• 3

Ženski brijači skuplji, a manje kvalitetni od muških: Porez na roze opstaje i u 2021

U Americi su ženski proizvodi skuplji čak 7 odsto od muških, dok se oni vezani za "ženske dane" i dalje tretiraju kao luksuzna roba

  • 3
Brijac Foto: Shutterstock

O porezu na roze govori se već duže vreme, ali se ništa značajno po tom pitanju ne manje. Ukratko, pink tax je termin koji označava ovaj fenomen: ženski proizvodi se naplaćuju više, jer su mahom roze boje.

U isto vreme, ženski higijenski proizvodi oporezuju kao "luksuzna roba", iako postoje apeli širom sveta da takav vid proizvoda (npr. ulošci) treba da postanu besplatna roba.

U Americi su ženski proizvodi skuplji čak 7 odsto od muških, kako zbog oporezivanja na luksuz, tako i zbog roze boje. Iako nisu svi artikli, namenjeni ženama, te boje - činjenica je da ona dominira.

Posebno se govori o brijačima i to u dva smera: Zašto su skuplji samo na račun roze boje/šara/dezena? i Zašto su ženski brijači skuplji kad su muški kvalitetniji (čitaj: oštriji)?

Još se nije našao niko ko bi adekvatno odgovorio na ta pitanja. Recimo u Srbiji, roze brijači su u proseku skuplji za 25 dinara od svih ostalih. Slično je sa sapunima, dezodoransima (posebno ako imaju cvetni print).

Razlike su osetne i kada je reč o odeći za decu (na primer - print iz popularnog crtaća, kao što je Frozen), ali i tu ima podela: za oko 4% je skuplja odeća za devojčice nego za dečake.

 

Ali, ako se vratimo na isključivo muško-ženske razlike među odraslima, svi higijenski proizvodi su čak 13% skuplji ako su namenjeni ženama.

Ono što se ženama takođe više naplaćuje jesu setovi, neseseri roze boje u koje se pakuje luksuzni brijač sa dve dopune, zatim, sve što ima oznaku Limited edition (limitirana kolekcija) - automatski košta više.

Takođe, bolje prolaze proizvodi koji su, recimo, dobili određene nagrade - od strane nekog ženskog magazina. Često ćete na nekim proizvodima iz domena kozmetika i šminke videti oznaku "Allure The Beauty Expert". Uz to, na ceni je ako neki proizvod "preporuči dermatolog".

 
 
 
View this post on Instagram
A post shared by Gillette Venus (@gillettevenus)

Šta nam kaže "pink tax" statistika za 2021?

Porez na roze ženu godišnje košta 1.351 dolar. EU će proizvode namenjene lepšem polu, u danima menstruacije, nastaviti da oporezuje kao luksuznu robu. Žene svake godine troše 828 dolara više za izgled i aktivnosti/predmete povezane s negom, od muškaraca.

Ženama se za istu količinu robe naplaćuje 37% više nego jačem polu. Prema podacima poreza u roze, kompanije naplaćuju ženama 3-40% više po proizvodu.

Amerikanke troše 150 miliona dolara na proizvode za menstruaciju, a pritom je važno napomenuti da žene realizuju oko 85% ukupnih kupovina. Takođe, afričke zemlje su pioniri u smanjenju poreza na roze boju.

Njujork je poslednja država koja je zaustavila "pink tax".

Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke

(Telegraf Biznis)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 5544

    9. februar 2021 | 11:01

    Pa onda kupimo muski,bolji je dokazano...nije vazno dal je roze ili plave boje..😜

  • JA

    9. februar 2021 | 12:26

    Nisu ni zene blesave, znaju one za to, zato mnoge i kupuju muske brijace, em su jeftiniji, em im duze traju. A neke cak koriste krisom i brijac od svog momka/supruga. :D

  • Stana

    15. januar 2022 | 10:01

    Juče platila uloške na popustu 209 dinara. Ne mogu da se povratim. Puna cena im je 255. Toalet papir je 182 ili 189. Ne mogu sad da se setim, a i u tih sedam dinara mi nije neka razlika. Ali mi je razlika u odnosu na nekadašnjih 157, kad sam već htela da se šlogiram od cene za četiri rolne. U srećna vremena, skupi, fensi papir je koštao 118, 119.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>