Ženski brijači skuplji, a manje kvalitetni od muških: Porez na roze opstaje i u 2021
U Americi su ženski proizvodi skuplji čak 7 odsto od muških, dok se oni vezani za "ženske dane" i dalje tretiraju kao luksuzna roba
O porezu na roze govori se već duže vreme, ali se ništa značajno po tom pitanju ne manje. Ukratko, pink tax je termin koji označava ovaj fenomen: ženski proizvodi se naplaćuju više, jer su mahom roze boje.
U isto vreme, ženski higijenski proizvodi oporezuju kao "luksuzna roba", iako postoje apeli širom sveta da takav vid proizvoda (npr. ulošci) treba da postanu besplatna roba.
U Americi su ženski proizvodi skuplji čak 7 odsto od muških, kako zbog oporezivanja na luksuz, tako i zbog roze boje. Iako nisu svi artikli, namenjeni ženama, te boje - činjenica je da ona dominira.
Posebno se govori o brijačima i to u dva smera: Zašto su skuplji samo na račun roze boje/šara/dezena? i Zašto su ženski brijači skuplji kad su muški kvalitetniji (čitaj: oštriji)?
Još se nije našao niko ko bi adekvatno odgovorio na ta pitanja. Recimo u Srbiji, roze brijači su u proseku skuplji za 25 dinara od svih ostalih. Slično je sa sapunima, dezodoransima (posebno ako imaju cvetni print).
Razlike su osetne i kada je reč o odeći za decu (na primer - print iz popularnog crtaća, kao što je Frozen), ali i tu ima podela: za oko 4% je skuplja odeća za devojčice nego za dečake.
Diže mi se revolucija svaki put kad kupujem brijače jer zašto plaćam više nešto zato što je roze a još više ako ima i neku jebenu šaru i ništa me ne sprečava da uzmem muški brijač ali to nije poenta— Srnica (@PosrnulaS) February 3, 2021
Ali, ako se vratimo na isključivo muško-ženske razlike među odraslima, svi higijenski proizvodi su čak 13% skuplji ako su namenjeni ženama.
Ono što se ženama takođe više naplaćuje jesu setovi, neseseri roze boje u koje se pakuje luksuzni brijač sa dve dopune, zatim, sve što ima oznaku Limited edition (limitirana kolekcija) - automatski košta više.
Takođe, bolje prolaze proizvodi koji su, recimo, dobili određene nagrade - od strane nekog ženskog magazina. Često ćete na nekim proizvodima iz domena kozmetika i šminke videti oznaku "Allure The Beauty Expert". Uz to, na ceni je ako neki proizvod "preporuči dermatolog".
Šta nam kaže "pink tax" statistika za 2021?
Porez na roze ženu godišnje košta 1.351 dolar. EU će proizvode namenjene lepšem polu, u danima menstruacije, nastaviti da oporezuje kao luksuznu robu. Žene svake godine troše 828 dolara više za izgled i aktivnosti/predmete povezane s negom, od muškaraca.
Ženama se za istu količinu robe naplaćuje 37% više nego jačem polu. Prema podacima poreza u roze, kompanije naplaćuju ženama 3-40% više po proizvodu.
Amerikanke troše 150 miliona dolara na proizvode za menstruaciju, a pritom je važno napomenuti da žene realizuju oko 85% ukupnih kupovina. Takođe, afričke zemlje su pioniri u smanjenju poreza na roze boju.
Njujork je poslednja država koja je zaustavila "pink tax".
Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
5544
Pa onda kupimo muski,bolji je dokazano...nije vazno dal je roze ili plave boje..😜
Podelite komentar
JA
Nisu ni zene blesave, znaju one za to, zato mnoge i kupuju muske brijace, em su jeftiniji, em im duze traju. A neke cak koriste krisom i brijac od svog momka/supruga. :D
Podelite komentar
Stana
Juče platila uloške na popustu 209 dinara. Ne mogu da se povratim. Puna cena im je 255. Toalet papir je 182 ili 189. Ne mogu sad da se setim, a i u tih sedam dinara mi nije neka razlika. Ali mi je razlika u odnosu na nekadašnjih 157, kad sam već htela da se šlogiram od cene za četiri rolne. U srećna vremena, skupi, fensi papir je koštao 118, 119.
Podelite komentar