši za nas - kaže ona.

Han, koja je takođe profesor u Poslovnoj školi u Kolumbiji i akademski savetnik na Harvardskoj medicinskoj školi, kaže da je ključ za suočavanje sa takvim toksičnim ljudima da naučite kako da ih uočite rano.

Evo tri različite vrste toksičnih kolega koje treba da "izbegavate po svaku cenu", ali i saveti kako se nositi sa njima.

Paranoik 

Svi imamo svoje nesigurnosti, ali rad sa nekim ko je stalno samokritičan i paranoičan u pogledu svog učinka može biti iscrpljujući i ometajući.Znaci: Ako ste okruženi ljudima koji vam stalno pričaju o svojim nedostacima i anksioznosti u vezi sa učinkom, ti razgovori će vas samo učiniti paranoičnim u pogledu sopstvenog učinka. Što više vremena provodite sa nekim ko je stalno zabrinut da će ostati bez posla ili dobiti otkaz, upozorava Han, to ste više izloženi riziku da apsorbujete njihovo toksično ponašanje.

Kako se nositi s tim: Važno je zapamtiti da razmišljanje o žrtvama vašeg kolege nema nikakve veze s vama, kaže Han. Nađite vremena za dekompresiju nakon što provedete vreme sa njima, bilo da se radi o kratkoj šetnji ili razgovoru sa ohrabrujućim, optimističnim kolegama koji se suprotstavljaju teškom.

Gura nos svuda

Uz ovakvog kolegu možda ćete biti uvučeni u kancelarijsku dramu, a da toga niste ni svesni.

Znaci: Oni koji guraju nos u tuđa posla će pokušati da tiho podstaknu dramu, podstičući vas da negativno govorite o svom šefu ili drugim kolegama tako što će se ponašati kao da "istinski brinu. Na primer, posle sastanka bi vam mogli prići i reći: "Hej, zar te nije uvredio komentar te osobe?". Oni, ustvari, žele da izazovu probleme između vas i druge osobe, ali se ponašajte kao da su na vašoj strani.

Kako se nositi sa tim: Oduprite se porivu da se unesete u njihovu negativnost, bilo tako što ćete promeniti temu ili odbiti ogovaranje pozitivnom primedbom. Jednostavno "To nije nešto što me brine, ali hvala što ste paziš na mene", trebalo bi da bude dovoljno.

Kritičar

Kritičari na poslu nisu samo ljudi koji se ne slažu sa vama. Svoje lične frustracije mogu predstaviti kao pokušaj da vas zaštite od loše situacije kada je u stvarnosti to dobra prilika.

Znaci: Ova osoba će vas podržati samo do određene granice. Potrebno im je da ostanete na kratkoj uzici i mogli bi vas obeshrabriti da upoznate nove ljude u kompaniji ili krenete za novim projektima ako im to ne koristi direktno. Ako vas neko stalno odvraća od preuzimanja novih zadataka ili učenja o novim ulogama u vašoj kompaniji, udaljite ga iz svoje blizine.

Kako se nositi sa tim: Nikada ne primajte savete o važnoj odluci o karijeri od jedne osobe, uvek tražite više perspektiva. Takođe, razmislite o korišćenju njihove negativnosti kao motivacije.

(Telegraf Biznis)

Video: "Šta je emotivno prejedanje i kako nam utiče na život": Zvezdana Ljubenković

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>