Ove dve oznake na ambalaži proizvoda odmah dižu cenu. Kupci dalje i ne čitaju sastav
Amerikanci su masovno počeli da prave redove u marketima, jer sada sami spremaju hranu kod kuće, pa su se neke studije podrobnije pozabavile njihovim navikama i rutinama u kupovini
Svi smo napravili bezbroj svakodnevnih promena u načinu života nakon pandemije. Jedna od njih se odnosi na odlazak u restorane, bez obzira što su otvoreni i rade ustaljeno. Iako bašte i prostorije lokala nisu prazne, ipak se ljudi sada ređe odlučuju da ih posete.
Širom sveta je obedovanje "napolju" u poslednje vreme ne samo postao rizik, već i "luksuzni hobi", s obzirom na rastuće cene hrane i pića u najvećim svetskim metropolama. Umesto da svaki vikend "tanje" svoj budžet, potrošači se odlučuju da kupuju i sami spremaju hranu. Ali, samo jedna osoba od četiri, gaji zdrave navike.
Istraživanje kompanije "Nielsen" kaže da 54% Amerikanaca sada kuva više nego pre pandemije. Osim toga, kupovina hrane u samoposluzi može biti pozitivna i zdrava promena koja može znatno poboljšati vaš način ishrane - ali, samo ako čitate deklaraciju i pratite nutritivne vrednosti.
Problem sa hranom iz restorana je taj što ona prvoklasna - mnogo košta, i većina je ne može priuštiti. Umesto toga, potrošači jedu burgere, pice, generalno brzu hranu, kao i onu prženu više puta u istom ulju i tome slično. Iako Amerikanci sada češće spremaju obroke sami, novi podaci pokazuju da većina kupaca i dalje zatvara oči pred onim što pakuje u svoja kolica, a potom "u telo".
To znači da svaka četvrta osoba čita šta piše na ambalaži proizvoda, što je samo 25 odsto američke populacije, a ni širom sveta - ta slika nije mnogo pozitivnija. Kupci uglavnom navode da nemaju vremena za to, dok se, sa druge strane, "svakako ne razumeju u proučavanje namirnica, pa im je svejedno".
Ipak, nije sve tako crno. Najmanje je onih koji baš nikada ne čitaju sastav proizvoda (0,5 odsto), zatim slede oni koji retko to rade - 5 odsto, potom kupci koji ponekad obraćaju pažnju na ono što piše na ambalaži (24,5 procenata), dok je, na sreću, najviše onih koji uglavnom obrate pažnju na sastav, ali ne uvek - njih je 45%.
Zanimljivo je i kako sama ambalaža deluje na potrošače: 47% kupaca poseže sa brendom (proizvodom) sa kojim nisu upoznati, samo zbog izgleda pakovanja; 64 odsto njih je platilo neki proizvod više, samo zato što imaju "popularnu oznaku" na pakovanju, na primer "organic" ili "GMO-free".
Kako se dalje navodi, 49,5 odsto kupaca smatra da je na ambalaži proizvoda najvažniji spisak sastojaka.
Video: Smrt zvana plastična kesa: U čemu vi nosite namirnice?
(Telegraf Biznis)
Video: Aleksandar Đorđević o saradnji sa Privrednom komorom Srbije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ooooo
Kako da citamo kada nam za to treba lupa ! Namerno pišu najsitnijim slovima .
Podelite komentar