Biznis u procvatu: Želite da prodate kuću ili stan? Ne treba vam agent za nekretnine, već influenser
Tržište nekretnina se menja, posebno u vreme korona krize, a stručnjacima iz Njujorka je očajnički potrebna pomoć
Manji stanovi se, zbog masovnog rada od kuće, teže prodaju ovih dana, kao i luksuzne nekretnine koje se tope pred "carstvom kondominijuma", pa je agentima za nekretnine iz Velike jabuke potrebna pomoć uticajnih osoba koje pronalaze na Instagramu.
Oni vešti i brbljivi pregovarači, koji znaju maltene svaki kutak grada u kojem žive i rade, takođe su pogođeni krizom, a ko će im tu bolje pomoći od blogera s ove društvene mreže. Njih prate na hiljade ljudi, pa čak i milioni, a iskreni fanovi veruju svemu što kažu njihove omiljene zvezde s Instagrama.
Dakle, tržište nekretnina se transformiše pred našim očima, rapidno i vrlo neobično. Ipak, ne padaju svi na iste "fore", te tako agenti dobro znaju kome mogu da ponude novu "uslugu". Akcenat je na mladim ljudima, koji obožavaju Instagram, zatim na onima koji kupuju kuću prvi put, ali i na bogatašima.
Priča o kriznom tržištu nekretnina u Njujorku, zapravo, ima dve strane medalje. Iako su u jednom trenutku svi masovno "bežali" iz grada, to je zato što je nalet bogataša s Menhetna u provinciju, odavao tu sliku. Činjenica je da su mnogi ostali u Njujorku, u kojem rade, u svojim malim, povoljnijim stanovima.
Kada kažemo "povoljnijim", mislimo u odnosu na veće stanove u centru ili prostrane kuće van grada, koje ipak zahtevaju velike rashode. Kako mnogi Amerikanci žive s cimerima, ova kriza ih nije baš "dotukla".
S druge strane, šta je sa kupovinom stanova u Velikoj jabuci? Tržište ne stagnira potpuno, ali, kupci nisu želeli da daju stotine hiljada dolara na neviđeno, odnosno za stan koji ne mogu da vide lično. Tu nastupaju influenseri, koji na svojim profilima prikazuju kako izgleda neka nekretnina.
Agenti kažu da prodaja u doba korona krize nije ista kao prethodnih godina. Mladi kupci ne žele da gledaju sveže cveće na stolu, na fotografiji koja prati oglas, ili nov nameštaj. Žele "vibraciju", koja se odvija preko mreže. Uticajne osobe im pomažu da zamisle život "na dva nivoa", mesto gde će stanovati, ali i raditi.
Ova pomoć je bila neophodna agentima za nekretnine, jer je prodaja stambenih jedinica "zapela", i to za 41% u odnosu na 2019. Nekako su se dovijali preko 3D prikaza, jer nije bilo moguće obilaziti prostore usred pandemije, ali bezuspešno.
Uz pomoć preporuke influensera sa Instagrama ili Jutjuba, kupci mogu tačno da zamisle kako će izgledati jedan njihov tipičan dan u novom stanu. Na primer, prvi deo dana rade od kuće u otmenoj dnevnoj sobi, onda popodne prelaze na terasu da rade jogu, a u večernjim satima posmatraju vedro nebo.
Dosadni oglasi koji govore koliko nekretnina ima kvadrata, gde se nalazi ili, čak, kako izgleda, padaju u vodu. Kupci iz "doba korone" hoće doživljaj, a to dobijaju samo preko blogera. Ipak, vodi se računa o tome kome se koja nekretnina nudi. Stanovi koji koštaju manje od 499.000 dolara nude se mlađim kupcima, zbog ograničenog budžeta.
Milenijalci predstavljaju najveći udeo kupaca kuća u SAD. Nacionalno udruženje "Realtors" govori da su najmlađi članovi ove generacije (22 do 29 godina) više skloni da potraže savet od bliskog prijatelja ili porodice kada je reč o kupovini kuće, a onda se usmena reč prenosi dalje na mreže.
Pandemija je uticajnim osobama na društvenim mrežama omogućila još tešnje odnose sa milenijalcima i generacijom Z, kroz recepte za kuvanje, rutine vežbanja i uputstva za kućne projekte "uradi sam".
Video: Kako naći stan u situaciji kada cene nekretnina i zakupa divljaju?
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Marko
Ja ipak više verujem agencijama za nekretnine, naročito onim koje rade po 15-tak ili više godina, kao što je solis. Naši influenseri mi još uvek ne ulivaju poverenje.
Podelite komentar