• 1

Od bazena i biofilnog dizajna, do soba za gejming: Šta traže kupci u doba pandemije?

Dobrodošli u luksuzni sve nekretnina: od vinskih podruma koji se "dobro fotografišu" za Instagram, do spavaćih soba iz penthausa koje su ujedno bašte

  • 1
bašta

Foto: Freepik

Prostor je prioritet broj 1 za "lovce na nekretnine" u eri pandemije, na svim nivoima tržišta. Ali, za bogate to znači mnogo više od puke prostrane spavaće sobe ili kuhinje.

Zahtevi se menjaju, kako kod nas, tako i svetu. Recimo, vlasnici vikendica u Srbiji sve više pažnje posvećuju ovim stvarima, kako bi privukli klijentelu i zaradili više novca.

Šta kažu agenti, koje "detalje" danas cene najimućniji građani sveta? Jedna od njih, Mišel Ciesielski, kaže da "ovo neće nestati", misleći na kovid, i dodaje da ljudi svakodnevno preispitaju svoj život. Žele više od kuće i dvorišta, žele odmaralište.

1. Martini kraj bazena oduvek je san snova za mnoge bogataše, a statistika kaže da je od 2015. do prva tri meseca 2020. (kada još nismo znali šta nam nosi korona) oko 26% kuća prodatih u Grinviču - jednom od najelitnijih kvartova u SAD - imalo bazen. U poslednjih 12 meseci, brojka je skočila na 35 odsto.

2. Natkriveni teniski tereni postali su sastavni deo mnogih privatnih poseda u Americi, ali i drugim zemljama sveta, kao što je Australija. Prema istraživanju kompanije "Knight Frank", vrhunske nekretnine sa teniskim terenom su se u 2020. prodavale, u proseku, za 22% više od svojih "rivala" bez terena.

3. Raste potražnja za zatvorenim prostorima koji "imaju atmosferu otvorenog". Tako su nastale i spavaće sobe u penthausima koje asociraju na bašte. Najčešći zahtev tokom karantina bio je multifunkcionalni prostor, odnosno biofilni dizajn. Ta vrsta dizajna uključuje nekoliko kriterijuma, a pre svega, mogućnost pristupa prirodi u prostoru ili interakcije čoveka i prirode unutar zgrade i unutar granica objekta i izvan njega.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Kelly Ladwig (@homeonanashvillehill)

4. Kako poslednjih godinu dana ceo svet provodi više vremena kod kuće, na značaju dobija enterijer. Bogati kupci takođe traže pogodnosti kao što su gejming u bioskopskim sobama za tinejdžere i spa centri. I ne treba zaboraviti vino: fotografisanje podruma ovog pića ili vitrina s vinom postalo je hit na Instagramu.

5. Za ultrabogate sada je ponovo "pravo vreme" za zbližavanje s porodicom, u jednoj kući. Dakle, čini se da će punoletna deca kasnije napuštati roditelje. Kupuju se nekretnine dovoljne za mamu, tatu, babe, dede, decu. Tu su i prostorije za osoblje i goste. Na primer, prošle godine su bogati kupci pokrenuli porast prodaje od 1.900% u britanskim seoskim imanjima, koja imaju više nego dovoljno mesta za sve članove familije.

Video: Unikatni Sakura dijamant vredi čak 32 miliona eura: Ovakav kamen prvi put se našao na aukciji

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Olivera

    Sve ima svoju cenu. Ako već plaćaju hiljade eura za kvadrat, mogu da traže šta hoće. Ono jeste, ima i zaista smešnih zahteva poput tog vinskog podruma koji se dobro fotografiše za društvene mreže, ali taj tzv. džet-set (lično, više ga vidim kao polusvet) voli tako da živi, pa zašto da ne? Kol'ko para - tol'ko muzike! I vinski podrumi, i bazeni, i liftovi za vile od dva sprata... Svaka roba nađe svog kupca. Pričao mi je prijatelj koji je agent u solis-u, svega se već naslušao. Ali, te najskuplje nekretnine se uvek prodaju prve. One bez problema nađu kupce, lakše nego vikendica u Belegišu.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke