• 12
 ≫ 

Trgovac naplaćuje unos nameštaja po spratu: Ko je na devetom, plaća 1.800 dinara mimo poštarine

 ≫ 

Potrebno je istaći da većina potrošača navodi da stambene zgrade u kojima žive poseduju lift, ali da to ne utiče na odluku prodavca danastavi sa naplatom ove usluge

  • 12
Dostava hrane je biznis koji je uznapredovao rapidno Dostava robe na kućnu adresu nosi razne izazove sa sobom / Foto: Shutterstock

Taman kad pomislimo da smo sve videli, pojavi se nešto novo. To je naplata usluge "po spratovima", odnosno ista roba koja se dostavlja vama i vašem komšiji na spratu ispod - može biti naplaćena drugačije.

Jedan prodavac nameštaja naplaćuje dodatnu uslugu "unosa nameštaja po spratu", a o tome piše Potrošač info. U proteklom periodu, Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije se obratilo više potrošača upitom da li je takva praksa pomenutog trgovca u skladu sa zakonom.

Naime, potrošaču koji kod ovog trgovca kupi komad nameštaja i želi da mu on bude isporučen na kućnu adresu, obračunava se iznos za naplatu dostave u skladu sa gradskom zonom. U slučaju da je adresa potrošača u prvoj gradskoj zoni grada Beograda, iznos koji je potrebno platiti za isporuku robe je 2.500 RSD.

Međutim, ako potrošač živi u stambenoj zgradi na devetom spratu, biće mu dodatno naplaćena i "usluga unosa nameštaja po spratu", odnosno 9 x 200 RSD, u ukupnom iznosu od 1.800 dinara.

Potrebno je istaći da većina potrošača navodi da stambene zgrade u kojima žive poseduju lift, ali da to ne utiče na odluku prodavca danastavi sa naplatom ove usluge.

[VITOROG]Naplata dostave robe "po spratovima"!? Potrošaču koji kod ovog trgovca kupi komad nameštaja i želi da mu isti...Posted by Zastita potrosaca on Петак, 11. септембар 2020.

Ovakvo postupanje trgovca, osim što nije u skladu sa opštim načelima poslovne etike, piše dalje portal, predstavlja i kršenje člana 46. stav 5. Zakona o zaštiti potrošača u kome se navodi:

"Neće se smatrati da je izvršena uredna isporuka robe na adresu koju odredi potrošač ostavljanjem robe ispred vrata kuće ili stana potrošača ili nekog drugog mesta".

S obzirom na to da za kršenje člana 46. stav 5. Zakona o zaštiti potrošača nije predviđen prekršaj kao ni sankcija za trgovca koji ne poštuje propisano, ostaje nada da će zakonodavac detaljnije regulisati ovu oblast.

Pišite nam u komentarima da li ste imali slična iskustva.

Video: Deca širom sveta đuskaju uz razigrane pogrebnike iz Gane

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nikola

    16. septembar 2020 | 10:52

    200 dinara po spratu u zgradama gde nema lifta ili ne dozvoljavajući korišćenje istog za ovakve namene je sasvim korektno. Kome se ne sviđa neka nosi sam.

  • Ns

    16. septembar 2020 | 10:46

    Verovatno postoji firma koja dostavlja namestaj i time placa radnike koji nose namestaj. Ko nece neka nosi sam rekli ste da ima lift.

  • Kiki Bl

    16. septembar 2020 | 10:45

    Svi kupci netrebaju dozvoliti da dostavljaci koriste lift, pod izgovorom da ce isti pokvariti! Eeeeeh, onda neka zarade 200 din po spratu i neka otegnu m..a do devetog!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>