• 0

Zašto je osiguranje domaćinstva bolja odluka i šta treba da znate pre nego što je donesete?

Patike već od 60 evra! Pametni sat već od 100 evra! Luster već od 40 evra!

  • 0
UNIQA Osiguranje Domacinstva

Foto: UNIQA Osiguranje

Primamljivim popustima na stvari koje nam nisu preko potrebne teško odolevamo i lako posežemo za novčanikom jer ne želimo da propustimo „jedinstvenu priliku“ da nešto ugrabimo po sniženoj ceni. Kad su neopipljive stvari u pitanju, poput osiguranja domaćinstva, stvari se malo komplikuju.

Osiguranje ne možemo da opipamo. To nije proizvod u kom ćemo uživati diveći mu se ili sedeći na njemu, kao na divnoj sofi. Osiguranje domaćinstva obično se ugovara na duge staze, a ko želi da se obaveže na redovno plaćanje nečega od čega će imati koristi samo u retkim slučajevima?

  • Šta će mi osiguranje? Štete se događaju nekom drugom. Koja je verovatnoća da će se dogoditi meni?
  • Osiguranje je skupo i nepotrebno. Luksuz koji ne mogu da priuštim. Taj novac radije ću izdvojiti za neki svoj užitak.
  • Osiguravajuće kuće ionako ne isplaćuju novac kad se šteta dogodi. Sve je to prevara.

Ako se slažete s jednom ili više od ovih izjava, donosimo činjenice o osiguranju nekretnine koje možda niste znali pre nego što donesete konačnu odluku da li ćete zaštititi jednu od najvažnijih životnih investicija ili ćete je prepustiti sudbini. Ako vas one ne razuvere, verujte, prva šteta koju ćete morati da podmirite iz svog džepa, sigurno hoće.

Od svih rizika od kojih možete da osigurate svoj dom neki će se vrlo verovatno ostvariti.

Kad dođe do izlivanja vode i uništenog parketa i nameštaja, troškovi popravki mogu da dosegnu više desetina pa i stotina hiljada dinara. Može se dogoditi i da iz vašeg kupatila zbog naprsnuća cevi ili kvara na ventilima, voda procuri u komšijin stan. Iako vama možda nije prouzrokovana velika šteta, odgovorni ste za sanaciju komšijine imovine.

Provale u stan najčešće su u letnjim mesecima kada su ljudi često odsutni iz svojih domova i ako dosad niste bili na meti provalnika, ne znači da nikad nećete postati.

Vremenske nepogode sve su češće i snažnije, a većina ljudi ne zna kakvu štetu im, na primer, može doneti udar groma. Indirektan udar groma može da uništi elektronsku opremu, a direktan može da uzrokuje požar na instalacijama koji se lako može proširiti na kuću.

Lična nepažnja takođe može prouzrokovati veliku štetu. Ukoliko zaboravite da ugasite ringlu na šporetu ili usled korišćenja neispravnog električnog uređaja, vrlo brzo se trenutak nesmotrenosti može pretvoriti u havariju.

Jaki vetrovi mogu da polome roletne na prozorima, razbiju staklena vrata u stanu, a bilo koja staklena površina može da strada i od udarca loptom koju može da šutne vaše ili komšijino dete. Ukoliko vaše dete pogodi komšijin prozor, vi ste odgovorni za štetu.

Sve ove, ali i mnoge druge rizike, pokriva osiguranje domaćinstva.

Osiguranje građevinskog objekta i osiguranje domaćinstva su dve različite stvari.

Osiguranje građevinskog objekta uključuje sve delove kuće ili stana poput podnih obloga, temelja, zidova, instalacija (u slučaju da je ugovoren lom instalacija), pomoćne objekte i ograde (ukoliko zadovoljavaju uslovima propisane karakteristike) i slično. Osiguranjem građevinskog dela nisu pokrivene štete nastale na stvarima u domaćinstvu poput nameštaja, tehnike, odeće ili obuće, nakita, umetnina i slično. One se osiguravaju osiguranjem stvari domaćinstva. Stvari u domaćinstvu i građevinski objekat mogu se osigurati posebno ili u paketu, a vaša nekretnina je u potpunosti osigurana samo uz osiguranje građevinskog objekta i stvari domaćinstva.

„Bolje odluke uvek zvuče pametno“ slogan je nove UNIQA regionalne digitalne marketinške kampanje osiguranja domaćinstva koja je istovremeno započela u svim zemljama SEE regiona: Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Bugarskoj. Ovom kampanjom UNIQA želi da ukaže na važnost osiguranja domaćinstva koje na ovim prostorima još uvek nije dovoljno zastupljeno.

U skladu sa krovnim UNIQA sloganom „Živimo bolje zajedno“, u ovoj kampanji UNIQA savetuje i ohrabruje ljude da donose bolje odluke, upoređujući osiguranje domaćinstva sa stvarima iz svakodnevnog života za koje smo bez mnogo razmišljanja spremni da izdvojimo novac iako nam nisu neophodne i često koštaju više od polise osiguranja domaćinstva.

Kampanja poručuje da „bolje odluke uvek zvuče pametno“, a odluka o osiguranju domaćinstva za već od 5 evra mesečno, koliko, na primer, iznosi mesečna premija osiguranja za stan od 60 metara kvadratnih nije luksuz, već jedna od najvažnijih životnih investicija.

Šteta se može prijaviti brzo i jednostavno – online, imejlom ili telefonom.

Kao kod svakog ugovornog odnosa, i kod sklapanja polise osiguranja je potrebno da se dobro upoznate sa svojim pravima u slučaju nastanka štete. Zato je neophodno da se kod izbora pokrića i paketa osiguranja dobro posavetujete sa savetnikom za osiguranje koji će vam detaljno objasniti šta je polisom pokriveno, a šta nije. Tako ćete izbeći neprijatna iznenađenja. Šteta se može prijaviti online, imejlom ili telefonom, brzo i jednostavno, a ako ste u pokriću, vrlo brzo će vam biti nadoknađena.

Cena osiguranja imovine nije visoka kako mnogi misle.

Kao jedan od najčešćih razloga neugovaranja osiguranja nekretnine obično se navodi – previsoka cena. Da to nije istina, pokazuje naš obračun po kom se stan od 60 metara kvadratnih može osigurati već za 5 evra mesečno u paketu Komfort uz ugovoreno osiguranje domaćinstva, građevinskog objekta i stvari u njemu ili drugim rečima, već za 1 evro po kvadratnom metru vaše nekretnine (u zavisnosti od izabranog paketa). Svako može brzo i jednostavno da izračuna svoju premiju s pokrićima koja sam odabere na UNIQA webshopu gde možete kupiti osiguranje, a takođe možete posetiti jednu od UNIQA poslovnica i zaključiti svoju polisu osiguranja.

Na svakom je vlasniku nekretnine odluka da li hoće da zaštiti svoju najvredniju imovinu ili će plaćati posledice neželjenih događaja. Bolje odluke uvek zvuče pametno.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari