• 35

Kad šoping postane agonija: "Patike od 10.000 dinara pukle posle mesec dana, sad ne mogu da zamenim"

Da li ste i vi primetili da se u poslednje vreme prodaje sve više loših, nekvalitetnih modela obuće? Građani Srbije podnose žalbe iz dana u dan

  • 35
patike

Foto: Freepik

Prošle godine smo analizirali kvalitet obuće u Srbiji, posebno u odnosu na EU i kako je to postalo najveći potrošački problem. S jedne strane, to ne čudi, jer za obuću imamo znatno više kriterijume nego, recimo, za odeću ili aksesoare. Patike ili cipele moraju biti udobne, i tu nema kompromisa.

Ali, nešto čudno se dešava u poslednje vreme. Čak i provereni, generalno kvalitetni proizvođači - neretko "izlaze" sa lošim modelima, pritom, ne mislimo na dizajn koji je stvar ukusa. Dešava se to da je kalup nepodoban za hodanje ili da patike puknu posle mesec dana nošenja.

Sniženja ima maltene tokom cele godine, čak i akcija da ako kupite dva para, dobijate popust od čak 40%, što nije malo. Ipak, kupci su u stanju da satima ili danima obilaze radnje i tržne centre i da ništa ne pronađu. Šoping se vremenom pretvori u agoniju, a cena više nije nužno merilo kvaliteta.

Zbog lošeg kvaliteta, cipele i patike glavni su predmet većine reklamacija, ali tek pokoja primedba stigne i do suda, jer su često parnični troškovi skuplji od same robe. Trgovci koriste razne metode da se "ograde", a neke primedbe su teško dokazive. Na primer, kako dokazati da određene patike prave bolove u nogama?

- To je subjektivni osećaj - kažu nam trgovci, i dodaju da se eventualni problem može utvrditi tek kada interna komisija pregleda par patika ili cipela i sam kalup. Ali, opet, mogu lako da konstatuju da je sa obućom "sve u redu", te da "vama konkretno ne odgovaraju". Ono što je takođe problem jeste sama zamena.

Ako ste obuću nosili napolju, ne možete je tako lako zameniti, ali kako da znate da vam odgovara nakon nekoliko minuta nošenja u radnji ili po kući? Zakon je kod nas dosta striktan u tom pogledu, i nema mnogo odstupanja od pravila: teško je vratiti nošenu obuću bez vidljivih oštećenja - posebno ako su mehanička - i dobiti novac natrag ili izvršiti zamenu.

Jedna naša čitateljka iz Beograda, I.K. (35), nedavno je imala neprijatno iskustvo.

patike

Foto: Pixabay

- Kupila sam patike pre mesec dana u poznatom sportsko-modnom lancu, pritom je reč o patikama dobrog brenda, koje sam platila 10.000 dinara na sniženju. Inače su koštale duplo više. Za to kratko vreme koliko sam ih nosila, pukle su obe patike, sa strane. Prilično razočarana, odlazim u radnju, a onda doživim još veće razočaranje - priča nam.

- Popunila sam formular za reklamaciju, gde sam naznačila da želim zamenu, a ne novac, jer mi svakako trebaju patike. Zapravo, rekla sam im da želim isti model. Ubrzo mi javljaju da tog modela više nema ni u jednoj radnji u Srbiji, jer je to bio model na akciji koji je svuda rasprodat - dodaje I.K.

Kaže da je otišla ponovo u radnju da izabere neki drugi model, u istom cenovnom rangu, ali da ništa nije našla. "Uglavnom sada imaju nove modele, koji koštaju po 16.000, a ne pada mi na pamet da dam toliko novca, tj. da im dodam. Takođe, kažu mi da sada ne mogu da mi vrate novac, jer sam prethodno potpisala da želim zamenu".

I.K. navodi da potrošači definitivno nisu dovoljno zaštićeni, jer ona nije jedina koja je više puta, kako kaže, "pukla" 100 evra ili više, a onda se pokajala ili joj je presela kupovina. "Pritom, gubimo vreme, trud, gorivo da ponovo odemo u tu radnju i isterujemo pravdu".

TC Galerija, Otvaranje

Foto: Nikola Tomić

Osim toga, kaže nam ova Beograđanka, dodatni problem je nastao kada je konačno pronašla par po meri, pritom je svakako morala da doplati 1.000 dinara, ali nisu bili voljni da joj prebace u drugi objekat - iste te firme. Tačnije, trgovci su želeli, ali šefica nije dozvolila, a mušterija je u 9. mesecu trudnoće.

- Jedna prodavačica mi je rekla da nije tačno da ne može, te da je ona do skoro bila na mestu menadžera i da zna pravila. Ja ne mogu da verujem da mi kao kupci treba trgovcu da izlazimo u susret, umesto da bude obrnuto. Onda smo ponovo išli iz jednog tržnog centra u drugi, sve u svemu, šoping se pretvorio u noćnu moru - zaključuje.

Kakva su vaša iskustva po ovom pitanju?

Video: Mišići za poneti: Više nema brige kada nabacite višak kilograma jer sve možete da rešite za 500€

(Telegraf Biznis/B.Đ.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vladimir

    Kupio dva ista para patika za decu. Patike posle mesec dana pukle na istom mestu.Ljubazni prodavci su bili uvereni da cu dobiti drugi par,ali procedura zahteva popunu firmulara i slanje u laboratoruju . Posle mesec dana stiže odgovor da su ne adekvatno nošene po kiši i da ne mogu da dobijem drugi par. Inače mesec juli ? Pozvao sam laboratoriju i naglasio da sam po profesiji inženjer i tražio metodologiju ispitivanja ,dokaz o akreditaciji laboratorije i razgovor sa tehničarem koji je vršio ispitivanje. Sekretarica laboratorije vidno potresena zbog mojih zahteva ,rekla mi je da ponovo posaljem patike . Posle nedelju dana ,zamena odobrena za oba para patika. Inače u Beogradu postoji jedna privatna laboratorija u koju sve prodavnice šalju obuću na procenu. Savet ,budite uporni.

    66
    3

    Podelite komentar

  • Kvalitet

    Cena ne odredjuje kvalitet!!!! Imam patike platnene 40 godina,perem ih u masini za ves i kao nove su. To je bio kvalitet

    38
    6

    Podelite komentar

  • Trangefranger

    Zasto patike kod nas kostaju vise a isti model nego vani🙃👍✌️

    36
    2

    Podelite komentar