• 0

Top trend u enterijeru u Srbiji: Vraćaju se kamini, ali s efektom vatre, traže tapete za tuš kabine

, Telegraf Biznis

Multibrend platforme su danas sve zastupljenije, a posla ima više nego ikad, jer su se ljudi tokom pandemije posebno posvetili uređenju prostora

  • 0
enterijer

Kamini su ponovo "u modi" / Foto: Pixabay

Enterijer je vremenom postao jedna od top tema, ili bolje rečeno, preokupacija onih koji kupuju stan/kuću. To svakako ne znači da mu oni koji rentiraju nekretninu - ne posvećuju pažnju, ali je drugačije kada imate nešto "svoje".

Tada možete da ulažete bez razmišljanja da ćete nekada napustiti stan, možda iznenada, ili da ulažete u tuđu nekretninu. Uređenje stana odavno nije vezano samo za dekoraciju, sitne predmete i detalje, već ljudi angažuju stručnjake za ozbiljne promene.

Tu je tim arhitekta, dizajnera, enterijerista, projektanata... Svi oni zajedno dolaze do idealnog rešenja, posebno danas, kada su stanovi mahom manje kvadrature (40 do 50 m2), a od jedne sobe, recimo, treba dobiti dve. Sve je manje salonaca. U Beogradu ih ima još u nekim kvartovima, kao što su Lion, centar, deo oko Resavske npr.

S druge strane, današnji moderni stanovi uglavnom "nemaju hodnik", ili je on vrlo mali, spojen sa dnevnim boravkom, na koji se bez pregrade i vrata nastavlja kuhinja. Kupatila su takođe mala, kao i terase. Retko koji stan ima špajz, neku vrstu ostave...

Kako su se stanovi vremenom menjali, sam raspored u njima, zatim enterijer? Zašto ljudi danas najčešće angažuju stručnjake za uređenje stana i na čemu je akcenat? O tome za Telegraf Biznis priča dizajner enterijera, Milenko Slišković, iz firme MERMETA.

Multibrend platforme su danas sve zastupljenije, a Milenko i njegove kolege bave se opremanjem kompletnih enterijera: od ideje do realizacije, kao i izradom komadnog nameštaja oplemenjenog mermerom, granitom, kvarcom ili oniksom. Tu su i premium brendovi koji se uvoze, očigledno, zato što za njima postoji potražnja.

- Upravo zbog širokog i specifičnog asortimana klijenti se odlučuju za nas, kako za opremanje kompletnog enterijera prvenstveno stanova i rezidencija, tako i za izradu samog komadnog nameštaja koji izrađujemo tako da bude funkcionalan, ali i sa visokim estetskim kriterijumima - kaže Milenko na samom početku.

enterijer

Ljudi se prilikom uređenja prostora često "plaše" boja / Foto: Pixabay

- Enterijer je oduvek bio vrlo zastupljen na ovim prostorima. Našim sugrađanima je to "u krvi", tj. veoma bitan faktor im je estetika, kako lična, tako i u enterijeru. Činjenica jeste da se dešava ekspanzija u građevinskom sektoru, pogotovo kada pričamo o Beogradu, i samim tim sve više je mogućnosti na tržištu. Ekskluzivni kvartovi i sam njihov eksterijer i enterijer prepoznali su kupci koji žele da budu stanovnici istih, prvenstveno zbog luksuza koji nude. Kako su privatni kvartovi sve otmeniji, tako je i estetika domova unutar njih zahtevnija i originalnija - dodaje.

Koliku ulogu u svemu ima platežna moć klijenata?

- Prvenstveno nas angažuju klijenti koji žele originalnost, dizajn i da se razlikuju od drugih. Naši klijenti su specifični, cene vrednost prirodnih materijala, prvenstveno mermera i žele ih u svom enterijeru. Oni jesu sa visokom platežnom moći, ali to nije glavni parameter, pogotovo ako pričamo o komadnom nameštaju ili detaljima za dom koji mogu sebi da priušte, gde se izdvajaju klub stolovi ili mermerne pepeljare, držači za satove i nakit koji nisu u visokom cenovnom rangu - ističe naš sagovornik i dalje nam objašnjava aktuelne promene vezane za samu gradnju stanova, raspored u njima.

Promena koja se primećuje, kaže, na samom eksterijeru stambenih zgrada - jeste količina staklenih površina, koja odaje pozitivnu energiju spajajući unutrašnji prostor sa čarima prirode.

- Vodi se računa o funkcionalnosti stana, većim kupatilima, kao i prostoru za garderobere ili čak izdvojene jedinice unutar stana za odeću/obuću. Pored svega navedenog, akcenat je na samoj materijalizaciji. Kada pričamo o podnim oblogama radi se o drvenim, kvalitetnim, i što većim delovima koji se sastavljaju u jednu prelepu toplu celinu - kaže Milenko Slišković.

Napominje da se kvalitetnijom stolarijom vodi računa o smanjenju buke, a dezeni same keramike su uglavnom iskopirani dezeni mermera, dok se mermer često nalazi u hodnicima zgrada. Sve promene su pozitivne, okrenute su što toplijem utisku celokupnog okruženja i kvalitenom izboru materijala.

Popularni materijali i komadi nameštaja: povratak kamina

Na pitanje koje materijale Milenko i njegove kolege najčešće koriste, dobijamo sledeći odgovor:

- Upravo prirodni kamen mermer, granit ili oniks najčešće koristimo kada pričamo o materijalizaciji. Poznati smo po stolovima od mermera, kako klub, tako i trpezarijskih i konzolnih. Njih proizvodimo po želji klijenta, bira se veličina i oblik, vrsta kamena i konstrukcije, a na osnovu svega toga, varira i cena - priča nam Milenko.

Vraća se na prethodno pomenuto pitanje vezano za platežnu moć klijenata, i kaže da je u današnje vreme široka ponuda adut, jer se tako može pristupiti svakom klijentu. Tačnije, lakše se nađe kompromis.

A kamini, koliko su ponovo aktuelni? Nekada su bili deo svake kuće, a danas ih sve češće viđamo i u stanovima.

- Odlično ste to primetili, kamini su se vratili na velika vrata, njih takođe imamo u asortimanu i nudimo širok spektar kako bioethanol, tako i električnih ili na vodenu paru. Prednost kamina sa efektom vatre je, prvenstveno, sama bezbednost za decu i kućne ljubimce. Oni po potrebi greju ili ne, stvaraju vrlo lep efekat unutar doma, posebno u večernjim časovima i bitna prednost im je što mogu da se koriste tokom svih godišnjih doba - ističe sagovornik Telegraf Biznisa, i dalje dodaje da mermer, za razliku od kamina, nikada nije izlazio "iz mode".

- Uvek je popularan, njegova neponovljivost u samoj šari je ono što ga, pored dezena, čini atraktivnim i eksluzivnim materijalom. Njegova mana je mogućnost ostajanja fleka kada su u pitanju npr kafa, citrus, vino... Ali, za to imamo rešenje. Po zahtevu klijenta radimo zaštitu specijalnom nemačkom providnom folijom, kada pričamo o stolovima, a kada je u pitanju kuhinja, tu je preporuka kvarc, kompozit, 93% mrvljeni granit, renomiranog proizvođača, koji je sertifikovan kako za ugostiteljske tako i za medicinske ustanove - objašnjava Milenko.

laptop

Mermerna podloga / Foto: Pixabay

Glavni adut "zahvalnijeg kvarca" je to što ne upija i nije porozan, ima širok spektar dezena i estetski podseća na mermer ili granit. Samim tim je zastupljen na kuhinjskim ili kupatilskim površinama. Klijent upotrebom kvarca dobija prirodni izgled, koji je vizuelno veran mermeru ili granitu, a pritom ne brine o njegovom postojanju.

kuhinja

Kvarc / Foto: Pixabay

Da li vam je neki primer uređenja stana posebno ostao u sećanju: ako ste, recimo, od male
stambene jedinice napravili izuzetno funkcionalan prostor za život?

- Mislim da nema projekta koji sam zaboravio, prvenstveno jer je svaki klijent ostavio neki trag u razvitku našeg poslovanja, ali se i vrlo rado vraćaju, ako ne za novi projekat, onda na "čašicu razgovora". Svaki projekat manje kvadrature je veliki izazov, kod njih se pristupa sa velikom koncentracijom da se iskoristi svaki santimetar, uglavnom su to studiji za rentiranje gde treba da se uklopi više parametara: od budžeta, preko funkcionalnosti, pa do "prvog utiska" koji prostor treba da ostavi - napominje dizajner enterijera iz Beograda.

Imamo li, zaista, osećaj za prostor?

Dalje dodaje da, bez obzira na pol i godine osobe koja rentira neki prostor, vlasnik ima potrebu da ta jedinica odgovara svima. Ipak, najčešće greške se prave pri odabiru nameštaja. Ako niste vešti u tome, ili vam estetika nije jača strana, onda je pomoć stručnjaka dobrodošla.

- Najčešća i najveća greška je u samom gabaritu nameštaja. Dobar deo kupaca nema osećaj za gabarit i prostor, često kupe prevelike komade nameštaja, prostor "zatrpaju" ili, pak, ima manjak stvari u njemu. Takođe, jedan od problema je kolorit komadnog nameštaja. Ljudi igraju na sigurno, drže se istih tonova koji su njima omiljeni i, samim tim, prostori budu vrlo monotoni, fale im boje, nešto da napravi kontrast i akcentuje određene komade nameštaja - objašnjava Milenko Slišković.

U strahu od prljanja i nedovoljnog informisanja o vrstama materijala i njihovog održavanja, ljudi se, navodi Milenko, uglavnom odlučuju za tamnije komade nameštaja, a takav pristup zna da ima ishod teškog vizuelnog momenta, npr. garniture u dnevnoj sobi manje kvadrature.

- Trendovi u enterijeru idu u smeru što većeg hedonizma i komfora, upakovanih u dobar dizajn svedenih
linija sa kvalitetnim i što prirodnijim materijalima. Čak i u enterijeru se sve više brine o ekologiji. Dosta
pažnje se obraća na detalje, umetnine, vajarska ili klesarska dela, slike ili tapete - priča naš sagovornik, kada je reč o trendovima i inovacijama u 2021. i narednim godinama.

Takođe, napominje da tapete "nisu što su bile", te da sada kupcima nude novo, drugačije, bolje iskustvo. Italijanski brend "Wall&Deco" može da se pohvali širokom ponudom. Veliki broj svetskih dizajnera i umetnika izrađuje motive za njihov brend, i to budu prava umetnička dela.

- Svaka tapeta je suštinski unikatna jer se motiv prilagođava i izrađuje u dimenzijama zida na koji se aplicira, ima više finiša strukture tapete, kao i materijala: kako eko, tako i za fasade ili wet sisteme", ističe Milenko. To znači da se tapeta danas doslovce može aplicirati u tuš kabinu, uz upotrebni efekat keramičke pločice.

kupatilo

Minimalizam kao imperativ / Foto: Unsplash

Pandemija je omela mnoge biznise, kako je u svetu dizajna enterijera?

- Uticala je i na nas, iz ugla funkcionisanja proizvodnje i uvoza, ali u odnosu i komunikaciji sa klijentima, sada poslujemo još lepše i uspešnije. Zbog cele situacije, klijenti provode više vremena u svom domu nego ranije, završavaju ili unapređuju enterijer ili eksterijer. Imaju vremena za pravi pristup uređenju i, čini mi se, nikad veću želju i sreću u realizaciji - naglašava Milenko, i za kraj dodaje:

"Velika zainteresovanost se videla u outdoor programu, kako za bašte, tako i za terase".

U svetu takođe vlada interesovanje za uređenjem životnog prostora. Upravo pandemija i karantin, odnosno višak vremena za posvećivanje toj temi, pomogli su dizajneru enterijera Liju Seungjaeu (Lee Seungjae) da dobro unovči svoju aplikaciju i pretvori je u kompaniju vrednu milijardu dolara.

Ovaj tridesettrogodišnjak je kreirao Ohouse 2013. godine, sa svega 4.500 dolara u džepu i nekoliko ljudi koji su verovali da će da uspe. U novembru 2020. startap iz Seula je osigurao 70 miliona dolara od investitora.

Video: Iran predstavio svoju prvu hotelsku kapsulu: Cena jedne kreće se i od 1.000 evra

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke