• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Sandra je radila u "seknd hendu", a jedno zapažanje promenilo je sve: Danas uspešno vodi svoju firmu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prerada tekstila postala je njeno glavno zanimanje pre dve godine, a otvorila je i sopstveni biznis

  • 0
Žena koja šije, krojačica Foto: Shutterstock

Sandra Mikolić, je po zanimanju administrator, ali je sticajem okolnosti počela da radi u prodavnici polovne garderobe, gde je dobila sjajnu ideju. Kada je videla koliko robe stiže dva puta mesečno, palo joj je na pamet da koristi materijal kako bi napravila potpuno nove stvari, te je od starih pantalona počela da pravi torbe, a od majica jastučnice.

Prerada tekstila postala je njeno glavno zanimanje pre dve godine, a otvorila je i sopstveni biznis. Tako je, inspirisana onim što je videla, otišla korak dalje od sopstvene ekološke svesti i zakoračila u zelenu, održivu ekonomiju.

- Sve je krenulo od ljubavi prema preradi odeće koju sam nekada nosila, a bila je u dobrom stanju i šteta je bilo da je više ne koristim. Mnogi se čude kako uspevam da napravim jastučnicu od košulje, ali i to je moguće. Društvene mreže su pune ovakvih kreativnih ideja o preradi- objašnjava Mikolić.

Njen brend "CiF", u okviru kojeg je već napravila brojne reciklirane proizvode, potpuno je ekološki i vođen konceptom nultnog otpada. Mikolić svedoči da vođenje eko-biznisa ne predstavlja izazov u ​​nabavci repromaterijala, jer, nažalost, ima previše tekstilnog otpada, dok je edukacija potrošača veća prepreka.

- Prilično je izazovno edukovati ljude o ovoj vrsti gotovog proizvoda, jer je većina i dalje skeptična i radije kupuje novi proizvod po nižoj ceni. Ipak moram da kažem da stvari polako idu nabolje, sve je više svesnih potrošača koji vide vrednost proizvoda napravljenog preradom- rekao je Mikolić.

Sve što proizvodi i prodaje pomaže u smanjenju tekstilnog otpada i ističe da joj je drago što njeni kupci brinu o važnosti održivog razvoja i podržavaju lokalne zanate. Kupci su uglavnom mlađi ljudi koji žele unikatne predmete koji će se izdvojiti iz gomile. Ona nije mogla da precizira jedan posebno popularan proizvod, ali kaže da se leti više prodaje rančevi i torbe, a zimi jastučnice i kecelje.

Materijal koji koristi pronalazi u prodavnicama polovne robe ili ga nabavlja od prijatelja i rođaka.

- Odlučila sam se za naziv CiF jer predstavlja kopču koju koristim prilikom šivanja jastučnica i navlaka, mojih prvih proizvoda - rekao je Mikolić.

Ovaj koncept podstiče ljude da razmišljaju o svojim svakodnevnim potrošačkim navikama, nepotrebnim kupovinama i pronađu načine da smanje otpad i koriste proizvod više puta.

- Primjenjujem nultini otpad tako što produžavam vek trajanja starog tekstilnog otpada u drugim oblicima - rekla je ona, prenosi Poslovni.hr.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>